mboost-dp1

Vil du have en hurtig og flot webside?

Gå til bund
Gravatar #1 - freelancer
31. jul. 2005 13:56
Søger du en flot webside, uden for lang ventetid og til en rimelig pris?

Så er vi lige teamet til opgaven. Vi er 3 freelance webudviklere, med stor erfaring indenfor PHP/MySQL, CSS og Javascript.

Så har du brug for en webside, så skriv til os - så finder vi en løsning der passer til DIG!!

[email protected]
Gravatar #2 - oleo
31. jul. 2005 15:32
Har i ikke en hjemmeside ?
Gravatar #3 - amokk
31. jul. 2005 16:11
#2 det har de da ikke tid til, når de nu skal lave hjemmesider for andre...

#1 hmm hvad hedder jeres firma, altså CVR nr osv? er ik så tryg ved at handle med folk der gemmer sig bag en hotmail adresse
Gravatar #4 - cjoey
31. jul. 2005 17:21
Hvis I er seriøse, så køb et domæne så i får en hjemmeside og en seriøs (ikke hotmail) e-mail.
Gravatar #5 - mrmorris
31. jul. 2005 18:01
"...stor erfaring indenfor PHP/MySQL, CSS og Javascript"

Hvor kan vi se noget af det i har lavet?
Gravatar #6 - bugger
31. jul. 2005 21:54
#3 Jeg ville da føle mig tryg nok. Jeg har ikke tænkt mig at betale for den type produkt uden at prøve varen først. Så kontaktvejen er for mig irrelevant. Jeg støtter hellere dygtige, fattige opstartere end store bureaukratiske korporationer.. med CVR.
Gravatar #7 - mELIeha
31. jul. 2005 22:41
#6, jeg vil da i hvert tilfælde hellere købe et produkt hos en med CVR - Det betyder jo bare at man har lidt bedre muligheder for at komme efter vedkomne, og at han sansynligvis er mere seriøs i sit arbejde :) Det koster jo ingenting at blive moms registreret (CVR nr), nomindre man skal have den helt forkromede model (ApS, A/S) ;)

Men en hotmail adr. Og ingen hjemmeside at se på ;) Det ikke ligefrem måden at få kunder på.
Gravatar #8 - bugger
31. jul. 2005 23:30
#7 Et CVR-nummer er en falsk tryghed og gør det ikke nemmere at "komme efter" nogen.

Hotmail er ligegyldigt for mig, men at de ikke har nogen anbefalinger eller referencer gør det svært at kabre mig som kunde (hvis man ser bort fra at jeg aldrig ville hyre en websmed).
Gravatar #9 - amokk
31. jul. 2005 23:35
#8 du mener altså at det er ligegyldigt om man handler hos et etableret firma, eller hos en skoledreng med hotmail-adresse?

vil nu nok mene det er en del nemmere at vende tilbage til et firma, hvis man har ting der skal rettes eller laves om, end det er at henvende sig til en hotmail som måske er blevet nedlagt i mellemtiden.

folk bag et firma er økonomisk ansvarlige osv., folk med en hotmail-adresse kan være hvem som helst
Gravatar #10 - bugger
1. aug. 2005 00:03
#9 Du kommer til at forklare mig hvorfor du ikke kan få support på dit website hos et andet firma, hvis kontakten glipper på hotmail adressen? Du køber/betaler din hjemmeside når den er færdig. Du har fået dit produkt, måske har du endda støttet en skoledrengs fremtidige karriere. Enig i at en hotmail adresse kan bruges til at vurdere seriøsitet, men i dette tilfælde har det ingen relevans.

