mboost-dp1

Køb i USA, og toldregler

Gå til bund
Gravatar #1 - Corholio
18. feb. 2008 16:19
Hejsa med-nørder,

jeg bliver på lørdag sendt 4 uger til USA, for at assistere vores afdeling derovre med nogle programmeringmæssige opgaver.

Så nu er der dømt hardwarekøb.

Jeg tænkte på en Macbook (muligvis Air), men er en anelse nervøs over hvad det kommer til at koste mig hvis jeg bliver nuppet i tolden.

Har prøvet at google lidt efter et svar, men enten er de sider man finder en gang komplet juridisk volapyk (for mine ører, i hvert fald).

Og som tillægsspørgsmål... hvad med sales tax, er der ikke noget med at de fleste køb man gør sig "over there" bliver tillagt sales tax (i omegnen af 8-10% afh. af staten man gør købet i)? Er køb af elektronik også underlagt disse?

Okay, så tror jeg at jeg fik alt med.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
18. feb. 2008 16:25
told er omkring 10-12 pct. plus 25 pct. moms. Derudover, hvis du ikke indmelder at du har toldvare med, så er det, det dobbelte i told du skal betale (altså kun told x2) i stafgebyr.

En måde at undgå told, er at du pakker den ud derovre, og så lægger lidt programmer på. Så kan de(tolderne) ikke se, at det ikke er en du har købt i DK. Problemet er jo så, at emballage bliver du nød til at smide ud. manual, cd'er osv. kan du jo sende som et brev til dig selv hvis du vil have dem.

Med sales tax, så kan du i lufthavnen, når du skal hjem få pengene tilbage. Ved ikke helt hvordan det fungere dog.

ps. Men når du skal være derovre i 4 uger, så kan du højst sandsynligt få en med dansk tastatur, hvis du bestiller den så snart du lander derovre.
Gravatar #3 - Corholio
18. feb. 2008 17:37
Cool, tusind tak for informationen.

Er der ikke noget med at der er et beløb man må købe for, en form for bagatelgrænse - hvad lyder den på?
Gravatar #4 - hgul
18. feb. 2008 18:10
Gravatar #5 - MiniatureZeus
18. feb. 2008 18:56
#3 Der er nogle specielle regler, hvis du skal arbejde derovre, og det du skal have med hjem, kan relateres til det arbejde du lavede derovre. Kan dog ikke lige finde det nu :)
Gravatar #6 - arne_v
18. feb. 2008 19:04
Du kan se de forskellige sales taxes her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_the_Un...

Laveste er 0% - højeste er 9%.
Gravatar #7 - arne_v
18. feb. 2008 19:05
Og husk at priser opgives uden sales tax.
Gravatar #8 - Corholio
19. feb. 2008 21:40
#4, #5, #6, #7

Tak for informationen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login