mboost-dp1
S: 100% lydløs PC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Ja, PC er måske så meget sagt.
Har et par HP Compaq T5500 maskiner.
Lidt om specs:
CPU: 733MHz - Transmeta Crusoe TM5800
Ram: 128 MB DDR SDRAM (SO-DIMM)
HDD: 32MB SSD.
Porte, udvendig:
- 4x USB
- Lan (10/100)
- Audio IN/OUT
- VGA
- Serial
- Parallel
Porte, indvendig:
- 44Pins Pata
- PCI (1stk)
Maskinen trækker omkring 11W, og må derfor siges at være strømsvag.
32MB SSD lyder ikke af meget, men da det sidder på en 44pins pata port, kan man let smide en 2½" disk på.
Alternativt kan man, for at holde den 100% lydløs, købe en CF-44ata adapter.
Billeder kan ses her.
HBO: 500Kr.
Jeg kan kontaktes på.
Mail: [email protected]
msn: [email protected]
Tlf: 22 96 56 femten
Har et par HP Compaq T5500 maskiner.
Lidt om specs:
CPU: 733MHz - Transmeta Crusoe TM5800
Ram: 128 MB DDR SDRAM (SO-DIMM)
HDD: 32MB SSD.
Porte, udvendig:
- 4x USB
- Lan (10/100)
- Audio IN/OUT
- VGA
- Serial
- Parallel
Porte, indvendig:
- 44Pins Pata
- PCI (1stk)
Maskinen trækker omkring 11W, og må derfor siges at være strømsvag.
32MB SSD lyder ikke af meget, men da det sidder på en 44pins pata port, kan man let smide en 2½" disk på.
Alternativt kan man, for at holde den 100% lydløs, købe en CF-44ata adapter.
Billeder kan ses her.
HBO: 500Kr.
Jeg kan kontaktes på.
Mail: [email protected]
msn: [email protected]
Tlf: 22 96 56 femten
Ok takker. Skal lige overveje om det er noget jeg kan bruge til server, når den nu er lydløs og lille :)
hvis du kan vente til løndag, overvejer jeg kraftigt at købe den.
Det gælder især hvis USB er af USB2 typen, da jeg har tænkt at smide et ektern harddisken i den....
Det gælder især hvis USB er af USB2 typen, da jeg har tænkt at smide et ektern harddisken i den....
Argh! Sådan noget må du ikke sætte til salg, jeg har jo overdrevet meget lyst til at købe sådan en selvom jeg har ingen ide om hvad jeg skal bruge den til.
Hvor gamle er de? Er der evt kvit på (Også selvom de er over 2 år gamle). Jeg gætter på at de er brugte?
Har du prøvet at trække windows XP på dem, og hvis ja - hvordan klarer den det?
Hvor gamle er de? Er der evt kvit på (Også selvom de er over 2 år gamle). Jeg gætter på at de er brugte?
Har du prøvet at trække windows XP på dem, og hvis ja - hvordan klarer den det?
min ide er at smide en form for linux på den og så en ekstren harddisk hvor efter jeg vil bruge den på at lave remote backup med ved at placere den ved mine forældre eller sådan noget
#13 Desværre ingen kvittering, jeg skriver dog gerne en dags dato.
Nej, jeg havde bestilt noget hdd kabel så jeg rigtigt kunne komme igang med at lege.. De har dog sendt mig noget 34pins snask istedet for 44 :(
Så har desværre ikke haft dem testet med harddisk endnu.
Men en makker har dog haft dem kørende med Linux på en usb stick.
Nej, jeg havde bestilt noget hdd kabel så jeg rigtigt kunne komme igang med at lege.. De har dog sendt mig noget 34pins snask istedet for 44 :(
Så har desværre ikke haft dem testet med harddisk endnu.
Men en makker har dog haft dem kørende med Linux på en usb stick.
Da jeg har fået at vide af kæresten (og bankbogen) at jeg ikke har brug for sådan en kanon computer, vil jeg da lige lufte min idé for hvad jeg havde tænkt mig at bruge dem til:
Smide sådan en touchscreen fætter på en gammel 15" LCD moniter, og så smide den op på væggen i køkkenet med et VESA beslag. Derefter smide en noget XP lite på maskinen, et lydkort i dyret og et usb w-netkort i, så ellers sætte den til nogle højtalere. Og vupti, så har man et rimelig fedt køkkenanlæg som ikke har kostet mere end 700-800 kr ;D
Smide sådan en touchscreen fætter på en gammel 15" LCD moniter, og så smide den op på væggen i køkkenet med et VESA beslag. Derefter smide en noget XP lite på maskinen, et lydkort i dyret og et usb w-netkort i, så ellers sætte den til nogle højtalere. Og vupti, så har man et rimelig fedt køkkenanlæg som ikke har kostet mere end 700-800 kr ;D
Jeg har nu brudt min hoved med at finde formål der legalisere et indkøb en endnu en uundværlige dimmer, og jeg har stadig lidt svært ved det.
