mboost-dp1

XP boot - extern HDD

Gå til bund
Gravatar #1 - Obiwanscape
13. nov. 2007 06:40
Hejsa

Der er opstået et problem hjemme på min PC.
Det er en Asrock dual 778 MB, (mener jeg), en Intel processor og et x800 Sapphire grafikkort.

Jeg har 2 HDD internt i SATA raid, og en enkelt externe harddisk sat til med USB 2 (380 GB)

Mit problem er at det i den sidste tid (ca 8 måneder) har kørt ordentligt, alt har fungeret osv.
MEN nu kan jeg ikke boote op når min externe HDD er tændt, den hænger bare i den der XP skærm med "loadbaren" forneden, det eneste jeg kan gøre er at slukke den externe HDD og resette computeren!

NOGEN HJÆLP, hvorfor er det så pisse træls?

PS. Den externe HDD slukker ikke automatisk når computeren lukker ned, så jeg har sluttet den til sådan en elspareskinne, der slukker fra strømmen når USB´en lukker ned...

Nogen gode ideer?
Aske
Gravatar #2 - vandfarve
13. nov. 2007 18:55
Kan det tænkes, at du har installeret et OS på den eksterne HDD? Jeg oplevede det samme problem, da jeg havde tilsluttet min tidligere primære HDD som ekstern, og derfor prøvede computeren både at boote fra den nye harddisk og den tidligere samtidigt.

Hvis det ikke er situationen, så må du prøve at gå ind i BIOS og ændre boot-prioriteringerne. Sæt HDD'en som den første. Det er et long shot, men det er vel forsøget værd.
Gravatar #3 - Obiwanscape
14. nov. 2007 06:24
Hej igen...

Det underlige ved situationen er at jeg ikke har haft en installations CD i nærheden af computeren, jeg har ikke ændret nogle settings i windows (måske win-update har??), jeg har IKKE rodet med bios mv.
MEN alligevel vil den lige pludselig ikke boote med den externe hdd tændt!

jeg er lidt forundret over hvad det kan være der er galt

Aske
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login