mboost-dp1

Gamer PC, hvor meget er den værd?

Gå til bund
Gravatar #1 - izym
16. aug. 2008 22:29
Skal måske sælge min stationære PC til min bror, og vil gerne lige vide hvad den er værd. Jeg følger ikke særlig meget med i hardware priser, og har derfor næsten ingen anelse om hvad den er værd. Den er købt i Maj sidste år. De primære specs er som følgende:

- ASUS P5N-E SLI
- Inno3d GeForce 8800GTS 640MB
- 4GB Dual Channel RAM, som jeg ikke lige kan huske flere detaljer om
- 320GB 7200 RPM Harddisk

Hvad tror i den er værd? Mit eget gæt er et sted mellem 2000-3000 kr.

(Og til de kvikke; jep, den har været her før, men det er vidst ved, at være noget tid siden, og kan ikke finde topic (jeg kan virkelig ikke finde ud af Newz's søge funktion))
Gravatar #2 - XorpiZ
16. aug. 2008 22:58
Alt efter hvilken CPU der sidder i, så vil jeg umiddelbart sætte den til 1500 kr. - især når det er til brormand :)
Gravatar #3 - noramskull
17. aug. 2008 07:41

Find ud af hvor meget han maksimalt vil give for den og tag den pris, og undersøg eventuelt om du kan få den afsat til flere penge andensteds.

Om ikke andet kan du lyve lidt og sige at der er nogle af dine venner som vil give mere for den, og se om det kan presse prisen lidt i vejret.

Personligt vil jeg nok vurdere den til ~2500 kr.-

Edit:
Glemte helt at fortælle dig at det er en god ide hvis du skynder dig lidt med at få den afsat, nutidsværdien af især elektronik har en tendens til at falde meget hurtigt, så du skal ikke ligge inde med den for længe.
Gravatar #4 - vandfarve
17. aug. 2008 10:27
#1 Du kan med god grund godt tage 2.000-2.500 kroner for den.

Hvis det var til en person, som du ikke kendte, så kunne du endda godt ligge 500-1.000 kroner oven i prisen afhængig af standen og kvaliteten af kabinettet samt processoren.

Siden det er til brormand, så skal han have lidt rabat, men når du leverer den fuldt funktionsdygtig (?) med styresystem samt alle drivere installeret, så er den 2.500 kroner værd - selvom det er en lidt ældre dame.
Gravatar #5 - izym
17. aug. 2008 10:55
#4 Han har selv en non-OEM Vista Ultimate, så styresystem bliver ikke nødvendigt.

Tak for svarene - Var også omkring den pris, jeg havde tænkt mig at sælge for. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login