mboost-dp1
Wireless Network
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Måske kunne nogen forklare på en mere eller mindre idiotsikker måde, hvordan det såkaldte wireless network virker? Har lige anskaffet mit en bærbar (Dell Inspiron 5051) og lyster nu at være fri for alverdens kabler og lign. Har fundet dette monstrum, http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/c... , Og er en smule begejstret. Men hvordan virker det? Skal jeg skifte denne ud med min TDC-router, og derefter tilslutte en wireless netkort på hver af mine computere som skal på nettet? Skal jeg i såfald på jagt efter trådløse netkort, eller følger de med? Det ville være skønt med en hjælpende hånd til den "forvirrede"(mig).
På forhånd tak.
På forhånd tak.
hmm... Hvis det kun er den bærbare der har brug for wireless LAN og der allerede er WLAN i den, så vil jeg nok anbefale dig, at 'nøjes' med et accespoint og så koble den på routeren.
Det fungere på den her måde:
Ting du har:
router
x antal computere på routeren
en bærbar med trådløs netkort
Ting du skal bruge (efter min mening)
accesspoint*
Du kan så koble accespoint til din router med et almindeligt kabel og er fri for at invistere flere penge i dine stationære computere.
* Et accesspoint er en slags switch for trådløse netkort. Kig evt. dette link (nok den JEG ville købe)
Det fungere på den her måde:
Ting du har:
router
x antal computere på routeren
en bærbar med trådløs netkort
Ting du skal bruge (efter min mening)
accesspoint*
Du kan så koble accespoint til din router med et almindeligt kabel og er fri for at invistere flere penge i dine stationære computere.
* Et accesspoint er en slags switch for trådløse netkort. Kig evt. dette link (nok den JEG ville købe)
Køb en D-Link DI-714P+ www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=246
den kan det du spøre efter + den har printer server i sig, så den skulle kunne klare dit behov.
den kan det du spøre efter + den har printer server i sig, så den skulle kunne klare dit behov.
Accesspoint lyder perfekt til mit behov.
Men nu siger du, at min bærbare skal have trådløs netkort. Er det noget den skal være "født" med, eller er det noget jeg kan tilslutte dens modem/netkort?
Men nu siger du, at min bærbare skal have trådløs netkort. Er det noget den skal være "født" med, eller er det noget jeg kan tilslutte dens modem/netkort?
Du kan enten købe et pcmcia kort som din bærbare gerne skulle have 2 slots til.
Ellers kan du købe en USB trådløs netkort, som jo både kan benyttes til bærbare og stationære pc'ere
Ellers kan du købe en USB trådløs netkort, som jo både kan benyttes til bærbare og stationære pc'ere
Dvs. at jeg skal invistere i:
en accesspoint og..
et PCMCIA trådløst netkort.
Kan nogle give et godt bud på hvilket PCMCIA kort det skal være. Hvis nu vi går ud fra, at jeg køber D-link accesspoint(den i linket above).
Mange tak for hjælpen.
en accesspoint og..
et PCMCIA trådløst netkort.
Kan nogle give et godt bud på hvilket PCMCIA kort det skal være. Hvis nu vi går ud fra, at jeg køber D-link accesspoint(den i linket above).
Mange tak for hjælpen.
Hvis det er mit link du hentyder til, så vil jeg mene, at dette kort vil spille godt sammen med accespointet.
Det skal dog siges, at kortet IKKE spiller med linux !
;o)
Det skal dog siges, at kortet IKKE spiller med linux !
;o)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.