mboost-dp1

XFX 8800GT Hjælp

Gå til bund
Gravatar #1 - Toff.
1. mar. 2008 14:51
Har lige fået samlet min computer og det kører fint, bortset fra mit XFX 8800GT kort larmer af H..til blæseren kører på 100% konstant og vi kan ikke finde nogen steder hvor vi kan sænke den
Gravatar #2 - vandfarve
1. mar. 2008 15:29
#1 Inden du prøver at skrue ned for køleren, så skulle nok måle temperaturen i dit kabinet, og så evt. undersøge om airflowet er godt nok. GT-kortet er rygtet for et larme meget, men det skulle gerne larme mindre og producere mindre varme end dets storebrødre.

Du kan evt. tjekke temperaturen på grafikkortet samt bundkortet og processoren og vurdere, om de også er for høje.
Gravatar #3 - Toff.
1. mar. 2008 15:31
Det ligger på ca 54 mens jeg gamer og ca 40 når jeg kun bruger windows
Airflow er iorden så der skulle ikke være nogen problemer
Gravatar #4 - vandfarve
1. mar. 2008 15:33
#3 Temperaturen er i under alle omstændigheder god nok. Og du er sikker på, at du kan isolere larmen fra GT'erens blæsere? I så fald er jeg ret blank, hvis airflowet er godt nok.

Prøv at google det. Måske er der bare tale om en mindre softwarefejl i driveren?
Gravatar #5 - Toff.
1. mar. 2008 15:40
Det er den
Gravatar #6 - Xill
1. mar. 2008 16:05
jeg har heller ikke kunne få mit ASUS 8800GT til at gå ned fra de 3k som er standart på den blæser det kom med .. så jeg har bestilt en "HR-03 GT" fra thermalright ... den kan køle det passivt hvis du ikke OC'er ...

så tror jeg vil finde en løsning med en blæser jeg kan starte hvis jeg vælger at OC mit kort før jeg starter et spil op ..

har bestilt den her for 295 kr .. men har pt ikke modtaget den ..

.... men har læst mig til at det i mit tilfælde er asus der ikke har valgt at bygge det ind i kortet, og at nvidia altså har valgt ikke at kræve det, men blot givet dem muligheden.
Gravatar #7 - Toff.
1. mar. 2008 16:29
Sidder og overvejer at ringe til PC-Netto på mandag og se om jeg ikke kan sende den retur og så få en anden.. For kan ikke holde en larm ud
Gravatar #8 - Xill
1. mar. 2008 17:16
.. hvis det er under 14 dage siden du har købt det ... så skal de jo tage det igen ..

men søg lidt på google om der ikke er nogen der har løst det .. jeg har kun styr på hvordan det virker (eller ikke virker) på ASUS kort .. men har ikke læst om XFX kort ..
Gravatar #9 - Toff.
1. mar. 2008 17:29
Har prøvet at kigge lidt rundt uden at jeg blev klogere.. Men har ikke overskyd/lyst til at så den gjort stille... men noget skal der gøres for det er ligefør den larmer på samme niveau som min støvsuger
Gravatar #10 - CableCat
1. mar. 2008 20:14
Hvis du kan leve med 10% lavere ydelse vil jeg anbefale dette kort: LINK

Jeg har dog ikke selv prøvet det.
Gravatar #11 - gentox
1. mar. 2008 20:24
Mit BFG 8800GT OC2, siger heldigvis kun noget når et virkeligt tungt spil kører, så det er til at holde ud.
Tror heller ikke jeg ville bryde mig om hvis det larmede konstant.

Kan heller ikke helt forstå at der skulle være nogen kort, der ikke har temperaturstyret blæser.
Hvilke drivere kører i med? De officielle fra nVidia, eller måske nogen hacked?
Gravatar #12 - Toff.
1. mar. 2008 22:39
#11 Den officielle fra nVidia.. Men som jeg er kommet frem til indtilvidre er at XFX 8800GT ikke har fancontrol, hvilket jeg finder utroligt skuffende

#10 Vil prøve at køre med nVidia hele vejen igennem ;-)
Gravatar #13 - Xill
2. mar. 2008 14:35
#12 .. bliver det ikke en kedelig oplevelse med hensyn til CPU og RAM
Gravatar #14 - bjerh
2. mar. 2008 16:12
#12, Mit XFX 7900gt 490 havde heller ikke fancontrol. Jeg købte en Zalman istedet og gav den lidt mindre volt.. Så blev det straks meget mere lydløst. :)

Men ud over det er box-kølere jo normalt tæmmeligt højlydte...
Gravatar #15 - Toff.
3. mar. 2008 14:04
#13 hva mener du??
Gravatar #16 - Xill
3. mar. 2008 19:40
#15 .. nVidia laver jo ikke alt .. fx laver de ikke ram, og selv de ram som kommer på nVidia grafikkort er lavet af andre fabrikanter.

men generalt giver det ikke meget mening at låse sig fast på ting, bare fordi de er lavet af en specifik fabrikant.
Gravatar #17 - Toff.
3. mar. 2008 20:00
#16 når ja det er også rigtigt Doh!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login