mboost-dp1

V/K Billig server

Gå til bund
Gravatar #1 - stargate
6. mar. 2008 16:02
Mit mbo er brændt af i min server så jeg vil høre om nogle har en ide hvad jeg skal gøre som er bedst/billigst

jeg ligger inde med
Geforce 4 TI 4200 128 MB DDR-RAM
1½ GB DDR-RAM pc 2700
Kabinet
Ide diske
Ide Drev
AMD athlon 2400+ og 3000+ CPU
PSU

Kunne jeg bruge nogle af dem i en ny eller ville det vare bedst at købe alt nyt

pris ide ca 1000-1500 kr

PC skal bare bruges til Server FTP/BOT ikke noget spille pc

vis nogle ligger inde med en brugt kan det være jeg vil købe den

På forhånd Tak
Gravatar #2 - zin
6. mar. 2008 23:19
Hvis du har ~1500 kr. kan du sagtens opgradere til en dual core processor, 45nm (INTEL) eller måske en 780G / 780FX (AMD) - begge er stærkt strøm effektive og samtidig meget hurtige som jeg klart vil anbefale til servere. IDE Harddisk kan du stadig have 1 af og et IDE CD drev (der er en IDE port på de fleste MOBOs endnu - nogle har endda to). Du kan, så vidt jeg husker, godt bruge dine RAM, kabinet og diske endnu (og PSU), grafikkorter for så vidt også godt, men 780G kortene har jo et GFX indbygget, så det kan du spare væk (eller have som backup).

780G Mobo
Phenom proc

Lidt dyr (~2000 kr), men meget energi effektiv. 780G har et AM2+ socket, så du kan IKKE have normale Athlon 64 X2 processorer deri.

Normalt mobo (med indbygget gfx)
Athlon 64 X2 processor til ovenstående Mobo.
Gravatar #3 - kimx
6. mar. 2008 23:39
2 skrev:
780G har et AM2+ socket, så du kan IKKE have normale Athlon 64 X2 processorer deri.

Vil lige påpege at AM2+ er bagudkompatibel med AM2 så alle processorer der kan bruges i en AM2 sokkel kan bruges i AM2+

Derudover er du nok nød til at købe nogle nye ram hvis du skal have et bundkort med de chipset ZiN foreslå, da de bruger DDR2.
Gravatar #4 - zin
6. mar. 2008 23:41
#3: Aah, det vidste jeg ikke. Tak. :-)
Gravatar #5 - moisen
7. mar. 2008 07:28
jeg ville nok bare finde et bundkort til et billig bundkort og så køre på det til at computer ikke er stor nok(edbpriser er død så kan ikke lige finde et)

skal du opgradere den helt kommer du op over 2500kr
Gravatar #6 - stargate
7. mar. 2008 09:22
#2 jamen det lyder meget fint . jeg bestiller nok ikke en quad core, da jeg har en quad core Pc til spil

Men ser om jeg kan frigøre lidt flere penge så kunne jeg måske gøre det og lade ungerne spille på den også
Gravatar #7 - Borg[One]
11. mar. 2008 16:23
Hvad er BOT?
Er det eneste serveren overhovedet foretager sig FTP og BOT(?), eller fungere den også som filserver/printserver/webserver eller noget andet?!?
Gravatar #8 - Magten
11. mar. 2008 16:39
Umiddelbart vil jeg tro den kun kører FTP og en sitebot hertil.. En sitebot bruges bl.a. til at announce når noget nyt kommer på FTP.. Det er meget brugt på warez scenen :)

Topic:
Medmindre du har en pænt hurtig forbindelse er en kraftig server ikke nødvendigt til FTP/sitebot..
Gravatar #9 - Borg[One]
11. mar. 2008 23:42
#8 Ahh tak...Warez...derfor jeg ikke kender den der BOT.

Jeg ved godt det måske er lidt kedelig, og du ikke får brugt alle dine stumper, men det mest økonomiske i både strøm-forbrug og stumper der skal indkøbes er vel at indkøbe en NAS (BYOD) der understøtter ftp, og proppe en af diskene i boksen.

Et godt eksempel er den lille Synology-enhed:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...

Den understøtter både fil og ftp (og har torrentserver indbygget, samt LAMP-løsning).

I boksen er installeret en Linux, så den kan snildt hackes og
tilføjes ekstraprogrammer, som jeg går ud fra den BOT der er.

Boksen har få ressourcer til rådighed, så det kommet naturligvis an på hvad BOT'en sluger.

Din pris vil løbe op i kr 900,- til gengæld vil du kunne nøjes med et strømforbrug der peaker ved 15 watt (standby 8 watt)- hvilket er meget rart, når det er en enhed der skal stå tændt 24/7.
Gravatar #10 - stargate
12. mar. 2008 08:38
7 skrev:
Hvad er BOT?
Er det eneste serveren overhovedet foretager sig FTP og BOT(?), eller fungere den også som filserver/printserver/webserver eller noget andet?!?

Botten er en game bot der bruges til cs og ikke noget med warez

Ftp er klanFTP hvor folk bruger min FTP til at dele cs ting på

8 skrev:
Umiddelbart vil jeg tro den kun kører FTP og en sitebot hertil.. En sitebot bruges bl.a. til at announce når noget nyt kommer på FTP.. Det er meget brugt på warez scenen :)

Topic:
Medmindre du har en pænt hurtig forbindelse er en kraftig server ikke nødvendigt til FTP/sitebot..

Nej igen .. ikke warez eller dine sitebot

9 skrev:
#8 Ahh tak...Warez...derfor jeg ikke kender den der BOT.

