mboost-dp1

Zepto Ja eller Nej?

Gå til bund
Gravatar #1 - halal
7. okt. 2007 13:45
Jeg sidder for tiden og kigger på ny bærbar og er faldet over Zepto

Er det noget værd?
Ville gerne høre fra nogen der har erfaring med dem.

halal
Gravatar #2 - freesoft
7. okt. 2007 14:22
IBM/Lenovo ThinkPad :)
Gravatar #3 - dkbooster
7. okt. 2007 14:31
Nej

#2 Fuldstændig enig :)
Gravatar #4 - Bjørn
7. okt. 2007 15:41
Har en Zepto(firma bærbar) og er ganske tilfreds - kvaliteten er helt fin og maskinen kører bare.

Hvis det stod til mig selv og jeg havde mange penge ville jeg også vælge enten IBM/Lenovo Think Pad eller Apple. Det er kram som bare rykker...

Men igen, det afhænger jo af behov, størrelse på skærm, batteritid, styresystem etc.

Skal det være en bærbar bærbar eller en slæbbar bærbar. Men det formoder jeg du har afklaret med dig selv. Ellers havde du vel også spurgt om det.
Gravatar #5 - kimx
7. okt. 2007 18:53
Min mor har en zepto som hun har haft i snart 2 år, og der har ikke være et eneste problem. Men den har heller ikke lavet andet en at stå på et skrivebord, så jeg kan ikke sige noget om slidstyrken.
Gravatar #6 - amokk
7. okt. 2007 18:54
nej helt afgjort
Gravatar #7 - zigma.dk
7. okt. 2007 19:21
Jeg har en 6625WD - den fedeste bærbar jeg ever har arbejdet med. Også federe end nogen stationær jeg ever har arbejdet på. Da det er den eneste maskine fra Zepto jeg har prøvet, kan jeg ikke udtale mig om tidligere modeller. Men det er mit indtryk, at alle der har en Zepto, generelt er tilfredse. (?)

Mit råd: hvis du har råd til en af deres nyere modeller, så køb den i dag før i morgen ;)
Gravatar #8 - Cloud02
7. okt. 2007 19:31
Jeg ville hellere sætte mig ned og finde ud af hvilket behov der er for en computer, for det giver ingen mening at købe en til 15.000 kr der har alt muligt kram, hvis man alligevel kun skal bruge den til word-processor og internet browsing.
Gravatar #9 - rackbox
7. okt. 2007 20:50
Har intet kendskab til Zepto, men hvis det kan hjælpe dig, så har jeg sammenlignet Thinkpads med både Compaq, HP, Toshiba, Asus, Acer og Medion. Ingen tvivl om, at de andre blegner i forhold til Thinkpad.

Hvis du så selv kender nogle af omtalte maskiner i forhold til Zepto, så kan du udelede mit råd udfra egen sammenligning :P
Gravatar #10 - Chucara
8. okt. 2007 21:22
Min Zepto har seriøse varmeproblemer, og er vist blevet samlet lidt for hurtigt.. Det er dog et spørgsmål om held, lader det til.

Jeg kan anbefale Toshiba eller Lenovo ThinkPad.
Gravatar #11 - illishar
9. okt. 2007 08:11
Det var da utroligt så mange IBM-fanatikkere der er i det her forum. Af de to Thinkpads jeg har haft, så har den ene fået skiftet et bundkort og den anden skulle have skiftet en HD. (I løbet af den tid jeg brugte dem.) Og uden at have nærstuderet IBM'erne her på det sidste, så er der ikke umiddelbart nogen af dem der har et reelt grafikkort. (Jeg arbejder med 3D-engines)
Dem jeg kender der har Zepto er enormt glade for dem. (Men jeg kender kun 2)
Gravatar #12 - MiniatureZeus
9. okt. 2007 10:30
IBM Thinkpads (ikke Lenovo, som konkret set ikke er det samme, længere historie) er kendt som noget af det mest holdbare overhovedet og mest lækre.
De er måske ikke de hurtigste skeer i skuffen, men du får hvad du betaler for, og når en ThinkPad koster omkring 10k, så får du også får 10k hardware som er værd at bruge.

