mboost-dp1

Super billig bærbar med XP

Gå til bund
Gravatar #1 - Lss_1405
6. dec. 2008 15:46
Hej alle.

Jeg står og skal hjælpe en gammel mand på 88 med en bærbar pc.
Han har brugt pc siden de kom frem så, det er ret imponerende!
Han står og er flyttet på plejehjem og bliver derfor nød til at have en bærbar.
Problemet ligger i at han hele tiden har brugt win98/eller XP. Derfor prøver jeg at finde den billigste mulige NYE bærbare med pre-installeret Xp.

Alt hjælp vil blive modtaget med glæde!

Tak - Og go' jul!
Gravatar #2 - BurningShadow
6. dec. 2008 15:49
Det kan nok godt blive et problem, da de vistnok alle sælges med Vista. Men hvis i finder en billig bærbar med Vista, og så køber en Windows XP bagefter, så skulle resultatet gerne være det samme. En løs XP kan skaffes for omkring kr. 600.
Gravatar #3 - Lss_1405
6. dec. 2008 16:06
Jeg tror jeg her fundet en løsning. Den billigste Zepto uden styresystem. Derefter så installere XP (har licens hjemme). Det kan fåes få små 4 kilo. Tror i det kan gøres billigere?
Gravatar #4 - BurningShadow
6. dec. 2008 16:11
Kan du evt. smide et link. Jeg kender en der også er på jagt efter en billig bærbar med XP...
Gravatar #6 - rasmusv
6. dec. 2008 16:37
#3 Du kan i hvert fald spare lidt kroner på at shoppe den hos en af zeptos underleverandører i stedet for dem selv. F.eks. zeptoeksperten.dk
Gravatar #7 - Corholio
6. dec. 2008 18:57

Dette her er et longshot, men hvad med en MSI Wind?

Den kommer da med Windows XP og prismærket er sat på en 3000 kroners penge.

Der er selvfølgeligt den detalje om at det ikke er den største skærm og tastaturet ikke er normal størrelse.

Men billig er den :-)
Gravatar #8 - Norrah
6. dec. 2008 19:05
Vil gerne donere en Lenovo Xp OEM licens... hvis jeg kan finde den.
Gravatar #9 - Lss_1405
6. dec. 2008 22:56
MSI er desværre alt for lille - det er jo til en gammel mand 15.4" Men jeg prøver lig' Zeptoeksperten istedet :)

Edit: Jeg har lige kigget: kunne spare små 300,-
Gravatar #10 - cjoey
6. dec. 2008 23:10
Check med Lenovo og HP, dem vi sælger hvor jeg arbejder kan downgrades til XP, især business-modellerne.
Gravatar #11 - Lss_1405
7. dec. 2008 00:43
Så ville det være rart at vide, hvor du arbejder. Den skal være billig frem for alt og have XP. dvs. hvis det er business modeller så er de som regelt ret dyre.
Gravatar #12 - cjoey
7. dec. 2008 08:07
Det var for ikke at kaste for meget med reklame herinde, men disse to er jeg ret sikker på at du kan downgrade. Du kan sikkert se på linksene hvor jeg arbejder :-)

HP 6715b

ThinkPad SL-500

Gravatar #13 - Lss_1405
7. dec. 2008 13:12
Tak for link. Jeg kigger på det og finder ud af hvor meget prisen betyder for den gamle.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login