mboost-dp1

Rare / Uncommon Magic kort købes

Gå til bund
Gravatar #1 - KC
8. jul. 2008 23:23
Nogen der har sådanne kort liggende og samle støv?

Jeg er interesseret i kort fra 5th ed og tidligere og fra Ice Age og tidligere. Se evt. http://www.wizards.com/default.asp?x=magic/product...

Har efterhånden købt mig fattig i common kort så kun rares og til dels uncommon kan bruges, og så skal de selvfølgelig være billigere end de er på starcitygames.com og faraos.dk.

Hvis du har nogle du skal sælge, vil du alligevel ikke få den salgspris butikkerne tager.
Gravatar #2 - wizax
11. jul. 2008 14:00
Du kan købe hele min samling. (ALT skal væk).

startpris: 100.000 kr.

Der er bla Power 9 (med signed Moxer)
en del komplette samlinger, og næsten-komplette :-)
Estimat af prisen ifølge Farao lå sidst jeg checkede på ca. 150.000...

/Jesper

(oj ja, det er et seriøst tilbud.)
Gravatar #3 - Norrah
12. jul. 2008 08:58
#2 and i quote.
Har efterhånden købt mig fattig i common kort
Gravatar #4 - KC
12. jul. 2008 12:35
ja som Norrah påpeger så er det ca. 99.600 kr over mit budget.
Gravatar #5 - wizax
12. jul. 2008 14:20
Norrah: jeg er imponeret over, at du ud fra hvad jeg skriver, kan se, at det er common kort??

Specielt når jeg nævner kort som Power 9?

KC: 400 kr til rare magic kort?? så stiler du da vist ikke efter toppen...
Gravatar #6 - Norrah
12. jul. 2008 14:36
#5 og jeg er imponeret over at du er så blind at du ikke kan se pointen i det jeg skriver.

Han har købt sig fattig i common kort, og så er jeg da fuldstændig ligeglad over hvad dine kort er. For ud fra det burde du høre "Fattig" og ikke andet.

Og jeg aner da ikke hvad power 9 er, har ikke set et magic card siden "ice age".. Men jeg er da ikke dummere end at jeg kunne regne ud at det nok ikke var dårligt.
Gravatar #7 - noramskull
12. jul. 2008 15:12

Hvad kan de, siden at de koster så meget?
Gravatar #8 - Norrah
12. jul. 2008 15:27
#7 hans moxer laver kaffe hvis man tapper den.
Gravatar #9 - wizax
12. jul. 2008 16:07
noramskull:
Find dem på nettet, men generet er de artifact der virker som lande (cost: 0, T:add aman to pool)
hovedgrundene til at de er så dyre er, at

1) De gør dit deck hurtigere
2) De er sjældne.

De virker måske ikke særligt gode på papiret, men tro mig, de gør en verden til forskel...
Gravatar #10 - noramskull
12. jul. 2008 16:16

Til den pris burde de virkelig være lavet af guld og diamanter, man skal da have en skrue løs for at ville betale så meget for nogle kort til et spil?
Gravatar #11 - I.F.F.
12. jul. 2008 16:48
det er vel ikke anderledes end filatelister og andre samlere.

jeg var lige lidt for hurtig
Gravatar #12 - wizax
12. jul. 2008 19:43
#10: har man spillet på et rimeligt seriøst plan, er det ikke usansynligt, at ens deck koster ca. 20000 kr (ca. 60 kort).
Jeg kunne så sige det samme om folk der giver de samme penge til en flaske årgangsvin? eller hvad med dem, der drikker sig plørede hver weekend, jeg får da mere ud af et kort :-)
Gravatar #13 - noramskull
12. jul. 2008 21:35

Det er også fair nok, synes bare at det er rimelig mange penge for noget som har været så billigt at producere, men så igen, jeg siger jo det samme om modetøj.

Det er vel ikke værre end så meget andet, jeg føler bare aldrig at jeg har lyst til at købe noget som er meget dyrt i forhold til hvad det koster at producere.
Gravatar #14 - myplacedk
12. jul. 2008 22:04
13 skrev:
Det er vel ikke værre end så meget andet, jeg føler bare aldrig at jeg har lyst til at købe noget som er meget dyrt i forhold til hvad det koster at producere.

