mboost-dp1

Vurdering af Digital-Versand.de

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
24. feb. 2008 19:44
Da flere nu har spurgt mig, om jeg nogen sinde fik min barbermaskine fra Digital-Versand.de og om de er værd at handle med, så opretter jeg denne lille tråd, hvori jeg vil beskrive købet med Digital-Versand.de.

Måden jeg fandt butikken på, var ret utraditionel, i forhold til hvordan jeg ellers finder butikker på nettet, som jeg vil købe fra. Normalt set, der undersøger jeg produktet, markedet og butikkerne i flere måneder, inden jeg beslutter mig for; hvad jeg vil købe, hvor jeg vil købe og hvordan jeg vil købe. Denne gang var jeg dog fuldkommen besat af denne overdrevet seje barbermaskine, efter at jeg havde været rundt i Køge by en lørdag formiddag for, at få et godt tilbud på Braun 360 Complete, men som ingen af butikkerne havde hjemme. (Den var på udsalg til 1895 kr.)
Men som skrevet, så var den udsolgt, og de kunne kun tilbyde mig en Braun Pulsonic 9585 til 2799 kr (!) hvilket måske liiiige var en tand for dyrt til mine behårede kinder :D
Derfor satte jeg mig foran skærmen istedet for, og besluttede at gennemsøge nettet til jeg fandt den billigste butik i DK hvor jeg kunne købe den. Men da ingen netbutikker i DK havde den på tilbud, så kiggede jeg på og simpelt bare tog den første og bedste butik, som havde et OK omdømme. Men nok om barbermaskinen:D

Efter lidt begynder problemer på [url=http://www.digital-versand.de]Digital-Versand.de's hjemmeside
, idet at mit tyske absolut ikke er blevet bedre end folkeskolens 5-tal, fandt jeg dog frem til vidunderet i den udgave som jeg ville have (selvfølgelig topmodellen!) og fik lagt den i indkøbskurven. Og derefter begyndte problemerne og bekymringerne så, at tage til, idet at DV kun ville tage imod bankoverførsel af de € 190 som maskinen kostede (hvilket er langt under udsalgspris i DK), for enhver nørd som handler på nettet ved, at hvis man ikke kan betale med VISA/MasterCard i en netbutik, så kan man heller ikke købe der, da man jo risikere at miste pengene. Men lige meget hvor kraftigt mine advarselslamper lyste op, så besluttede jeg mig for at overføre pengene via banken. Og her er det vigtigt at man tager NORMAL overførsel og ikke EKSPRESS, da denne kun koster 20 kr, modsat den anden som koster 270 kr. Man skal desuden også vælge at kun betale de 20 kr. og lade butikken betale de 100 kr.
Efter jeg havde overført pengene, så hørte jeg ingenting fra DV.
Jeg havde fået at vide af banken, at der kunne gå op til 10 dage til de modtog pengene, men normal praksis tog det kun 2-3 dage når det var til en tysk forretning.

Efter 10 dage, havde jeg stadig ikke hørt noget fra DV, og jeg begyndte at tænke på, om de overhovedet havde modtaget det rigtige beløb, om jeg havde glemt noget og bla bla, jeg skrev derfor en mail til dem, på engelsk, for at høre om hvad der var sket. 4 dage efter, da jeg havde ventet i 18 dage, fik jeg så en mail fra dem med mit track&trace nummer hos DHL. Jeg havde dog stadig ikke fået svar fra kundeservice på min mail, men dette kunne jo være lige meget nu, da jeg snart ville modtage min pakke.

Og man må sige at DHL er alle € 11 værd (det er billigere end Post DK!!!), for da jeg ikke var hjemme på delivery-day, ringede de til mig og spurgte hvornår de så kunne aflevere den, hvilket de kunne dagen efter kl 12. Fem minutter over 12 dagen efter, stod jeg med pakken i hånden!

Dagen efter fik jeg så svar på min mail til kundeservice, hvori de forklarede at der havde været nogle IT problemer i deres bank, og de derfor først havde fået pengene så sent.

Men alt i alt, en udmærket oplevelse og lige nu sidder jeg kun at venter på, at jeg kan købe noget andet dernede, som jeg egentlig ikke har brug for! :D Og barbermaskinen er alle pengene værd! Den er virkelig god! :D
Gravatar #2 - gentox
24. feb. 2008 20:00
Det er helt normalt i Tyskland at de vil have pengene først via bankoverførsel. Plejer vist at blive kaldt Vorkasse.
Har også selv købt en barbermaskine for en 3 år siden i tyskland. Det var så en Panasonic ES8093 hvor jeg kunne spare omkring 800 kr.

Det gode ved den er at den barberer med samme hastighed uanset hvor gammelt eller lavt batteriet er.
Det er først et sekund før den er helt tom at den ændrer hastighed.
Min næste maskine er helt sikkert også en fra Panasonic :)
Gravatar #3 - jagd156
24. feb. 2008 20:29
#1:
Altså nu har jeg kun læst de to første linier i din post, men hold da kæft for et langt indlæg om en barbermaskine! :D
Gravatar #4 - slemmebirk
24. feb. 2008 20:34
#3, hvis du havde læst lidt mere end 2 linier, tror jeg du havde forstået at det ikke 100% handler om en barbermaskine
Gravatar #5 - MiniatureZeus
25. feb. 2008 07:36
#2 Jeg har også hørt det fra andre, men man bliver alligevel lidt skeptisk.
Indlægget fik desuden en lidt for lang indledning i forhold til resten, men var fordi at jeg lige pludselig have meget mindre tid til at skrive det, end hvad jeg først havde planlagt :)

Håber dog det kan bruges til dem der ikke rigtig tør at købe i udlandet :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login