Jeg ved godt det måske er lidt kedelig, og du ikke får brugt alle dine stumper, men det mest økonomiske i både strøm-forbrug og stumper der skal indkøbes er vel at indkøbe en NAS (BYOD) der understøtter ftp, og proppe en af diskene i boksen.

Et godt eksempel er den lille Synology-enhed:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...

Den understøtter både fil og ftp (og har torrentserver indbygget, samt LAMP-løsning).

I boksen er installeret en Linux, så den kan snildt hackes og
tilføjes ekstraprogrammer, som jeg går ud fra den BOT der er.

Boksen har få ressourcer til rådighed, så det kommet naturligvis an på hvad BOT'en sluger.

Din pris vil løbe op i kr 900,- til gengæld vil du kunne nøjes med et strømforbrug der peaker ved 15 watt (standby 8 watt)- hvilket er meget rart, når det er en enhed der skal stå tændt 24/7.

Ville være en god ide med en nas men strøm koster ikke ekstra for mig da jeg har fast pris på mit el ( ens pris hver måned) , så om jeg har 1 eller 10 pc til at køre, betyder ikke mig noget.

Og ved en pc kan ungerne jo bruge den til lidt spil (pixeline),
der er den gamle 700 mhz for lille
Gravatar #11 - zfire
12. mar. 2008 08:44
jeg ville nok sige at det er en lidt for kræftig cpu til en sådan server.
link en af disse ville nok passe bedre ind, de er endda mere strømeffektive og koster ½ af hvad den anden koster.
det bundkort ZiN linker til har faktisk et nogenlunde graffikort i sig, og det kan sagtens køre et par af de lidt ældre spil i høj grafik som kan ses her: link
Gravatar #12 - Magten
12. mar. 2008 09:03
Sorry - det var bare min første indskydelse da det stod i forbindelse med FTP :)

Må man spørge hvad sådan en bot kan i CS? :o
Gravatar #13 - stargate
12. mar. 2008 09:37
12 skrev:
Sorry - det var bare min første indskydelse da det stod i forbindelse med FTP :)

Må man spørge hvad sådan en bot kan i CS? :o

Jeg kan godt se hvad du mener når der står bot/ftp sammen at det kan være de sitebots nogle snakker om

Men det er en der er blevet kodet så man kan se alle mulige ting ... kan ikke sige det 100% da det ikke er min jeg hoster den bare da jeg ikke betaler ekstra for strøm
Gravatar #14 - Borg[One]
12. mar. 2008 14:12
#10 jamen, er det så ikke oplagt, blot at købe et nyt bundkort, der passer til stumperne?

#13 En bot kan jo være alt muligt - man har dem på IRC, hvor jeg *tror* det også er sådan en IRC-bot der bliver tænkt på i forbindelse med warez-snakken. Der findes game-botter, som også var min første indskydelse, der findes sitebots, der holder øje med sites, og helt sikkert en stribe andre lignene bots - så det var lidt upræcist... :)

Min indskydelse med den synology-dimmer er ikke synderlig interessant for dig, hvis du skal hoste CPU-krævende applikationer, som en gamebot er. Desuden er den sikekrt kodet til et bestemt OS, der med garanti ikke er en Linux-distro der bliver afviklet på Synology-kassen.
Gravatar #15 - stargate
12. mar. 2008 15:21
14 skrev:
#10 jamen, er det så ikke oplagt, blot at købe et nyt bundkort, der passer til stumperne?

Jeps men jeg har ikke kunne finde et der både tager ide diske og agp gfx det var derfor jeg jeg kiggede på andre ting

14 skrev:

#13 En bot kan jo være alt muligt - man har dem på IRC, hvor jeg *tror* det også er sådan en IRC-bot der bliver tænkt på i forbindelse med warez-snakken. Der findes game-botter, som også var min første indskydelse, der findes sitebots, der holder øje med sites, og helt sikkert en stribe andre lignene bots - så det var lidt upræcist... :)

Min indskydelse med den synology-dimmer er ikke synderlig interessant for dig, hvis du skal hoste CPU-krævende applikationer, som en gamebot er. Desuden er den sikekrt kodet til et bestemt OS, der med garanti ikke er en Linux-distro der bliver afviklet på Synology-kassen.

Jeg undskylder jeg ikke skrev mere præsis hvad den skal bruges til

Men den er kode til windows men hvis man kunne få den til at køre på en windows i vmware på linux kunne jeg godt tænke mig det
Gravatar #16 - Borg[One]
13. mar. 2008 08:12
#15 jeg synes ikke du er særlig klar i dit formål.

Hvis maskinen skal køre en ftp-server og et eller andet bot-halløj er grafikkort nærmest ligegyldigt. Du kan købe et spritnyt PCI-kort til under 200,- eller sørge for det bundkort du køber har indbygget GFX. Det er i bund og grund ligegyldigt hvad det er for et kort, da en server som oftest bare står og glor.

Men nu begynder du at snakke om vmware, uden jeg rigtig forstår hvad formålet er, eller hvad vej du vil hoste (Windows der hoster Linux-system eller omvendt).

Desuden har du nogle spil der skal afvikles på maskinen, hvilket i sig selv er pænt fjollet, da det clouder formålet.
Men hvis det er beslutningen, og det er på pixelline-niveau, vil de føromtalte gfx-kort snildt kunne afvikle spillene.

Mine indkøbsforslag er:
Bundkort - det her er med agp-indgang (check venligst socket-interface kontra dine CPU'er) Pris: 265,-

Alternativt:
Bundkort - med PCI-E indbygget Pris: 265,-
GFX - det er tilmed passivt kølet Pris: 170,-
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login