Er det egentlig ikke meget typisk at hoveddelen af salgsprisen går til afgifter, detail-forhandler, distribution osv?

Fx. koster en CD omkring 5 kr. at producere, med skive, jewelboks og booklet. Så vidt jeg ved er det også omkring 5 kr. der går til musikeren. Pris i butik: Typisk over 100 kr.

En bil (i Danmark) koster omkring en tredjedel af salgsprisen at producere.

Her forleden købe jeg en lille gummi-bobbel til 70 kr. Jeg er ret sikker på at omkring de 60 kr. gik til porto, og derefter det meste til min butiks leverandør. (Jeg gav i øvrigt 1.000 kr. for at få den monteret, og vender ikke tilbage til det værksted igen foreløbigt.)
Gravatar #15 - holmen
12. jul. 2008 22:40
Hvis man har likviderne til det, så kan man købe sig et liv...
Gravatar #16 - Norrah
12. jul. 2008 22:45
#15 nej, du kan købe dig selv til illusionen af at du har et liv. Det er ikke det samme som at sige du har det.

Dog vil jeg ikke ligefrem stemple folk der bruger 100.000,- på magic kort som en af disse.

#wizax No disrespect, og ikke for at tale ondt om dig. Det er bare min holdning til magic kort.
Gravatar #17 - holmen
12. jul. 2008 22:49
#16 Jo man kan. Man skal bare have en ny identitet og en røvfuld skuespillere der spiller din familie/venner. Alt kan købes...
Gravatar #18 - Norrah
12. jul. 2008 22:50
#17 Så det du siger er at hvis det "ud ad til" virker som om man har et liv, så har man det også?
Gravatar #19 - holmen
12. jul. 2008 22:52
Hvis man har likviderne til det, så kan man købe sig et liv...
Gravatar #20 - Norrah
12. jul. 2008 22:55
#19 puha.. That's a weight of my mind. Det er da vidst gode nyheder for os så.. taget i betrækning at vi sidder og diskutere kl 1 om natten lørdag(søndag) på et internet forum for nørder..

Så tror jeg bare jeg dropper alt det der sociale ævl og koncentrere mig om at blive rig. Så kan vi komme igang med at opfinde et nyt og bedre liv.
Gravatar #21 - holmen
12. jul. 2008 23:25
#19 puha.. That's a weight of my mind.
Godt for dig så.
Det er da vidst gode nyheder for os så..
Ikke for os (jeg er ikke med i den leg)
taget i betrækning at vi sidder og diskutere kl 1 om natten lørdag(søndag) på et internet forum for nørder..
Irrelevant imo.
Så tror jeg bare jeg dropper alt det der sociale ævl og koncentrere mig om at blive rig
Held og lykke med det.
Så kan vi komme igang med at opfinde et nyt og bedre liv.
Jeg synes ikke at "vi" skal inkludere mig, men held og lykke med det....
Gravatar #22 - Norrah
12. jul. 2008 23:36
#21 du har jo næsten lige sagt at hvis det ser ud til man har et liv, så har man det. Vi må da kunne udlede at det samme gælder i reverse. Og umiddelbart, så må jeg konstatere, at det rent overfladisk set. Ikke ser ret godt ud for os to. Jeg følte egentlig selv at det gik okay for mig, men jeg kan ikke benægte din logik.

Derfor er du inkluderet, og jeg vil ikke ændre på mit udsagn før du omformulere din overbevisning af at et liv kan købes.
Og med omformulere mener jeg ændre.
Gravatar #23 - Norrah
12. jul. 2008 23:40
Kom til at tænke på noget, alt er jo relativt. Og lige pt er vi i en tråd, hvor folk er nød til at sammenligne os med potentielt voksne mennesker. Der samler på magic kort.

Det kan da vidst kun stå til vores fordel, så jeg trækker alle mine udsagn tilbage og giver dig hermed ret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login