Folk med et firma har bare fået sig et nummer af told og skat. Økonomisk ansvarlig er godt nok en meget stor mærkat, men hvis du tror at et nummer gør dig mere ansvarlig så gud være med det. Jeg tror hotmail adressen har lige så meget troværdighed ;)
Gravatar #11 - amokk
1. aug. 2005 00:08
#10 "Du køber/betaler din hjemmeside når den er færdig. Du har fået dit produkt"

Sådan fungerer det altså bare ikke... Jeg har i hvert fald ikke oplevet en kunde som bare tak, gav mig pengene og så var det færdigt. Der er altid lige noget der skal rettes til, eler også skal der laves noget mere, og det er 100% sikkert billigere at få samme firma til at bygge videre, end at et andet firma skal til at sætte sig ind i koden først...
Gravatar #12 - bugger
1. aug. 2005 08:42
#11 Nogen køber Fairy andre køber Vel.
Gravatar #13 - Acro
1. aug. 2005 09:04
#1 freelancer:
Hvis I ikke engang har ofret penge på et domæne til at reklamere for jeres aktiviteter, så tilskriver jeg jer ikke meget seriøsitet. Det er så ustyrlig billigt at blive hostet et sted, og hvis I ikke engang vil ofre det på jeres forretning, så tror jeg ikke, at I er seriøse eller kompetente.

Som amokk også skriver, så kræver det absolut intet at blive momsregistreret, og modsat hvad bugger tror, så har man bedre muligheder. Det skal være muligt at finde adressen på et momsregistreret selskab, og det har man ingen muligheder for på en Hotmail-adresse. De fleste kræver faktisk også et telefonnummer. Det giver langt bedre sanktionsmuligheder, når man kender kontaktveje.

Derudover undrer jeg mig over, hvordan man får en hurtig webside?

#6 bugger:
Selvom det er en generalisering, så er denne type opstartere bare meget sjældent dygtige designere. De skriver, at de har erfaring med teknologier som PHP, MySQL og Javascript, men det bliver man ikke god til at lave websider af. Alle ordentlige webbureauer laver indgående analyser inden udarbejdelse af et design, og bagefter skal resten i dialog med kunden.

Denne type brugere er dem, der ofte har lært PHP selv, og så opstår der en idé om, at de kan mestre alle nettets teknologier. Det er selvfølgelig grov generalisering, men jeg har aldrig oplevet en kunde hos en webdesigner af pågældende type, som har stået med et gennemarbejdet produkt.

En webside skal henvende sig til virksomhedens målgruppe, og denne fejl er den mest primære. De uerfarne webdesignere, der bare har lært et sprog som PHP, har ingen forståelse på brugervenlighed og tilgængelighed. Det nytter ikke at bruge 1280*1024 som opløsning til hjemmesiden, hvis man henvender sig til ældre direktører - til andre designere er opløsningen i orden.

Produktet, som du får ved at handle hos denne type kunder, koster langt mere at få op på et ordenligt niveau, hvis du en anden gang vælger en bedre designer.

Som en sidste generalisering, så foregår arbejdet ofte på baggrund af skabeloner, og det er ingen tjent med - ikke som betalende kunde.
Gravatar #14 - bugger
1. aug. 2005 10:31
og modsat hvad bugger tror, så har man bedre muligheder.

Flot af dig. Jeg har hele tiden gjort klart udtryk for at det var min personlige holdning til at købe et produkt via en hotmail adresse i lige præcis denne her sag. Jeg gav blot udtryk for at jeg var voksen nok til at kunne passe på mig selv og hvilken kontaktkanal jeg kan trække på er ligegyldigt. Kontakt er det eneste jeg behøver for evt. at få flere oplysninger eller blot mit færdige produkt.

Et CVR nummer er irrelevant. Hvis ikke du kan finde ud af at spørge efter (og checke) telefonnummer og adresse via en hotmail adresse så kan du heller ikke finde ud af om et CVR nummer er gyldigt.

[EDIT]
Jeres råd er gode til at øge den overfladiske seriøsitet som folk vil have og det vil derfor skabe dem langt mere arbejde.
Gravatar #15 - Acro
1. aug. 2005 10:49
#14 bugger:
Det er vel de færreste, der kontrollerer kontaktinformationerne før noget er galt. Mit eget økonomisystem validerer derimod CVR-nummeret automatisk, og desuden er det strafbart at oplyse et CVR-nummer, der ikke eksisterer, da man ganske enkelt ikke har myndighed til at identificere sig for andre. Mange private har nok ikke et økonomistyringssystem, men i mine øjne henvender webdesignere sig også begrænset til private, da mulighederne i dag er mange for at oprette sider selv.