De formål jeg har været ude i, har været som noget internt server-værk (offcourse) - men da jeg allerede har sådan en Synology-fætter så forsvinder en del af formålet, da den varetager rollen som filserver, torrent-klient og LAMP-udviklings miljø.
Så det var at finde et formål der var tungere end det, hvor jeg hurtigt kommer over i sådan noget som applikation og database-server, men der er pladsen på maskinen altså i underkanten, og der skal mere RAM i.
Det sidste som jeg har været ude i, og som den faktisk godt kan bruges til (hvis man udvider diskpladsen) er mailserver, og en mere kraftig LAMP-løsning.
Jeg tror simpelthen ikke mine undskyldninger er gode nok...
Er der nogen der kan føje til vægtskålen?!??
De formål jeg har været ude i, har været som noget internt server-værk (offcourse) - men da jeg allerede har sådan en Synology-fætter så forsvinder en del af formålet, da den varetager rollen som filserver, torrent-klient og LAMP-udviklings miljø.
Så det var at finde et formål der var tungere end det, hvor jeg hurtigt kommer over i sådan noget som applikation og database-server, men der er pladsen på maskinen altså i underkanten, og der skal mere RAM i.
Det sidste som jeg har været ude i, og som den faktisk godt kan bruges til (hvis man udvider diskpladsen) er mailserver, og en mere kraftig LAMP-løsning.
Jeg tror simpelthen ikke mine undskyldninger er gode nok...
Er der nogen der kan føje til vægtskålen?!??
* Firewall
* Overvågning (Jeg skal have sat en op med capturecard til video cams)
* Multimedie center (Går lidt og venter på en final build af xbmc til linux)
* CarPC - Ingen bevægelige dele der kan tage skade af det hårde miljø i bilen og hurtig load tid.
Kun fantasien sætter grænser ;)
* Firewall
* Overvågning (Jeg skal have sat en op med capturecard til video cams)
* Multimedie center (Går lidt og venter på en final build af xbmc til linux)
* CarPC - Ingen bevægelige dele der kan tage skade af det hårde miljø i bilen og hurtig load tid.
Kun fantasien sætter grænser ;)
Har nu lige testet dette adapter kort, fra cf til ata 44pins..
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10310
Havde dog kun en 256mb klods at teste med, men den blev fuldt fundet og accepteret som disk.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10310
Havde dog kun en 256mb klods at teste med, men den blev fuldt fundet og accepteret som disk.
Jeg har købt den. Kan først teste den om en stykke tid. Men den starter helt fint op.
Tak for handlen :-D.
Jeg skal dog selv kun bruge den som fil og webserver (Musik med flere). Derfor burde denne lille sag række rigeligt.
Det bliver nok SME Server (Linux baseret) jeg vil installer på den, da jeg har haft sådan en før og virkede ret godt, og med et godt webbasereret interface. Det er på en maskine, der var en del mindre en denne (en P233 maskine med 128 ram).
Største problem er nok at installer den fra en CD, uden et cd drev? Kan et ekternal USB-Kabinet til et DVD-Drev klare dette? Så køber jeg nok sådan et.
Tak for handlen :-D.
Jeg skal dog selv kun bruge den som fil og webserver (Musik med flere). Derfor burde denne lille sag række rigeligt.
Det bliver nok SME Server (Linux baseret) jeg vil installer på den, da jeg har haft sådan en før og virkede ret godt, og med et godt webbasereret interface. Det er på en maskine, der var en del mindre en denne (en P233 maskine med 128 ram).
Største problem er nok at installer den fra en CD, uden et cd drev? Kan et ekternal USB-Kabinet til et DVD-Drev klare dette? Så køber jeg nok sådan et.
så må jeg købe sådan et.
Jeg kan bt ikke rate pga (informativt) en karma problem/bug som direkte føgle pga spam problemet der var for et par uger siden.
(det har du sikkert også bemærket, da jeg har skrevet en tråd angående det, og du har rate mig).
Jeg kan bt ikke rate pga (informativt) en karma problem/bug som direkte føgle pga spam problemet der var for et par uger siden.
(det har du sikkert også bemærket, da jeg har skrevet en tråd angående det, og du har rate mig).
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.