mboost-dp1

V: Hovedtelefoner; hvad skal jeg vælge?

Gå til bund
Gravatar #1 - Systran
14. sep. 2008 12:52
Jeg skal ud og have investeret i et par nye hovedtelefoner, og jeg agter at bruge ca. 200 kr. på dem. (er ikke super feinschmecker)

Jeg har fundet nogle stykker, jeg synes ser rimelige ud til prisen, og vil gerne høre jeres vurdering på, hvilke jeg får mest for pengene for.

Det drejer sig om Sennheiser HD201 og Sennheiser eH150

Kom med jeres vurdering/kommentarer/evt. andre forslag :)

PS. Vil også vide, om mobiludsalg.dk er gode at handle med.

/På forhånd tak
Gravatar #2 - Mnc
14. sep. 2008 12:56
Helst med mic, helst uden mic. Nogen preferencer på dét punkt?
Gravatar #3 - Systran
14. sep. 2008 12:58
De skal være uden mic, skal bruge den til min walkman.
Gravatar #4 - kasperd
14. sep. 2008 13:09
Mine erfaringer med Sennheiser har været, at de giver en god lyd, men efter ca. 1½ år er der altid et eller andet der går i stykker.
Gravatar #5 - Mnc
14. sep. 2008 13:43
Jeg har et par Sennheiser PC500-600 stykker, der i nærheden. De fungerer stadig fint, og er først for nyligt begyndt at skratte når man skruer op/ned for lyden på ledningen. Tror de er 2-3 år.
Gravatar #6 - Systran
14. sep. 2008 13:55
Tak for svarene.
Kan I anbefale nogle ellers?
1½ år er vel en meget rimelig levetid, hvis man bruger 200 kr., så på det punkt er jeg meget tilfreds, og skal sikkert have nogle nye alligevel på det tidspunkt.

Kom endelig med flere alternativer :)

Det skal i øvrigt være "hørebøffer" og ikke de der "in-ear-plug-ins", ellers er kriterierne som sagt få.
Gravatar #7 - GormDK
14. sep. 2008 17:32
Mine (her/her) Sennheiser, som er forholdsvist "spinkelt" opbyggede ("letvægt" og nok lidt over din prisklasse :/) har holdt upåklageligt, og jeg har haft dem i over to år. Jeg har dog langtfra brugt dem hver dag, men på rejser o.l. har jeg ikke passet specielt på dem (der medfølger et etui af plastik som man kan putte dem i hvis man folder dem sammen, men det har jeg langtfra brugt hver gang).
Min bror og en ven har "lillebroren" (her).
Mine 5 cents, og jeg er ikke hi-fi nørd

(edit: Hvad står V'et i overskriften for? :))
Gravatar #8 - Sofacykel
14. sep. 2008 18:43
Icemat/SteelSeries Siberia i sort er et fedt valg, og enhederne i dem spiller krystalklart.

Der er aftagelig mic, og forlængerledning..
Headsettet er nærmest skabt til MP3'ere uden forlængerledningen..
Perfekt længde.

Har haft mine hvide Icemat Siberia i snart 2 år. (:
Gravatar #9 - Systran
15. sep. 2008 13:27
Tak for det. Har været inde og kigge på en steelseries siberia, og den tiltaler mig. Tror snart der ryger et par af dem i min retning :)

Btw., så står V'et vist nok for vurdering :) (@#7)
Gravatar #10 - Påskeharen
24. sep. 2008 17:46
Som alternativ er disse her rigtig gode, både lyd- og ergonomimæssigt.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hove...

Jeg har haft dem i et års tid og er bestemt ikke blevet træt af dem. Desuden er de solidt byggede
Gravatar #11 - Norrah
24. sep. 2008 20:30
#10 til 200,-
Ellers kan vi ligeså godt bare forslå et sæt AKG Studio xxx

Bare vælg et sæt sennheiser som du syntes er pæne, så vil jeg garantere du bliver tilfreds.
Gravatar #12 - Lss_1405
24. sep. 2008 21:04
Jeg ville vælge eh150:

Bedst pasform -Min mening
Bedre lyd -Min mening
Mindst.

Mange erfaringer med sennheiser - Ingen der er i stykker.
Det handler bare om at passe på det man holder af, som alt andet.
Gravatar #13 - Systran
25. sep. 2008 15:34
Jo tak. Valget er også faldet på eH-150, da de der Steelseries var lidt for dyre, da det er sidst på måneden..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login