mboost-dp1

S: BFG GeForce 8800GTX - Ubrugt (6)

Gå til bund
Gravatar #1 - listende-elg
27. nov. 2007 19:07
Jeg har sådan et kort til salg:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr...

Det er taget ud af en ny gamer PC fra SHG (købt i dag) inden den blev
startet første gang, og har derfor aldrig været brugt.
Jeg har til gengæld ikke emballagen, men kan fremvise kvittering på selve
PC'en. Jeg kan også sagtens pakke det forsvarligt i antistatisk pose mv. så
postdanmark ikke ødelægger det.

Det kan selvfølgelig også afhentes i 8270 Højbjerg.

Kom med et bud - jeg forbeholder mig retten til ikke at sælge.

/Kasper Hansen
Gravatar #2 - engfeh
27. nov. 2007 19:16
Bare af interesse - hvorfor sælger du det!?
Gravatar #3 - gentox
27. nov. 2007 19:22
Hvis det var mig, var det for at få 2 x 8800GT til at sætte i SLI, da det næsten er samme pris som det 8800GTX kort, med højere performance til følge.

Men jeg gætter bare.
Gravatar #4 - listende-elg
27. nov. 2007 19:27
Der er såmend den enkle forklaring at jeg skulle bruge en præ-samlet Quad Core maskine inden for få timer (i arbejdsøjemed) i dag - og eneste løsning var denne SHG maskine. Maskinen skulle bruges som server, og derfor var grafikkortet uden betydning.
Da maskinen allerede var samlet og SHG havde smidt emballagen ud, var det ikke muligt at få den uden. Det blev erstattet med et kort til knap 200 kr.

/Kasper Hansen
Gravatar #5 - vandfarve
27. nov. 2007 19:56

Du får det samme råd, som samtlige andre i din (og faktisk også min) position har fået: Smid en annonce op på qxl.dk, dba.dk, guloggratis.dk og alle de andre, hvor efterspørgslen og prisen er højere... Men som Gentox påpeger, så er GTX's lillebror, GT, faktisk bedre, så du skal skynde dig, inden nyheden om GT's performance spreder sig i de almindelige kredse.
Gravatar #6 - listende-elg
27. nov. 2007 20:00
Tjoeh, det kan da være at jeg gør det... Men jeg forventer jo ikke at få 4k for det. 2.500 kan godt gøre det.

Har du nogle specs der viser at GT er hurtigere end GTX? Jeg kan ikke finde noget på THG.
Gravatar #7 - vandfarve
27. nov. 2007 20:04

TweakUp.dk har bl.a. lige publiceret en artikel her http://www.tweakup.dk/article/1324/dk/.

Dog, når jeg læser den igen, så må jeg indrømme, at jeg fordrejede sandheden: De tester et 8800GT OC mod et standard 8800GTX, men resultatet er vel det samme. GT'eren her er det bedste kort by far!
Gravatar #8 - listende-elg
27. nov. 2007 20:18
Dette kort er jo et 8800GTX OC - der må næsten være en grund til at det koster næsten det dobbelte. Jeg er ikke gamer, og kan sagtens se at de tørre tal viser at de er mere eller mindre ens.
På et marked der er så kritisk som gamer GFX markedet, kan de da slet ikke forsvare en pris på det dobbelte, hvis ydelsen ikke følger nogenlunde med?
Gravatar #9 - Xill
28. nov. 2007 17:39
det koster kun så meget fordi det er dyr at producere ... det er et gammelt kort som er lavet med støre nm og derfor fylder GPU'en mere, som betyder den varmer mere og derfor også kræver en stor og dyr køler

så ved at købe et af de nye 8800 GT kort kan du få mindre varme problemer og ca samme ydelse for under 2k ..

så hvis du ikke er heldig at finde en som vil have et 8800GTX til et SLI system kan du nok ikke få over 1600 - 1700 kr for det ..

ville personligt kun give 1500 kr .. da jeg lang hellere vil have et GT
Gravatar #10 - vandfarve
28. nov. 2007 20:15

Okay, jeg har ikke noget liv, så jeg tænkte, at jeg ligeså godt kunne hjælpe dig med at få solgt dit grafikkort. Jeg står i en lignende situation (altså, næsten...), hvor jeg ejer et få måneder gammelt GTS og meget gerne vil have et GT-kort, men sådan er livet. Tilbage til pointen: Jeg har søgt lidt på nettet og fundet følgende muligheder for dig:

DBA.dk
På siden dba.dk findes der et par stykker, som sælger deres 8800GTX-kort til mellem 2.650 og 2.799, så hvis du vil sælge dit for mellem 1.500-2.000 kroner, så skulle du relativt hurtigt kunne få afsat det.

GulogGratis.dk
På ovenstående side findes der en (1!) person, som er interesseret i at købe et brugt GT, GTX eller Ultra-kort. Siden er besøgt ca. 500 gange, så du skal være heldig, hvis han stadig leder efter et grafikkort, men det kan aldrig skade at sende en sms til ham, vel? Min priside er det samme som sidst.

FindAlt.dk
På den sidste side er der faktisk en del, som sælger nye grafikkort, og her er prisen måske skræmmende lav hos en af sælgerne. Han sætter den til salg for ca. 1.500 kroner, men siden han er den eneste, og siden den næste sælger sit kort for ca. 3.100 kroner, så kan du altid bruge lykken og oprette en annonce på findalt.dk. Du er dog tvunget til at underbyde ham, så hvis du skal sælge det her, så skal du højst sælge det til 1.400 kroner.

Ellers vil jeg prøve din vennekreds og familie og høre, om nogen ikke lige skal have opgraderet deres monster i stuen? Du skal som sagt være hurtig, da udviklingen desværre snart vender til det værre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login