mboost-dp1
S: Stationær PC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Jeg sælger min stationære tro væbner siden jeg har købt en bærbar. Her følger specs:
- Antec Lifestyle Solo kabinet
- Gigabyte GA-P35-DS4, Intel P35 bundkort
- Intel Core 2 Quad Q6600 CPU
- 4 GB Kingston HyperX - 4x1024 MB DDR2-1066 RAM
- 2x250 GB WD Caviar SATA-II Harddiske
- Xilence 420W PSU XP420
- ASUS Radeon HD 3650 grafikkort 512 MB
- ASUS DVD-RW drev
De fleste dele er fra 2008. Nogen bud, eller evt. forslag til hvad jeg skal tage for den?
- Antec Lifestyle Solo kabinet
- Gigabyte GA-P35-DS4, Intel P35 bundkort
- Intel Core 2 Quad Q6600 CPU
- 4 GB Kingston HyperX - 4x1024 MB DDR2-1066 RAM
- 2x250 GB WD Caviar SATA-II Harddiske
- Xilence 420W PSU XP420
- ASUS Radeon HD 3650 grafikkort 512 MB
- ASUS DVD-RW drev
De fleste dele er fra 2008. Nogen bud, eller evt. forslag til hvad jeg skal tage for den?
#1 Du skal snarere ned på omkring 6.000 kroner, hvis der hverken er skærm eller andre ting med. Hvad der trækker op er mine øjne kun bundkortet, den store mængde ram og den generelle høje kvalitet af komponenterne, men der er desværre sket meget her på det sidste.
Der findes både langt højere processorer og grafikkort nu. En bruger kunne eksempelvis få en computer med en Intel C2Q Q9300, et Nvidia GTX280-grafikkort, et Nvidia 780i SLi Extreme-bundkort, 8 GB ram plus det løse for ca. 10.000 kroner - og det var med samling!
Priserne er jo sindsygt lave nu, så skal du skal som minimum sælge den på DBA.dk og QXL.dk, hvis du ikke skal tabe alt for mange penge.
Der findes både langt højere processorer og grafikkort nu. En bruger kunne eksempelvis få en computer med en Intel C2Q Q9300, et Nvidia GTX280-grafikkort, et Nvidia 780i SLi Extreme-bundkort, 8 GB ram plus det løse for ca. 10.000 kroner - og det var med samling!
Priserne er jo sindsygt lave nu, så skal du skal som minimum sælge den på DBA.dk og QXL.dk, hvis du ikke skal tabe alt for mange penge.
#4 Hvis skærmen er af god nok kvalitet, og hvis du endda smider et par (billige og fuldstædigt forældede) spil oven i handlen, så er det en god pris. Den er lidt pebret, men det ved købere på de førnævnte auktionssider aldrig.
For at give en lidt mere detaljeret beskrivelse af mit bud, så har du generelt en god computer. Q6600'eren er en lækker processor, P35-baserede bundkort er nok det hurtigste middle end-bundkort på markedet, der er masser af ram (endda af en høj kvalitet), og sådan kunne jeg blive ved. Det er dog sjældent det, som købere går efter. Hvis jeg havde pengene og tiden, så ville jeg nok have budt på den, skiftet et par dele ud og solgt den videre, for der er virkelig noget at bygge videre på.
Hvis det ikke går, så vil jeg gerne byde på nogle enkelte komponenter, men lige nu handler det om at få solgt den dyrest muligt. Held og lykke!
For at give en lidt mere detaljeret beskrivelse af mit bud, så har du generelt en god computer. Q6600'eren er en lækker processor, P35-baserede bundkort er nok det hurtigste middle end-bundkort på markedet, der er masser af ram (endda af en høj kvalitet), og sådan kunne jeg blive ved. Det er dog sjældent det, som købere går efter. Hvis jeg havde pengene og tiden, så ville jeg nok have budt på den, skiftet et par dele ud og solgt den videre, for der er virkelig noget at bygge videre på.
Hvis det ikke går, så vil jeg gerne byde på nogle enkelte komponenter, men lige nu handler det om at få solgt den dyrest muligt. Held og lykke!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.