mboost-dp1
Znote 4200 - Hvad syntes i om den ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej alle ejere af en Znote 4200. Jeg syntes det kunne være spændende og informativt at læse lidt om de erfaringer og meninger/holdninger positive/negative, der måtte være i forbindelse med denne bærbare fra Zepto. Jeg er på nuværende tidspunkt desværre ikke ejer af 4200´en, da min økonomi ikke er hvad den har været :(. Dette har dog ikke holdt mig tilbage med hensyn til at opsøge så meget info som muligt ang. denne maskine.
Min plan med 4200´en er at den skal fungere som en replacement for min stationære PC, altså når jeg engang får råd :). Planen er også at den skal gøre opholdene i sommerhuset/ferie lidt mere underholdne. jeg er efterhånden gået fra powergamer til middelgamer, og mener ikke at behovet for at spille det nyeste nye er tilstede, dog med få undtagelser. Jeg håber at HL2 vil kunne køre bare nogenlunde på 4200´en.
Det jeg syntes kunne være sjovt at læse om er hvordan i bruger maskinen, hvilke spil spiller i på den og hvordan kører de?. Hvordan kører maskinen generelt til hverdags brug (surf,mail,office osv.). Hvilke specs. jeres 4200 har er da også velkommen.
Jeg håber denne tråd vil blive modtaget positivt og fyldt op med spændende læsning uden alt for meget tilsvining af folks meninger og holdninger, for smag og behag er forskellig.
Min plan med 4200´en er at den skal fungere som en replacement for min stationære PC, altså når jeg engang får råd :). Planen er også at den skal gøre opholdene i sommerhuset/ferie lidt mere underholdne. jeg er efterhånden gået fra powergamer til middelgamer, og mener ikke at behovet for at spille det nyeste nye er tilstede, dog med få undtagelser. Jeg håber at HL2 vil kunne køre bare nogenlunde på 4200´en.
Det jeg syntes kunne være sjovt at læse om er hvordan i bruger maskinen, hvilke spil spiller i på den og hvordan kører de?. Hvordan kører maskinen generelt til hverdags brug (surf,mail,office osv.). Hvilke specs. jeres 4200 har er da også velkommen.
Jeg håber denne tråd vil blive modtaget positivt og fyldt op med spændende læsning uden alt for meget tilsvining af folks meninger og holdninger, for smag og behag er forskellig.
Så vidt jeg husker er 4200'eren en centrinomaskine, med ATI's Radeon 9700 Mobility grafikkort. Dette kan tage langt de fleste spil. Jeg har ikke selv en Zepto, men en model med nogenlunde tilsvarende specifikationer, og jeg kan køre Half-Life 2 tilfredsstillende, uden problemer. Det afhænger selvfølgeligt af hvad man definerer som tilfredsstillende, men jeg kører i 1280x800 (widescreen), med alle features til high, pånær AA og AF som jeg har slået fra, jeg har ingen problemer med lag overhovedet, og jeg kunne sikkert godt slå AA eller AF til, hvertfald på de laveste indstilinger, uden de store problemer. Dette lyder dog heller ikke til at være dit store problem.
Af det jeg kender til zeptos maskiner, er 4200'eren også ret lydløs, hvilket altid er en god ting :)
Jeg tror ikke du går helt galt i byen med en znote 4200.
Af det jeg kender til zeptos maskiner, er 4200'eren også ret lydløs, hvilket altid er en god ting :)
Jeg tror ikke du går helt galt i byen med en znote 4200.
Jeg er faktisk lige købt en ..... og ind til vidre køre den fint :) har dog ikke testet den med games endnu.
lidt off topic...
hvis man kigger på denne forhandler af znote laptops
http://www.zepto.dk
og så lige kigger på
http://www.pc-direct.dk/
er det mig eller ligner det et ripp off
Kan self være en der har solgt dem et "custom" system men hvad er oddsene for at begge forhandler samme type bærbar ?
lidt off topic...
hvis man kigger på denne forhandler af znote laptops
http://www.zepto.dk
og så lige kigger på
http://www.pc-direct.dk/
er det mig eller ligner det et ripp off
Kan self være en der har solgt dem et "custom" system men hvad er oddsene for at begge forhandler samme type bærbar ?
Jeg har nu snart haft en Znote 4200 i et halvt års tid og er meget tilfreds.
