mboost-dp1

V: Toshiba Satellite Pro L10 bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
7. feb. 2008 14:29
Hej,

Ligesom mange andre HTX studerende her i landet, så har jeg også fået udleveret en bærbar ved studiestart i 2005.
Og da jeg stopper her til sommer, så har vi fået tilbudt at købe bærbaren til 1000 kr., og nu sidder jeg lidt og overveje hvor dårligt/godt tilbudet, og vil derfor lige få jeres melding, da vi svjv skal melde ud relativt snart om vi er interesseret i at købe bærbaren eller ej, pga. noget forsikring.

De reelle fakta:
[list]
[li]Model:Satellite Pro L10, rev. 1.00[/li]
[li]Mærke:Toshiba[/li]
[li]Årgang:2005[/li]
[li]CPU:Intel Celeron M370, 1.5GHz, "Dothan"[/li]
[li]RAM:512MB, PC2700, maks. 1024MB[/li]
[li]HDD:40 GB, Toshiba 5.4k RPM[/li]
[li]DVD:DVD-R/W, CD-R/W,[/li]
[li]Skærm:15", 1024x768[/li]
[li]GPU:Intel 855GME, 64MB int.[/li]
[li]Stik:3xUSB, 1xVGA, 1xMic, 1xHDP, 1xRJ11, 1xRJ45, 1xPCCSL1[/li]
[li]Net:Wireless, b/g[/li]
[li]Vægt:2.7 kg.[/li]
[/list]

Noterne..
[list]
[li]Skærm:Ingen pixelfejl, men mange sorte mærker og skrammer - meget dårlig stand[/li]
[li]RAM:Umiddelbart virker den ene blok ikke, så altså kun 256MB RAM tilgængelig[/li]
[li]DVD:DVD-drevet kan ikke brænde DVD-er, og kan heller ikke læse nogle brændte CD'er[/li]
[li]Stik:A/C-stikket er gået i stykker, sandsynligvis indeni, PCCSL1 dækslet mangler[/li]
[li]Tastatur: "pil højre"-tasten er faldet af, og kan ikke sættes på.[/li]
[li]Udseende: Rillerne ved blæserne er røget af, mange klistemærker på låg og foran skærm(over tastatur), mange skrammer, skærmen knirker lidt når man åbner den,[/li]
[li]Batteri:Batteriet eller kontakterne virker ikke, så hvis der ikke er ledning i, virker den ikke.[/li]
[li]A/C adapter:Ledningen har hul to steder, pga. den er sat fast i skærmen da den ellers så ikke virker,[/li]
[li]Varme:Bliver meget varm, og hvis den står fladt på et bord, med en bog foran blæseren, så dør den og kan ikke tændes før den er kølet af..[/li]
[/list]

Så hvad siger i?
Umiddelbart er den vel ikke mere værd end 500 kr.?
Gravatar #2 - engfeh
7. feb. 2008 15:15
Lyder som ret mange penge at give for et vrag...
Gravatar #3 - 3214N
7. feb. 2008 16:08
syns ik den er det værd... Hvis man vil ofre lidt, kan man sagtens få noget bedre til 2000 - 2500 kr.

Eller en sprit ny til 4000.

/3214n.
Gravatar #4 - vandfarve
7. feb. 2008 19:24
Behold OEM-licensnøglen til XP og håb, at den kan bruges igen til en anden computer. Andet er der ikke af værdi... Jeg ville dårligt nok give 500 kr. for den.
Gravatar #5 - 3214N
7. feb. 2008 19:36
bare af nysgerrighed - var den ny da du fik den?
Hvis ja - WTF?!?! har du gjort ved den?

Det lyder som en man vil blive glad for at slippe af med...

/3214n.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
7. feb. 2008 20:49
#5 Ja den var ny da jeg fik den... :)
Men problemet er, at forsikringen er 2-3 måneder om at lave computeren, hvilket er ret så lang tid at vente uden en computer :P o_O

Det sjove er dog vores totalt inkompetente kvindelige nar til IT chef, som vil have vi skal ghoste lortet, lige meget hvad der er galt! En af mine venner havde fået splintret skærmen, og der skulle den også ghostes inden den skulle sendes ind, for at udelukke software problem! wtf?
Gravatar #7 - 3214N
8. feb. 2008 21:22
lyder lidt spøjst at det er forsikringen der laver computeren... ;-)

Men hvis de kan lave den, så fint nok. Har du kun den ene computer?!? ,;-(
Kan du ik bare låne en maskine et sted imens?

/3214n.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
8. feb. 2008 21:33
#7 Selvfølgelig ikke forsikringen ;D
Men det er forsikringen der er skyld i, at det tager så lang tid... f.eks. så skulle der skiftes tastatur på en af computerne (samme som min) hvilket tog 2½ måned fra den blev sendt ind, til den kom tilbage... Med min kærestes Dell (fra Scandis) kom Dell ud på præcis det tidspunkt der var aftalt, i et frikvarter, tog bærbaren ud i hans bil, og 10-15 min efter, fik hun den igen, med et nyt tastatur... :S

Tilsammenligning så skal Dell'ens tastatur skrues af med 7-8 skruer, hvor i mod Toshibaen bare har to dimser for oven og 3 for neden som skal skubbes ud, og så skal man tage en connecter af...

Problemet med lånecomputerne er, at de sjælendt har nogen hjemme :(
Gravatar #9 - 3214N
8. feb. 2008 22:13
Ja, Dell's onsite er top dollar! Ikke noget at klage over der.

Hvad er minimum specs. på en computer, hvis du skal låne en?
(CPU/RAM/HD)

/3214n.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
9. feb. 2008 07:54
Samme system som min egen...
Gravatar #11 - 3214N
9. feb. 2008 10:18
Mine egne udlåns maskiner, er desværre ikke godt nok så... ;-(

Men ellers har jeg et par 1,4 GHz Centrino til 2500,-
Hvis det er, kan jeg smide specs + billeder til dig?

/3214n.
Gravatar #12 - MiniatureZeus
9. feb. 2008 13:57
#11 :)
Jeg venter på at den nye MacBook Pro kommer her, og så køber jeg den :) Så ellers tak :D
Gravatar #13 - Bjørn
9. feb. 2008 14:22
Så for satan - der er sørme en der har spendierhosen på hva :-)
Den bliver da alt for lækker at få, formoder du vælger 15" og skal af med en 16 kilo afhængig af hvad de nye modeller koster...

ARG kun en lille smule misundelig! Men smutter ud at rejse mandag så er da bare ligeglad...
Gravatar #14 - MiniatureZeus
9. feb. 2008 21:09
^_^ Ja bliver en 15", men prisen bliver nærmere de 12k dog, plus 2k i udstyr såsom sleeve o.l. :D
Køber den igennem KU, så bliver med 12 pct. i rabat :))

Men en rejse lyder da heller ikke helt tosset, hvor går turen hen?
Gravatar #15 - Bjørn
10. feb. 2008 12:00
12 pct. i rabat er sgu også fornuftigt! Lyder som en god deal! Mine brødre har begge en MacBook Pro og man ved bare det er noget kram når man sidder med én.

Vi lander i Bangkok, så tager vi til Laos -> Vietnam -> Cambodja -> Thailand.- Skal være afsted i 3½ måned - Bliver helt anderledes af hvad jeg har prøvet før.- Så glæder mig, men er også temmelig spændt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login