mboost-dp1
Ny scooter.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Hejsa.
Jeg tror det er et fint sted at ligge denne post:
Jeg er på jagt efter en 30 scooter. Er 16 år, og har ikke et kort endnu:(
Men jeg vil gerne købe en ny 30'er som er lovlig. Og det ville være fedt hvis den kunne køre mere end 30 men stadig var lovlig, hvis man kan!
Håber i kan hjælpe. Har set på en Giantco Sprint til 7000 i THansen, men ved ikke helt?
Jeg tror det er et fint sted at ligge denne post:
Jeg er på jagt efter en 30 scooter. Er 16 år, og har ikke et kort endnu:(
Men jeg vil gerne købe en ny 30'er som er lovlig. Og det ville være fedt hvis den kunne køre mere end 30 men stadig var lovlig, hvis man kan!
Håber i kan hjælpe. Har set på en Giantco Sprint til 7000 i THansen, men ved ikke helt?
#1 du må ikke tune et køretøj mere end 10% af hvad den oprindeligt yder. Hvis du gør skal du havde den omregistreret.
Hvis dette kan overføres til en scooter.
Og jeg ved det ikke med sikkerhed, da jeg hader scootere og syntes alle der kørte dem burde falde i en kløft og dø. Men hvis det passer.
Har din scooter 10hk. Så er det max 11hk. Og lad os bare sige det som det er, du vil ikke få noget ud af det.
Og du må stadig max køre 30. Så vend dig til at blive overhalet af mig på en cykel.
Hvis dette kan overføres til en scooter.
Og jeg ved det ikke med sikkerhed, da jeg hader scootere og syntes alle der kørte dem burde falde i en kløft og dø. Men hvis det passer.
Har din scooter 10hk. Så er det max 11hk. Og lad os bare sige det som det er, du vil ikke få noget ud af det.
Og du må stadig max køre 30. Så vend dig til at blive overhalet af mig på en cykel.
køb en brugt aprilla sonic fra år 2000 og tidl. skift cylinder til en 47.5 og pil ringene = 80km.
husk hjelm og nummerplade, kør kun så stærkt når du VED at politiet ikke er der..
husk hjelm og nummerplade, kør kun så stærkt når du VED at politiet ikke er der..
#9 min topfart er 65km/t på min mountainbike. Det er self. ned af bakke med medvind. Men det lykkedes da for ikke så lang tid siden at tage 18km på 27min.(40km/t, med stop lys) På vej ind til byen, havde meget travlt. Der blev taget et par scootere på vejen. De var ikke helt glade. Men for satan jeg nød det.
#1 lyt ikke til madeinrussia. Han vil bare lave dig til en brian.
#1 lyt ikke til madeinrussia. Han vil bare lave dig til en brian.
PS. knallerter bliver hugget, de bliver stjålet som ingenting, de forsvinder dagligt, og medmindre du låser HVER gang du kigger væk fra knallerten med 1og måske endda 2 låse, skal du IKKE købe knallert.
#10 manden vil have en knallert, manden får en knallert :D
Han kan også købe en comet og blive til grin i hele hans by, men hellere Brian end...Sigurd O.o
#10 manden vil have en knallert, manden får en knallert :D
Han kan også købe en comet og blive til grin i hele hans by, men hellere Brian end...Sigurd O.o
#5 Du tænker ikke på 20% reglen ved biler?
#1 Nogle nye scootere er elektronisk begrænsede, så selv om du kører ned af bakke med vinden i ryggen når den ikke over 30.
Så hvis du vil kunne køre over 30, så under lige det, eller bare prøvekør scooteren inden du køber den, så har du en ide om hvad du køber...
#1 Nogle nye scootere er elektronisk begrænsede, så selv om du kører ned af bakke med vinden i ryggen når den ikke over 30.
Så hvis du vil kunne køre over 30, så under lige det, eller bare prøvekør scooteren inden du køber den, så har du en ide om hvad du køber...
Nej det er ikke tilladt at tune sin knallert, ikke engang 10%.
Ifølge loven er det forbudt at lave "konstruktive ændringer". hvilket betyder at hvis du laver noget der får den til at køre hurtigere eller bedre, er det en konstruktiv ændring og dermed ulovligt.
Ville personligt anbefale dig en Peugeot Elystar TSDi med direkte indsprøjtning, men den kan desværre kun fås som 45Km scooter.