Hvis du skal slæbe den frem og tilbage fra skole og så videre, så vælg en ThinkPad. Hvis du vil have lækker kvalitet uden mangler, så vælg en ThinkPad. Hvis du vil have software som spiller perfekt sammen med hardware så vælge en MacBook Pro :)
Gravatar #13 - dkbooster
9. okt. 2007 17:01
#11 Jeg sidder med en Lenovo Z61m og den har et grafikkort - nemlig et Ati X1400, og det er da i høj grad et reelt grafikkort. ;)

#5 + 7 + 11
Som #10 siger er det i høj grad et spørgsmål om held.

Jeg købte en Zepto til brug i gymnasiet og indenfor de 2 første år røg grafikortet, bundkortet, strømforsyning, grafikkortet igen og tilsidst det indre kabinet.

En af mine klassekamerater havde en billiger zepto som blev købt næsten på samme tidspunkt. Den havde ingen fejl.

Så Zepto er billigt og kan være godt, hvis man vil tage chancen :)
Gravatar #14 - Deternal
9. okt. 2007 19:06
Tjeah, ud af de ca. 150 laptops jeg har haft hænderne igennem har jeg kun haft problemer med ganske få af dem.

På nær 6 er det alle thinkpads. Der har været problemer med 1 thinkpad (16 af den model købt - 1 stk. bundkort kradsede af efter ca. 3 år).

Jeg har også haft 2 Toshiba, 2 Acer, 1 Compaq (HP's nuværende konsumlinje tror jeg nok...) og 1 Dell.

Den ene toshiba var deres pro linje og den anden en alm. konsum, Pro linjen er lækker, og er ultimativt mit sekundær valg efter en thinkpad.
Acer: Dårlig support, dårlig/elendig software, god maskine til god pris, dårlige skærmhængsler.
Compaq: elendige skærmhængsler, skærmen gik løs efter ca. 3 mdr., elendig support, elendig software, elendigt support website.
Dell: elendig maskine, elendig support, ingen software, elendigt support website.
Thinkpad: superb maskine, genial software, supergode skærmhængsler, god support.

Som binote: min T61 har da den nyeste type laptop nvidia quadro grafikkort i - tæller det ikke som et "rigtigt" grafikkort? :P
Men ok, min T43 har kun intel grafik.

Og hvorfor så mange IBM fans? Det her [burde være/]er et nørdsite, så selvfølgelig ved vi hvad der er kram.
Gravatar #15 - illishar
10. okt. 2007 07:37
#14 Mht. Quadro-kort, så lavede jeg faktisk i sidste uge en benchmark-test mellem en bærbar med et ATI 9700 (ca. 3 år gammel) og en splinter ny bærbar, med et nyt dyrt Quadro-kort. Det aldrende ATI-kort myrdede hele den stakkels nye maskine! Og oven i det, så synes jeg at grafikken var enormt grimt på Quadro-kortet. Jeg har ikke noget at have det i, men jeg tror at Quadro-kortet havde disablet/faket sin anti-aliasing. (Alt i alt ret ærgeligt, da vi kunne godt have haft brugt en ekstra computer.)
Men bortset fra det, så har jeg da set udemærkede benchmark-test af Quadro-kort. (De er åbenbart bare ikke så almindelige.)
Gravatar #16 - Deternal
11. okt. 2007 08:45
#15: Forskellen er at gefoce er til consumere og quadro er til grafik workstations - så performance optimering er lagt nogle andre steder.
Gravatar #17 - amokk
13. okt. 2007 13:21
#14-#16

Uden angivelsen af modelnummer er det underordnet om kortet hedder quadro. Det svarer lidt til ikke at skelne mellem et 5 år gammelt radeon kort og et sprit nyt

der findes et eller andet sted en oversigt over hvilke geforce modeller som svarer til en given quadro model
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login