mboost-dp1

??

Gå til bund
Gravatar #1 - Markmus
8. mar. 2006 02:10
Hej gutter/gutinder :)

ville lige høere om hvad jeg skulle lave et online spil i (browser baseret) hvis det skulle være i stil med
cs-manager.com el. hattrick.org??

Har ikke den helt store erfaring med programering men lære lidt hen af vejen..
ellers ville jeg være MEGA glad hvis der var en der ville hjælpe med det :)

på forhånd tak.

Markmus
Gravatar #2 - Acro
8. mar. 2006 07:45
#1 Markmus:
Hvis jeg var dig, så ville jeg vælge at lave det i ASP.NET. Du kan sagtens lave det i mange andre sprog, men fordelen for dig ved at lave det i ASP.NET er, at du kan genbruge din kode og ændre struktur på din applikation. Hvis du laver det i PHP, så afhænger du af, at koden fortolkes igennem webserveren (jeg ved godt, at man også kan eksekvere PHP, men performancen er ikke nær så god som ASP.NET).

Med ASP.NET kan du derfor senere skille dele af dit spil ud som et program. Spillet har sikkert behov for, at der sker ting på specielle tidspunkt, og det ville være dårlig programmering, hvis det lå inde i selve spillet i webdelen, så brugerne blev belastede af disse handlinger. Hvis du derfor bruger C# (i ASP.NET), så kan du hurtigt lave enkelte dele om til en applikation, der kører som en service på maskinen.

PS. SmackedFly: Hvorfor er hans indlæg irrelevant? Det er da meget relevant, at han stiller netop det spørgsmål i kategorien, der omhandler programmering.
Gravatar #3 - amokk
8. mar. 2006 12:02
find en bedre overskrift, så kan da være folk har en ide om hvorvidt de kan hjælpe inden de klikker ind på tråden!
Gravatar #4 - SmackedFly
8. mar. 2006 13:28

Det er irrelevant fordi jeg var træt af overskriften, og hans spørgsmål er ret irrelevant i forhold til ??. Det er ødelæggende for overblikket med intetsigende emner.
Gravatar #5 - Markmus
8. mar. 2006 14:17
Ja oki jeg undskylder mange gange overskriften men kunne ikke lige komme i tanke om nogen anden lige på det tidspunkt :)

#2 jammen jeg siger da mange gange tak for oplysningen
Gravatar #6 - amokk
8. mar. 2006 17:07
#5 du kunne prøve med "Vil gerne lave browser-baseret online spil"

Det er slet ikke så svært, når du kan finde ud af at formulere det spørgsmål i #1 kan du vel også beskrive på én linje, hvad det handler om...

Hvis alle blot skriver "HJÆLP MIG", "SE HER", "DET HASTER" eller "???", er der jo ingen grund til at have en overskrift i forumet!
Gravatar #7 - Mort
9. mar. 2006 14:20
Jeg kender ikke til de to spil du linker til, så jeg kan ikke lige se hvor meget aktiv grafik de indeholder.

Hvis du har lyst til at lave et spil som indeholder grafik på client side, kan du bruge Javascript til at lave grafik med, via dette library http://www.walterzorn.com . Grafikken vil være baseret på Div sections og vil ikke være specielt hurtig, men den vil virke på de fleste browsere.

Hvis du er til 3D grafik i browseren kan du bruge Infinitum3D grafik enginen, som du finder her http://www.Infinitum3D.com . Grafikken vil være hurtig men den kræver at dem der vil spille spillet henter og installerer grafik enginen. Det begrænser dig så til de browsere der understøtter ActiveX.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login