mboost-dp1
K: Athlon64 X2 CPU Socket 939
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Hej,
jeg er på udkig efter en Athlon64 X2 CPU til socket 939.
Det er nok lidt optimistisk, men det skal lige
prøves om der findes nogle til salg.
jeg er på udkig efter en Athlon64 X2 CPU til socket 939.
Det er nok lidt optimistisk, men det skal lige
prøves om der findes nogle til salg.
EDBpriser.dk
Der er nogle .. men du ville jo nok finde en billigt og brugt
Har godt nok kun en XP 2400+ CPU og det er jo kun en single core 2000 mhz
Der er nogle .. men du ville jo nok finde en billigt og brugt
Har godt nok kun en XP 2400+ CPU og det er jo kun en single core 2000 mhz
4 skrev:#2 Det er til AM2-sockets. Han efterspurgte til Socket 939, som der ifølge EDBpriser.dk ikke findes flere af...
Det er ikke til AM2, men til s939
#8 Så vidt jeg husker, ligner AM2 og S939 hinanden opbygningsmæssigt, men hvis han kun har et bundkort, der understøtter S939, så vil jeg næppe prøve at smide en AM2-processor i - men hey, det kunne lykkes.
Og ang. hvilken socket det er: Nu har jeg været inde og undersøge 4 forskellige processorers specs, og alle understøtter kun AM2.
Jeg kan selvfølgelig godt linke til dem alle, men det ville være lidt overkill, men tjek selv den ene ud: Processor Interface: Socket AM2
Og ang. hvilken socket det er: Nu har jeg været inde og undersøge 4 forskellige processorers specs, og alle understøtter kun AM2.
Jeg kan selvfølgelig godt linke til dem alle, men det ville være lidt overkill, men tjek selv den ene ud: Processor Interface: Socket AM2
9 skrev:#8 Så vidt jeg husker, ligner AM2 og S939 hinanden opbygningsmæssigt, men hvis han kun har et bundkort, der understøtter S939, så vil jeg næppe prøve at smide en AM2-processor i - men hey, det kunne lykkes.
Den er stadigvæk en S939 og den sidder på et DFI LanParty SLi-DR UV, som er et S939 kort...
#11 Okay, jeg vil gerne have bøjet det i neon, for jeg er lidt fatsvag:
AM2 == Socket 939?
Damn, så er mine dage som hardwarenørd talte, hvis jeg kunnet glemme det. Jeg går ud og graver et hul i haven, hvor jeg kan dø af skam. :|
#Henrik:
Tjek gerne DBA.dk og QXL.dk, hvor der gerne skulle være nogle til salg. Vær dog opmærksom på, at lettere "underinformerede" personer nemt kan presse priserne op i helt urealistiske prisklasser for selv de mest underlige ting. Pres derfor gerne køber, prut om prisen og vær meget hurtig ude, så du undgår, at andre byder dig op.
Hvis det ikke lykkes, så kan du altid ty til Ebay.com/uk.co, hvor resten af verden og Europa sælger deres ting. Det kan blive dyrt, men jeg vil næsten garantere dig for, at du finder en der.
AM2 == Socket 939?
Damn, så er mine dage som hardwarenørd talte, hvis jeg kunnet glemme det. Jeg går ud og graver et hul i haven, hvor jeg kan dø af skam. :|
#Henrik:
Tjek gerne DBA.dk og QXL.dk, hvor der gerne skulle være nogle til salg. Vær dog opmærksom på, at lettere "underinformerede" personer nemt kan presse priserne op i helt urealistiske prisklasser for selv de mest underlige ting. Pres derfor gerne køber, prut om prisen og vær meget hurtig ude, så du undgår, at andre byder dig op.
Hvis det ikke lykkes, så kan du altid ty til Ebay.com/uk.co, hvor resten af verden og Europa sælger deres ting. Det kan blive dyrt, men jeg vil næsten garantere dig for, at du finder en der.
Jeg tror ikke at socket AM2 og socket 939 er det samme, jeg er ret sikker på at en processsor til den ene type socket ikke bare kan smides over i den anden type socket?
Jeg har kigget på qxl eller dba, men der var ikke noget at finde, kun samlede maskine til nogle tusinde kroner.
Jeg har ikke tænkt mig at ville bruge ret meget på en CPU opgradering, da resten af min maskin stadig er ret gammel.
Det er bare et "Stopgap measure", der bare skal holde ½-1 år, og så ryger det hele ud og jeg investerer i totalt nyt hardware.
Kan jeg ikke finde en CPU til en rimelig pris, så tror jeg bare at jeg skifter hele dynen med det samme.
Jeg er lidt lun på de nye Quads fra Intel, men vil gerne vente lidt endnu til P45/P43 chipsettet kommer på markedet, men P35/X38 kun nok også bruges ;o)
Jeg har kigget på qxl eller dba, men der var ikke noget at finde, kun samlede maskine til nogle tusinde kroner.
Jeg har ikke tænkt mig at ville bruge ret meget på en CPU opgradering, da resten af min maskin stadig er ret gammel.
Det er bare et "Stopgap measure", der bare skal holde ½-1 år, og så ryger det hele ud og jeg investerer i totalt nyt hardware.
Kan jeg ikke finde en CPU til en rimelig pris, så tror jeg bare at jeg skifter hele dynen med det samme.
Jeg er lidt lun på de nye Quads fra Intel, men vil gerne vente lidt endnu til P45/P43 chipsettet kommer på markedet, men P35/X38 kun nok også bruges ;o)
#13 Nu tog jeg mig sammen og slog det op på Wikidpedia. De er ikke ikke kompatible:
Kilde
Mht. at finde nogle, så er det ikke så svært på ebay.co.uk. De er godt nok lidt pebrede, men man kan eksempelvis få AMD64 4000+ til £12,5, AMD64 3800+ til £1,7, AMD64 X2 4200+ til £31, AMD Athlon X2 4200+ til #30,99 eller AMD Opteron 148, 2.2 GHz til £25 - alle plus fragt og til S939. Det kan næsten ikke gøres billigere, for de er åbenbart i høj kurs, de små sataner! :P
De kan virke som et godt alternativ, indtil de nye GFX-kort kommer fra Nvidia og AMD, og indtil Intel sender sine nye chipset på gaden.
Wikipedia.org skrev:AM2 processors are incompatible with 939 motherboards and vice versa, and although it has 940 pins, it is incompatible with Socket 940
Kilde
Mht. at finde nogle, så er det ikke så svært på ebay.co.uk. De er godt nok lidt pebrede, men man kan eksempelvis få AMD64 4000+ til £12,5, AMD64 3800+ til £1,7, AMD64 X2 4200+ til £31, AMD Athlon X2 4200+ til #30,99 eller AMD Opteron 148, 2.2 GHz til £25 - alle plus fragt og til S939. Det kan næsten ikke gøres billigere, for de er åbenbart i høj kurs, de små sataner! :P
De kan virke som et godt alternativ, indtil de nye GFX-kort kommer fra Nvidia og AMD, og indtil Intel sender sine nye chipset på gaden.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.