Hvis du alligevel vil rode med den selv, ville jeg kikke efter en der er nem og billig at få reservedele til, evnt. hos T Svansen
Men pas på med at køre ulovligt, en bekendt skal personligt betale for reparationen af en bil da hans scooter var ulovlig ved ulykken, forsikringsselskabet ville ikke betale.
Ifølge loven er det forbudt at lave "konstruktive ændringer". hvilket betyder at hvis du laver noget der får den til at køre hurtigere eller bedre, er det en konstruktiv ændring og dermed ulovligt.
Ville personligt anbefale dig en Peugeot Elystar TSDi med direkte indsprøjtning, men den kan desværre kun fås som 45Km scooter.
Hvis du alligevel vil rode med den selv, ville jeg kikke efter en der er nem og billig at få reservedele til, evnt. hos T Svansen
Men pas på med at køre ulovligt, en bekendt skal personligt betale for reparationen af en bil da hans scooter var ulovlig ved ulykken, forsikringsselskabet ville ikke betale.
#20 hehe,
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.så er det jo godt den havde turbo i forvejen :) Men når du siger 20% så kunne jeg jo med go' samvitighed smide en magnetisk turbo ventil i. Og det koster hvad? 1000,- max, hvis jeg da kan garantere det kun er 21hk ekstra.
En kammerat, der er mekaniker, har bygget sin Opel vectra d (eller hvad det var) om til en vectra 2000, så der satte han sig ind i det.
Men der er grænser for hvor meget den må larme og forurene, så du risikerer at bilen ikke kan gå gennem syn.
Googlede lige og faldt over en tråd på bilgalleri.dk og der er en der linker til færdselsstyrelsens hjemmeside, hvor man kan finde noget om det.
Men der er grænser for hvor meget den må larme og forurene, så du risikerer at bilen ikke kan gå gennem syn.
Googlede lige og faldt over en tråd på bilgalleri.dk og der er en der linker til færdselsstyrelsens hjemmeside, hvor man kan finde noget om det.
Hvis du har styr på motorer og går op i at vedligeholde den, så er en Gilera RCR et rigtig lækkert køretøj, så længe du fjerner begrænsningerne. Den er neddroslet så sindsygt latterligt..
Ellers kører Aprilia Sonic før år 2000 (eller er det 2002?) også som en drøm, men husk nogle gode låse, for er der noget der bliver stjålet meget af så er det sgu sonic... Fik stjålet min 3 gange.. De 2 første gange fik jeg dog fat på idioterne :)
http://www.billig-scooter.dk/portal/begraensninger...
Der er en ok oversigt over begrænsninger der.. Men også kun ok, for Gilera RCR og SMT har afaik samme motor, og der sad 3 begrænsninger i udstødningen, og en plade ved membranen.,
Ellers kører Aprilia Sonic før år 2000 (eller er det 2002?) også som en drøm, men husk nogle gode låse, for er der noget der bliver stjålet meget af så er det sgu sonic... Fik stjålet min 3 gange.. De 2 første gange fik jeg dog fat på idioterne :)
http://www.billig-scooter.dk/portal/begraensninger...
Der er en ok oversigt over begrænsninger der.. Men også kun ok, for Gilera RCR og SMT har afaik samme motor, og der sad 3 begrænsninger i udstødningen, og en plade ved membranen.,
Personligt holder jeg mig også fra Peugeot når der er tale om biler.
Men Elystar scooteren med TSDi er helt klart den bedste 45-scooter jeg nogen sinde har prøvet.
Nåede desværre kun at køre ca. 40.000Km på den da den blev totalskadet efter en træktor kørte ud foran mig (En frontskovl kan godt gøre ondt ved 50Kmt)
Den har dog aldrig været hos mekanikeren da jeg selv laver mine køretøjer, og det kan faktisk være en af grundende til at den kørte så godt.
Personligt holder jeg mig også fra Peugeot når der er tale om biler.
Men Elystar scooteren med TSDi er helt klart den bedste 45-scooter jeg nogen sinde har prøvet.
Nåede desværre kun at køre ca. 40.000Km på den da den blev totalskadet efter en træktor kørte ud foran mig (En frontskovl kan godt gøre ondt ved 50Kmt)
Den har dog aldrig været hos mekanikeren da jeg selv laver mine køretøjer, og det kan faktisk være en af grundende til at den kørte så godt.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.