mboost-dp1

K: Lille let studie laptop/subnotebook

Gå til bund
Gravatar #1 - Kristian_eh
5. aug. 2008 00:49
Jeg vil høre om der er nogle der ligger inde med en lille bærbar (max 13" og gerne under 2kg)

Der er også ret vigtig at batteritiden er rimelig god.

På Forhånd tak.

/Kristian
Gravatar #2 - Corholio
5. aug. 2008 07:19
Måske burde du nævne dit budget (prisramme for købet)?
Gravatar #3 - cjoey
5. aug. 2008 08:05
Jeg har en Dell Latutide D400 12" Pentium M 1,6 som jeg ikke rigtig bruger længere, var det noget?

http://www.gcn.com/print/23_29/27417-1.html
Gravatar #4 - 3214N
5. aug. 2008 08:42
http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_32/OFF01.SHTML

10" og til 2999,- fra imorgen...
Gravatar #5 - Kristian_eh
5. aug. 2008 14:25
Corholio: nææ, egentlig ikke, da jeg er ret fleksibel alt efter hvad folk har at byde på :)

Cjoey: Det ser faktisk ret godt ud, men ved du hvad batteritiden ca. er ?
Gravatar #6 - Hånter
5. aug. 2008 15:11
Tja... Jeg skal vel også til at have noget andet, så jeg har da en Dell XPS M1330 som evt. kunne sælges?

Den er fra midten af febuar 08 og har følgende:
2.2 GhZ Core 2 Duo
3 GB Ram
250 GB harddisk, 5400 rpm.
13,3" UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) hvid LED-skærm (300 nit) med TrueLife™ - Ultra tynd!
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
DVD-brænder
Fingeraftrykslæser, Wireless, Bluetooth, fjernbetjening, sleeve.
2 års ekstraforsikring, som dækker alt.

Hvis du byder 7000,- er det din :P
Gravatar #7 - cjoey
5. aug. 2008 15:59
Kristian_eh: Jeg har ikke testet præcist, men den holder da 1½ time i toget uden problemer.

Den er med 60 GB harddisk og 1,25 GB RAM. Den har eksternt DVD-drev og engelsk tastatur så du skal vide hvor æøå knapperne sidder :-)
Gravatar #8 - Kristian_eh
5. aug. 2008 17:00
Hånter: Ved du eventuelt om den kan trække WoW, CCS og andre spil på det performance niveau? og hvad er din oplevelse af batteritiden og varmeudviklingen?

cjoey: øøh, engelsk tastatur? er det så overhovedet muligt at skrive æåø? eller skal jeg have gang i Alt+numpad ?
og hvad ville din pris ca. være?
Gravatar #9 - izym
5. aug. 2008 18:09
#8 En af mine venner har sådan en M1330, og udover den er pisse lækker, kører den WoW helt fint. Gætter på du mente CSS, hvilket jo kører på Source grafikmotoren. Har ikke set den i CSS, men har set den køre GMod, hvilket jeg da mener den klarede fint nok (men som alle andre computere, lagger den når der sker for meget i GMod). Kan desværre ikke lige huske hvordan varme udviklingen er.
Gravatar #10 - cjoey
5. aug. 2008 18:21
Ja, du kan godt skriver æøå hvis du indstiller windows til dansk layout, ellers kan du jo selvfølgelig brug Alt-tricket, men jeg bruger den første metode. Det var egentlig meningen at jeg ville finde et dansk tastatur til den, men det engelske har ikke rigtig irriteret mig :-)

Prisen er omkring 1500 kr.
Gravatar #11 - Hånter
5. aug. 2008 19:21
WoW klarer den helt fint! Jeg har ikke prøvet CSS - jeg har dog prøvet Spore Creature og det klarede den helt fint!

Ang. batteriet, så kører den vel en 2-2½ timer ved skolearbejde, (WLAN, Blåtand, max skærmstyrke, lidt surf og Word).

Vedr. varme, kan jeg kun sige at den bliver lidt varm ved gaming, og når den får virkelig krævende processor opgaver :) Ellers er den helt perfekt til skole+alt andet!
Gravatar #12 - Kristian_eh
6. aug. 2008 21:10
Tak for alle de gode tilbud, men det hele endte med at jeg købte en sort MSI Wind ;)
Gravatar #13 - laspe18
7. aug. 2008 08:26
Som du, når du modtager den og har brugt den lidt, meget gerne må skrive din mening om.
Jeg tænker, hvordan den er i praksis? Batterielevetiden, brugen af Word, Excel (hvad du ellers kan arbejde med skolerelateret), støj, larm fra blæseren, kører den hele tiden? Halv tid? Kan den høres?

Osv :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login