mboost-dp1
V: Stationær computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Jeg vil gerne have vurderet mit nuværende setup, som skal sælges for at jeg kan få mig en iMac. Jeg ved at delene er gamle (alt undtagen lydkortet er købt for ca. 2.5 år siden), men det må have en værdi > 0.
Processor: AMD Athlon 64 3500+ (Venice)
Bundkort: MSI K8n Noe4 Platinum
Ram: Corsair Value Kit DDR3200, 2*512 mb
Grafikkort: MSI NX6600GT-TD128E
CD/DVD-brænder: LG DVD +/- RW GSA-4163RBB
Kabinet: Antec Sonata med TruePower 380Watt
Skærm: Philips 190S5FS, 19"
HD: Samsung SpinPoint P80 SP1614C, 160 gb
Lydkort: Terratec DMX 6Fire
Systemet kører som det skal. For omkring 12 måneder siden udskiftede jeg chipsetkøleren (roterende) med en Zalman køleprofil for at undgå støj. Kabinet er pianosort og uden ridser. Kvitteringer haves.
På forhånd tak. Skriv endelig, hvis noget mangler!
Processor: AMD Athlon 64 3500+ (Venice)
Bundkort: MSI K8n Noe4 Platinum
Ram: Corsair Value Kit DDR3200, 2*512 mb
Grafikkort: MSI NX6600GT-TD128E
CD/DVD-brænder: LG DVD +/- RW GSA-4163RBB
Kabinet: Antec Sonata med TruePower 380Watt
Skærm: Philips 190S5FS, 19"
HD: Samsung SpinPoint P80 SP1614C, 160 gb
Lydkort: Terratec DMX 6Fire
Systemet kører som det skal. For omkring 12 måneder siden udskiftede jeg chipsetkøleren (roterende) med en Zalman køleprofil for at undgå støj. Kabinet er pianosort og uden ridser. Kvitteringer haves.
På forhånd tak. Skriv endelig, hvis noget mangler!
For ca. et år siden solgte jeg også min stationære computer, og den havde stort set tilsvarende konfigurationer. Jeg fik vist lidt over 2.500 kroner for den, men det skyldtes nok, at jeg leverede den med en clean Windows XP-installation med alle drivere installeret samt en masse spil. Hvis du gør det samme, så vil prisen stige yderligere.
Siden du allerede har skærmen med, og siden selve hardwaren er af høj kvalitet, så burde nok kunne få mellem 1.500-2.800 kroner for den pga. skærmen, men det kan svinge meget. Hvis du også smider tastatur og mus med, så kan du nemt ligge 200 kroner oveni prisen.
Smid den på DBA.dk, QXL.dk, guloggratis.dk og alle de andre steder, hvor folk ikke er nær så "kræsne" og krævende som her på Newz.dk, og så skal du nok få en ordentlig pris. Det er set før, at folk giver de vilde priser for gammelt hardware på bl.a. DBA.
For ca. et år siden solgte jeg også min stationære computer, og den havde stort set tilsvarende konfigurationer. Jeg fik vist lidt over 2.500 kroner for den, men det skyldtes nok, at jeg leverede den med en clean Windows XP-installation med alle drivere installeret samt en masse spil. Hvis du gør det samme, så vil prisen stige yderligere.
Siden du allerede har skærmen med, og siden selve hardwaren er af høj kvalitet, så burde nok kunne få mellem 1.500-2.800 kroner for den pga. skærmen, men det kan svinge meget. Hvis du også smider tastatur og mus med, så kan du nemt ligge 200 kroner oveni prisen.
Smid den på DBA.dk, QXL.dk, guloggratis.dk og alle de andre steder, hvor folk ikke er nær så "kræsne" og krævende som her på Newz.dk, og så skal du nok få en ordentlig pris. Det er set før, at folk giver de vilde priser for gammelt hardware på bl.a. DBA.
Husk endvidere, at hvis du skal sælge den gennem en internetside, så er salgstalen alfa og omega. Vær ærlig, men brug gerne masser af flotte formuleringer, undgå stavefejl for enhver fejl og gør det så professionelt som muligt.
Det er halvdelen af salget, så det skal du altså bruge lang tid på.
Det er halvdelen af salget, så det skal du altså bruge lang tid på.
Det tog noget tid, men jeg fandt endelig frem til min gamle annonce, og du kan se den her: http://newz.dk/forum/koeb-salg/s-komplet-amd-xp-ba...
Du kan frit benytte dig af alle mine tricks, formuleringer eller andre ting, som du måske kan bruge. Jeg fik den solgt over QXL.dk, og der brugte jeg næsten samme salgstale.
Hvis du har flere spørgsmål, så skriver du dem bare her.
Det tog noget tid, men jeg fandt endelig frem til min gamle annonce, og du kan se den her: http://newz.dk/forum/koeb-salg/s-komplet-amd-xp-ba...
Du kan frit benytte dig af alle mine tricks, formuleringer eller andre ting, som du måske kan bruge. Jeg fik den solgt over QXL.dk, og der brugte jeg næsten samme salgstale.
Hvis du har flere spørgsmål, så skriver du dem bare her.
#11 Jeg tager selvfølgelig forbehold for, at du overhovedet kan få denne pris, men det burde ikke være umuligt.
Vær dog særligt opmærksom på, at ting sat til salg herinde bliver solgt til under "markedsprisen". Hvis du vil have det bedst mulige salg, så skal du ud i den virkelige verden og sælge den igennem en af de større auktions- eller køb/salg-sider.
Vær dog særligt opmærksom på, at ting sat til salg herinde bliver solgt til under "markedsprisen". Hvis du vil have det bedst mulige salg, så skal du ud i den virkelige verden og sælge den igennem en af de større auktions- eller køb/salg-sider.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.