Hvordan vil du kontrollere en adresse? Jeg kan da sagtens finde en adresse og påstå, at jeg bor der. Hvis der ikke er oplyst et telefonnummer, så kan du kun kontrollere det, hvis du møder op på adressen. Det får du lidt svært ved, hvis du bor i København og adressen er i Nordjylland.

Det er meget muligt, at der er tale om studerende, der ikke har dyre kontorfaciliteter o. lign., men dette er stadig intet argument for ikke at have en hjemmeside, når man sælger sådanne. Det koster absolut ingen ressourcer at holde en webside kørende, så det er bare noget, der skal være i orden.

Jeg tror heller ikke på, at du stoler på denne kontaktkanal, og du siger jo også selv, at du vil spørge om yderligere informationer via e-mail. Endelig vil du først betale efter modtagelse af varen, og selvom det er typisk, så er det ikke tillid. Ved e-handel betaler man ofte inden modtagelse af varen, da man stoler på virksomheden bag. Hvis du har et CVR-nummer, så har du også en virksomhed at hænge op på det, og du kan let få råd og vejledning, hvis firmaet misligholder aftaler. Du får derimod ikke Microsoft til at udlevere oplysninger om en tilfældig Hotmail-bruger af flere millioner.
Gravatar #16 - bugger
1. aug. 2005 10:58
#15 "Ofte", "Generelt".. du lytter ikke. Jeg snakker kun om denne meget unikke FUCKING sag. Ok?

"Hvis der nu ikke er oplyst". Det er derfor jeg spørger om det og er svaret nej, SÅ er vedkommende useriøs. Du taler så langt ude i periferien at det er til at brække sig over. Hvad nu hvis og hvad nu hvis, hvad er det for en måde at argumentere for at JEG ikke sørger for at alt er i orden?

Da det så er sagt så modtager jeg varen først.. Jam.. ABAB! Jo jeg gør! for ellers er der ingen handel. Hvor svært kan det være?

Jeg stiller krav. Det bør du også og også selvom sælger har et CVR nummer.
Gravatar #17 - Acro
1. aug. 2005 11:43
#16 bugger:
Du læser ikke mine indlæg. Du henviser til "generelt", hvilket der ikke står i mit sidste indlæg - heller ikke i en anden form. Det er ikke bare teoretiske argumenter, de holder også i praksis - især i dette tilfælde. Hvorfor skriver freelancer ikke flere kontaktinformationer med det samme, hvorfor skal man spørge? Hvorfor har de ingen webside?

Min grund til at bruge "ofte" er, at det altid er relevant at sammenligne med tidligere erfaringer. Det gør du også, når du handler - mere eller mindre bevidst.

Jeg spurgte dig om, hvad du vil bruge deres adresse til? Hvis den ikke oplyses til at starte med, hvordan vil du sikre dig, at den er rigtig? Jeg ved det ikke. Adressen tilhørende et CVR-nummer er altid identificerbar og korrekt. Hvis jeg skal handle med nogen, så vil jeg have sanktionsmuligheder, hvis deres arbejde ikke er godt nok. Det er et krav.

En sælger, der ikke selv vil anvende sit eget produkt, er pr. definition upålidelig. Du kan ikke stole på tre tilfældige webdesignere, hvis de ikke engang har en webside til at markedsføre deres ydelser. Det er i hvert fald et af mine grundlæggende krav. Jeg vil heller ikke stole på en tekstforfatter, der i sit materiale har talrige sproglige og grammatiske fejl.

Jeg er tildels enig i, at man ikke skal vælge dem fra blot fordi, de har en Hotmail-adresse. Min erfaring siger mig dog, at det vil være spild af tid at rette henvendelse til dem. Jeg kan nemlig ikke finde på en eneste reel grund til, at de skulle undlade at profilere sig selv via en webside - kan du?

Hvis et af dine grundlæggende krav er, at du vil modtage varen inden betaling, så stoler du ikke på dem. Du kan ikke vise nogen tillid ved selv at ville modtage varen inden. Hvis du virkelig besidder den tillid, hvorfor kan varen så ikke følge betalingen?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login