mboost-dp1

Wireless ?

Gå til bund
Gravatar #1 - Miphisto
24. nov. 2004 09:50
Hej alle.

Jeg skal ha lavet et lille Lan 4-5 PC'er på et gammelt Gods eller herregård hehe :-)
Der er Ca.. 50 meter max afstand fra hvor Access point skal stå til den enhed der er længst væk.. men men! Murene er kampesten og mega tykke (ca 1 meter pr mur). Spørgsmålet er så kan det overhovdet betale sig invistere i trådløst netværk med antennere og forstærkere etc. eller skal jeg bare trække de par kabler der skal trækkes.. :-/

Hvilke produkter ville kunne klare opgaven ved en eventuel trådløs løsning.
Gravatar #2 - mig?
24. nov. 2004 10:02
Jeg vil nok mene at det nemmeste er at kontakte et firma, som supporterer det produkt du ønsker at købe. Sats på at de har teknikere (ikke sælgere!), som har prøvet det før.

Men f.eks. Linksys tilbyder Expanders, så du kan forstærke signalet:

http://www.linksys.com/international/product.asp?c...

Tør dog ikke love dig at det virker i dit tilfælde, men til ca. 500,- er det ikke den store udgift at forsøge...
Og måske billigere og bedre end at bruge ekstra antenner osv?
Gravatar #3 - amokk
24. nov. 2004 12:22
start med at låne et access point og placer der hvor du har tænkt dig at sætte det - og så tag en laptop og placer den langt væk og se om du kan få signal - hvis du kan det, er det måske ikke nødvendigt at investere i ekstraudstyr som #2 taler om
Gravatar #4 - Norton
24. nov. 2004 15:54
skaf dog 50m ledning...
Gravatar #5 - Miphisto
24. nov. 2004 21:08
Ja tror også det er nemeste at rulle lidt kabel ud, de kan jo altid opgradere til trådløs når der kommer noget der sparker mås :-)
Gravatar #6 - blackthorne_dk
25. nov. 2004 11:47
alm ethernet kabel kan nemt klare de 50 m (jeg mener specs siger 110m), så med mindre det er noget permanent, overlever i vel nok det kabel der kommer til at ligge?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login