mboost-dp1

Lommeregner til gymnasiebrug (køb eller hjælp dertil)

Gå til bund
Gravatar #1 - cazotaro
27. aug. 2008 15:28
Er lige startet i 1.g på STX Horsens, så skal bruge en lommeregner til mit A-niveaus matematik. Min lærer vil undervise ud fra modellen TI 89 (en Texas Instruments), så den ville selvfølgelig være ideel.
Nu koster en sådan bare omkring 1500 kr. (Én fra min klasse har dog fundet den til 1250 kr. stykket, ved køb af min. 10 stk). Men vil selvfølgelig gerne spare uderligere, hvis det kan lade sig gøre.

Så hvis nogen af jer kloge hoveder;
- kender til en der kan det samme og er billigere,
- har en til salg,
- kender et sted hvor de kan fås billigere,
Eller har nogle andre visdomsord til mig, (og andre i samme situation?) -> om lommeregnere :P

Vil jeg være meget taknemmelig for et svar
- på forhånd tak :)
Gravatar #2 - lolage
27. aug. 2008 15:30
Spørg skolen. De fleste skoler tilbyder lommeregnere (dog modellen mindre end TI 89) til en rimelig pris. På den jeg gik fik man tilbudt modellen mindre til ca. 400 som de sagde var fin nok til niveau A matematik.
Gravatar #3 - Niklas H
27. aug. 2008 15:35
Virtual TI / TI Emulator
Program til computeren til at emulere fx TI-89
Gravatar #4 - cazotaro
27. aug. 2008 15:46

Skal jeg lige huske at undersøge, tak. Men tror nu min matematiklærer ville have sagt noget om det, hvis det kunne lade sig gøre.

Ja, det får vi også udleveret, men har ikke lige en bærbar, og skal jo også bruge det i skolen. Kunne selvfølgelig skaffe en lille bærbar til notater osv. men er nok alligevel rart nok at have en lommeregner.

Går også ud fra den kan bruges til noget bagefter - videregående, men ved det ikke.. ?
Gravatar #5 - ajust
27. aug. 2008 15:49
Gravatar #6 - gnаrfsan
27. aug. 2008 15:52
Polyteknisk boghandel har den lidt billigere end de 1500:
http://www.polyteknisk.dk/home/Detaljer/3243480001...
Og den er lige lidt billigere hos:
http://www.tegneogkontor.dk/shop/texas-ti89-titani...
Gravatar #7 - markjensen
27. aug. 2008 15:54
Jeg var og er glad for min Voyage 200. Den kan det samme som 89, men den har fuldt tastatur (gør det noget nemmere at skrive på) og større skærm. Den er dog noget dyrere.
Gravatar #8 - cazotaro
27. aug. 2008 16:11

Fungerer den på samme måde? Altså rent funktions mæssigt, så når læren siger at man gør sådan og sådan, så er det det samme på Voyageren?
Gravatar #9 - engfeh
27. aug. 2008 16:16

Ja, det mener jeg. Man skal dog være opmærksom på at den nogen gange bliver kategoriseret som en bærbar computer på grund af tastaturet. Det skulle nu ikke være et problem normalt, for når lommeregnere er tilladt er computere det som regel også.
Gravatar #10 - cazotaro
27. aug. 2008 16:19

Computere er tilladt :)
(ved dog ikke med eksamen, men mon ikke censor kan se forskel på lommeregner og computer, tror også min lærer nævnte den)
Tak for info'en
Gravatar #11 - markjensen
27. aug. 2008 18:10
V200 har præcis samme software som 89 (eller, præcis og præcis, men umiddelbart er de helt ens, bortset fra de forskelle jeg nævnte).

Jeg havde min V200 med til eksamen på gym. Ingen der klagede over størrelsen :)
Gravatar #12 - apkat
27. aug. 2008 18:38
#11, mindes noget med den kører med en større opløsning end 89eren, min fysik lærer (som ja var meget engageret) lavede mulighed for at vælge hvilken man brugte til de programmer han lavede - så noget forskel må der være.
Den skulle dog være langt bedre grundet tastatur.

#0 Snak med nogen 4g'ere - de ligger sikkert inde med nogen. De fleste vælger nok desværre at bruge den senere.
Gravatar #13 - MiniatureZeus
27. aug. 2008 20:21
Kan også anbefale Derive serien fra Texas Instrument. Kan forestille mig din skole har en licens til det. Du skal dog have en bærbar.

Men ellers kan jeg også anbefale v200, brugte den selv på htx.
Gravatar #14 - markjensen
27. aug. 2008 21:35
#12 Den kører også højere opløsning (glemte at skrive da jeg skrev om større skærm - det medfører jo ikke automatisk højere opløsning). Nå, men ville bare sige at V200 er meget rarere at bruge. Jeg blev irriteret hver gang jeg skulle bruge andres 89 (man kan nok vænne sig til den, men V200 er bare lidt bedre)
Gravatar #15 - cazotaro
28. aug. 2008 16:38
Tak for rådene, lader til jeg skal se efter en V200 til en rimelig pris, ellers må jeg tage det tilbud på klassen, hvis jeg da ikke kan opstøve en brugt :9
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login