mboost-dp1

Køb af gamer computer ???

Gå til bund
Gravatar #1 - MC-ANCO
11. aug. 2008 17:43
hej så har jeg tænkt mig at skaffe en gamer computer så ville høre hvad i syntes og om den overhoved kan sammenlignes med en gamer .

Bundkort INFINITY 975X/G
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=INFIN...

GRAFIKKORT Asus Geforce 9600GT - 512MB GDDR3 - PCI-E
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=EN960...

RAM KINGSTON 1GB DDR2 PC2-6400 nonECC 800MHz CL6 /4 AF DEM SÅ DET BLIVER 4 GB

HARDDISK 500 GB SATA

DVD BRÆNDER SONY

NU MANGLER JEG PROCESSOR DEN JEG HAR LEDT EFTER ER CORE 2 DUO E6600 BRUGT MEN HVIS JEG IKKE FINDER NOGEN KØBER JEG CORE 2 DUO E8500

HVAD SYNTES I EVT ?
Gravatar #2 - Bachy
11. aug. 2008 18:42
HVAD SYNTES I EVT ?

At du skulle slippe Shift tasten :)

Derudover, så ville jeg nok skippe GF 9600GT og købe enten et brugt Radeon 3870, eller et nyt Radeon 4850.

Evt kunen du også udskifte, eller .. udskifte er det forkerte ord, supplere med passer nok bedre, en WD Raptor 74GB 10.000rpm til dit OS samt install af spil, også bruge din 500GB disk som lager/opfylding af skrammel.

Bortset fra det, så synes jeg ikek det ser helt skidt ud, dvs ..hvorfor ikke købe et Ram Kit, således at du får 2 x 2GB der kan køre dual channel ?
Gravatar #3 - vandfarve
11. aug. 2008 19:10
Undskyld min ærlighed, men det er et meget dårligt setup, som du har sammensat.

1) Bundkortet er slet ikke interessen værd, hvis du virkelig vil samle dig en computeren designet til spil. Smid dit 975X/G-baserede bundkort over venstre skulder og gå efter et Nvidia 750i/780i- eller Intel P35/P43/X38-baseret bundkort. Til 1.400 vil du nemt kunne finde et, der vil tilfredsstille dine største behov.

2) Grafikkortet er også alt for småt. Hvis du skal have noget ordentligt, så skal du som minimum gå efter et 9800GTX, men hvorfor stoppe her? Hvis du har råd, så vil jeg da anbefale dig et HD4850 eller HD4870 fra AMD, der virkelig kan sætte et 9600GT til vægs.

3) Rammene er fine nok lige bortset fra, at det er CL6-timings. Jeg har så sent som i sidtse uge bestilt 2x1 GB Kingston HyperX DDR2 PC2-6400 CL3-ram til blot 321 kroner. De er ikke "dobbelt så gode" som dine CL6-ram, men de er i hvert fald langt bedre. Derfor, drop dine nuværende ram.

4) E6600 er en god processor, men den er gammel - meget gammel! Når man kan få en E8400 for blot 1.100 kroner, hvorfor så gå på kompromis her? Glem de gamle processorer fra E6xxx-serien og gå efter en E8400 - eller den E8500'er, som du har kig på.

5) Informationer er lidt (læs: meget!) mangelfulde, så kan du ikke smide nogle flere specifikationer op? Harddiske er næsten altid harddiske, men der kan være stor forskel på lydniveauet, kvaliteten af komponenterne, strømforbruget, hastigheden osv., så gå helst efter en WD-disk.

HVAD SYNTES I EVT ?

Du skal vist tilbage til tegnebrættet... :)
Gravatar #4 - MC-ANCO
11. aug. 2008 20:34
arh nedern har nemlig købt det bundkort og grafikkort men hva ville det da ikke være fint hvis jeg sættede to af dem så de køre sli ? og køler til e8500 vilken skal jeg vælge ? kan alle kølere klarer processoren
Gravatar #5 - vandfarve
11. aug. 2008 20:44
Det er ikke nogle direkte dårlige komponenter, men du skal huske, at du har 14 dages-returret. Hvis det er muligt, så gør brug af den - hvis ikke, så er det bare ærgerligt...

Efter at have kigget på bundkortet igen, så kan jeg se, at du ikke kan benytte processorer fra E8xxx-familien. Den maksimale busspeed, som den tillader, er blot 1066 MHz, hvilket betyder, at E6600 og Q6600 er nogle af de hurtigste processorer, som du kan benytte dig af.

Endvidere kan jeg læse, at bundkortet ikke understøtter SLI, men kun CrossFire (Som er AMD's version af multigrafikkort-løsning). Der er to PCIe x16-porte, men hvis de begge er i brug, så vil hastigheden falde til 8x/8x. Derfor er det langt fra tilrådeligt at smide CrossFire på bundkortet, ligesom du ikke engang vil kunne bruge 9600GT-kortet i sådan en opsætning.

Sig mig, har du fået hjælp til at samle den computer?
Gravatar #6 - MC-ANCO
11. aug. 2008 21:13
hmmm :( da jeg var nede i midt-data sagde de at jeg kunne bruge sli , og at jeg kunne bruge e8600 , hvis det er rigtigt det du siger så Fk nogle snyder !!
Gravatar #7 - MC-ANCO
11. aug. 2008 21:17
nu kan jeg godt se det :D hva fanden bliver nok nød til at finde en e6600 og overcloke det totalt :D
Gravatar #8 - vandfarve
12. aug. 2008 08:08
#6 De har snydt dig. Jeg havde godt på fornemmelsen, at du har været nede og rådføre dig, for det lignede desværre en sælgers makværk...

Du kan hverken bruge SLI eller E8xxx-processorfamilien, så det er faktisk lige før, at du bør gå ned og kræve pengene tilbage, da han enten har løjet overfor dig eller slet ikke vidst, hvad han snakkede om!

Hvis du derimod skal bruge 2 grafikkort, så skal de være fra AMD, og så hedder det CrossFire og ikke SLI - desværre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login