Jeg er ikke nogen stor gamer, men alle de spil jeg har prøvet har virket utrolig fint på den. Grafik, video og andet klarer den fint.
Jeg har tidligere været vant til en Compaq bærbar, hvilken jeg ikke var særlig begejstret for. Zepto 4200 overgår den både i design, brugervenlighed og kvalitet.
Centrino teknologien er utrolig lækker. Den har både en hurtig processor, er temmelig lydsvag og så har betteriet en fantastisk holdbarhed på 4-5 timer.
De eneste ting jeg har at udsætte på den er småting.
Tasterne er lidt mere brede end gennemsnittet vil jeg mene.
Det kræver lidt tilvænning. I starten lavede jeg en del tastefejl når jeg skrev på den.
Jeg kunne desuden godt tænke mig at højttalerne kunne spille lidt højere. Hvis jeg ser DVD på den kobler jeg den til Stereoanlægget for at få en bedre lyd.
Alt i alt synes jeg det er en flot maskine, med en virkelig god ydeevne som kan benyttes til næsten hvilket somhelst behov.
Specs:
1.7 Ghz Intel Pentium-M Dothan processor (Cebtrino) 2MB L2 cache
60 Gb harddisk (5400 rpm)
1Gb (2x512) PC2700 Kingston RAM
ATI Radeon mobility 9700 PRO 128 MB grafikkort
DVD/CD-RW brænder (Combo: 8x0x0/24x24x16)
802.11G+B 54/11 Mbit WLAN
Jeg er ikke nogen stor gamer, men alle de spil jeg har prøvet har virket utrolig fint på den. Grafik, video og andet klarer den fint.
Jeg har tidligere været vant til en Compaq bærbar, hvilken jeg ikke var særlig begejstret for. Zepto 4200 overgår den både i design, brugervenlighed og kvalitet.
Centrino teknologien er utrolig lækker. Den har både en hurtig processor, er temmelig lydsvag og så har betteriet en fantastisk holdbarhed på 4-5 timer.
De eneste ting jeg har at udsætte på den er småting.
Tasterne er lidt mere brede end gennemsnittet vil jeg mene.
Det kræver lidt tilvænning. I starten lavede jeg en del tastefejl når jeg skrev på den.
Jeg kunne desuden godt tænke mig at højttalerne kunne spille lidt højere. Hvis jeg ser DVD på den kobler jeg den til Stereoanlægget for at få en bedre lyd.
Alt i alt synes jeg det er en flot maskine, med en virkelig god ydeevne som kan benyttes til næsten hvilket somhelst behov.
Specs:
1.7 Ghz Intel Pentium-M Dothan processor (Cebtrino) 2MB L2 cache
60 Gb harddisk (5400 rpm)
1Gb (2x512) PC2700 Kingston RAM
ATI Radeon mobility 9700 PRO 128 MB grafikkort
DVD/CD-RW brænder (Combo: 8x0x0/24x24x16)
802.11G+B 54/11 Mbit WLAN
Har selv en Z4200
1.7Ghz Centrino Dothan
1Gb Kingston
80Gb HD
Radeon 9700 128Mb grafikort
Dual DVD/DC-RW osvosvosvosvosv
...har haft den i et par mdr og syn's den kører som en drøm! Har aldrig oplevet problemer med hverken det ene eller det andet. Samtidig klarer den alt hvad jeg smidder efter den af opgaver pænt tilfredsstillende (man bliver aldrig HELT tilfreds vel? ;) ) ...de spil jeg spiller (bla. Max Payne2 o.lign.) kører som de skal, og det er heller ikke en hel-aftens forestilling at rippe en DVD-skive!
Kan slet ikke forstå at folk køber andet ;)
/Peter
1.7Ghz Centrino Dothan
1Gb Kingston
80Gb HD
Radeon 9700 128Mb grafikort
Dual DVD/DC-RW osvosvosvosvosv
...har haft den i et par mdr og syn's den kører som en drøm! Har aldrig oplevet problemer med hverken det ene eller det andet. Samtidig klarer den alt hvad jeg smidder efter den af opgaver pænt tilfredsstillende (man bliver aldrig HELT tilfreds vel? ;) ) ...de spil jeg spiller (bla. Max Payne2 o.lign.) kører som de skal, og det er heller ikke en hel-aftens forestilling at rippe en DVD-skive!
Kan slet ikke forstå at folk køber andet ;)
/Peter
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.