mboost-dp1

Windows Vista & ATI ?!

Gå til bund
Gravatar #1 - Kasper8660
16. jan. 2007 20:19
Har installeret det nye windows vista på min pc, men kan kun spille CS 1.6 i software mode og alle spil der er baseret på OpenGL kan jeg ikke spille, selvom jeg har den nyeste opdatering fra ATI til mit grafikkort, ATI Radeon X800 GTO 256mb ddr, har fået af vide at det er fordi at det kun er en beta opdatering fra ATI og at det er derfor det ikke fungere. Er det rigtigt ? Og er der nogen der ved hvornår der kommer en fungerende driver opdatering fra ATI til netop mit grafikkort ?
Gravatar #2 - Bornslippy
16. jan. 2007 20:36
Der er endnu ikke openGL support i ATI's Grafik drivere til Vista, men det skulle gerne komme meget snart (går jeg ud fra, da det jo er officiel launch date den 30. Januar).

Var ret skuffede da jeg for ikke så længe siden skiftede til et ati kort.
og havde fra start af min beta fase med vista, kørt med nVidia som har haft OpenGl støttet i et godt stykke tid.

Men at ATI's drivere stadig ikke kommer med imo vigtige OpenGl support er lame, selvom det stadig er en beta driver (learn from nvidia, ati).
Gravatar #3 - Zehnox
16. jan. 2007 21:27
Der er slet ikke OpenGL support i Vista. Kun DX10 native, og DX9 emulering, hvis jeg har forstået det hele rigtigt.

<flaimbait>
Få et rigtigt OS og et rigtigt GFX ;)
Gravatar #4 - Bornslippy
17. jan. 2007 03:02
Der er native OpenGL support i vista med ICD (Installable Client Driver), som i øjeblikket kun er nVidia der understøtter, men ATI kommer sikkert snart med en også (som jeg sagde før)...

Men jo det er rigtigt at der i starten gik rygter om at openGL skulle layers oven på DX10 som ville give et drastisk performance drop.
Gravatar #5 - Zehnox
17. jan. 2007 08:01
Okay, der kan man bare se :)

Så skete det alligevel at microsoft lyttede lidt til hvad der blev sagt, hvis det da er dem der har udviklet denne ICD?
Gravatar #6 - Bornslippy
18. jan. 2007 13:00
Sådan har det altid været i Windows...
Du har altid skulle installere en ICD for at få OpenGL support.
Da det jo er et konkurrende 3D system til deres eget DirectX.
ICD er jo bare de Grafikkort drivere som du får med fra endten ATI eller nVidia (Henholdsvis ForceWare og Catalyst).

"Hence the name Installable Client Driver"
Gravatar #7 - MiniatureZeus
18. jan. 2007 13:27
ForceWare er nVIDIA (eller hvorn fanden det nu skal staves!) og Catalyst er ATi :) ikke at det betyder det store :)
Gravatar #8 - Bornslippy
18. jan. 2007 21:56
Hov så ikke jeg byttede om på rækkefølgen i paratesen, well i ved hvad jeg mener...
Ellers kig i MiniZeus' indlæg lige over hehehehe
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login