mboost-dp1
Vurdering af Ny PC - Quad,8800gtx,4gbram
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey Newz'ers,
Jeg skal have købt ny pc og har kigget på følgende:
Tekniske specifikationer
Processor: Intel Core2Quad Q6600 8MB 4x2,40GHz
Motherboard: MSI P35 Neo-F motherboard (PCI-E, FSB1333MHz, Intel P35 chipset)
CPU køler: ThermalTake Socket 775 køler
Ram: Original 4GB DDRII-800 PC6400 RAM DualChannel
Harddisk: Western Digital 500GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid
Western Digital Raptor 74GB 10000rpm (windows)
Grafik: Nvidia GeForce 8800GTX 765MB PCI-E Grafikkort (DirectX 10 support)
Kabinet: RaidMax Elite Smilodon kabinet low-noise
Strømforsyning Rasurbo 530W ATX 17db strømforsyning supersilent
Lyd: 8 kanals HD audio codec Azela 1.0 (SoundBlaster komp.)
Drev: Pioneer DVR-112 18x DVD-brænder +/- Dual layer
Netkort: 100/1000 Mb/s Realtek Gigabit LAN
Operating System: Windows Vista Home Premium DK (64-bit)
Køling: Ekstra trådnet og 120mm lownoisekøler i fronten for ekstra god køling
Stik/forbindelser:
2 x PS/2 porte
1 x Parallel port
1 x Serial port
12 x USB 2.0 Port (8 x Internal, 4 x External)
1 x 6 in 1 audio jack
1 x RJ-45 LAN 100/1000 Gigabit Jack
1 x Front Audio
5 x SATAII 3GB/s Connectors
2 x DVI
1 x TV-out
Digitus FirewireKort IEEE1394, PCI (3xfirewire)
Pris: 13.253,00 Kr.
Jeg går efter QuadCore da jeg multitasker en del imellem flash,photoshop,IE etc. Skal dog også bruge den til gaming til spil som f.eks. crysis.
Er det ellers en fornuftig PC til prisen? Og i forhold til hvad der er på markedet?. Er der nogle nye komponenter som snart (max1måned) som man skulle vente på?
Har fået at vide at jeg burde vente på GeForce 9800gtx ("G92"). Men har derefter læst at det kun er et middelkort?
Håber i kan hjælpe mig lidt på vej til hvad jeg skal vælge. Om jeg skal gå efter min nuværende konfiguration, opgradere/ændre komponenter eller vente på noget bedre.
Jeg skal have købt ny pc og har kigget på følgende:
Tekniske specifikationer
Processor: Intel Core2Quad Q6600 8MB 4x2,40GHz
Motherboard: MSI P35 Neo-F motherboard (PCI-E, FSB1333MHz, Intel P35 chipset)
CPU køler: ThermalTake Socket 775 køler
Ram: Original 4GB DDRII-800 PC6400 RAM DualChannel
Harddisk: Western Digital 500GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid
Western Digital Raptor 74GB 10000rpm (windows)
Grafik: Nvidia GeForce 8800GTX 765MB PCI-E Grafikkort (DirectX 10 support)
Kabinet: RaidMax Elite Smilodon kabinet low-noise
Strømforsyning Rasurbo 530W ATX 17db strømforsyning supersilent
Lyd: 8 kanals HD audio codec Azela 1.0 (SoundBlaster komp.)
Drev: Pioneer DVR-112 18x DVD-brænder +/- Dual layer
Netkort: 100/1000 Mb/s Realtek Gigabit LAN
Operating System: Windows Vista Home Premium DK (64-bit)
Køling: Ekstra trådnet og 120mm lownoisekøler i fronten for ekstra god køling
Stik/forbindelser:
2 x PS/2 porte
1 x Parallel port
1 x Serial port
12 x USB 2.0 Port (8 x Internal, 4 x External)
1 x 6 in 1 audio jack
1 x RJ-45 LAN 100/1000 Gigabit Jack
1 x Front Audio
5 x SATAII 3GB/s Connectors
2 x DVI
1 x TV-out
Digitus FirewireKort IEEE1394, PCI (3xfirewire)
Pris: 13.253,00 Kr.
Jeg går efter QuadCore da jeg multitasker en del imellem flash,photoshop,IE etc. Skal dog også bruge den til gaming til spil som f.eks. crysis.
Er det ellers en fornuftig PC til prisen? Og i forhold til hvad der er på markedet?. Er der nogle nye komponenter som snart (max1måned) som man skulle vente på?
Har fået at vide at jeg burde vente på GeForce 9800gtx ("G92"). Men har derefter læst at det kun er et middelkort?
Håber i kan hjælpe mig lidt på vej til hvad jeg skal vælge. Om jeg skal gå efter min nuværende konfiguration, opgradere/ændre komponenter eller vente på noget bedre.
Selvom det nye GeForce grafikkort "kun" er et middelkort er det helt sikkert værd at vente på da det er 2. generations DX10 kort og derfor pr. definition bedre.
Angående Quad Core. Hvad forventer du at opnå med det? Så vidt jeg ved er der ikke rigtig nogen spil der understøtter det(endnu) og der findes da vist ikke så heftige programmer at det vil være en god ide med en quad core. Jeg ville i hvertfald hellere smide en af C2D topmodellerne i...
Men ellers ser det fint ud :)
Angående Quad Core. Hvad forventer du at opnå med det? Så vidt jeg ved er der ikke rigtig nogen spil der understøtter det(endnu) og der findes da vist ikke så heftige programmer at det vil være en god ide med en quad core. Jeg ville i hvertfald hellere smide en af C2D topmodellerne i...
Men ellers ser det fint ud :)
Med mindre du virkelig mener det seriøst, når du siger, at du multitasker i Photoshop, Flash m.m., så kan du overveje at købe en Q6600, men så skal vi også snakke om i sådan en grad, at du lige pt. trækker en dual core i knæ.
For samme pris som en Q6600 kan du dog få en E6850, som jeg langt varmere vil anbefale. Den bruger 40W mindre under peak, clocket 25% højere (2,4 mod 3,0 GHz) og har en langt højere bus på 1333 MHz. Alt i alt var dual coren være bedre under det mest normale forhold.
Til sidst vil jeg sige, at de nye spil ligeså stille begynder at understøtte quad core - lige pt. er det mig bekendt Unreal 3 og Supreme Commander, men der vil hurtigt komme flere. Spørgsmålet er bare, om arkitekturen i en Q6600 ikke er for gamle med for mange flaskehalse til, at den overhovedet vil kunne konkurrere med den hurtigste dual core fra Intel? Tænk lige på, at Q6600 faktisk er to dual core-processorer på en chip.
Med mindre du virkelig mener det seriøst, når du siger, at du multitasker i Photoshop, Flash m.m., så kan du overveje at købe en Q6600, men så skal vi også snakke om i sådan en grad, at du lige pt. trækker en dual core i knæ.
For samme pris som en Q6600 kan du dog få en E6850, som jeg langt varmere vil anbefale. Den bruger 40W mindre under peak, clocket 25% højere (2,4 mod 3,0 GHz) og har en langt højere bus på 1333 MHz. Alt i alt var dual coren være bedre under det mest normale forhold.
Til sidst vil jeg sige, at de nye spil ligeså stille begynder at understøtte quad core - lige pt. er det mig bekendt Unreal 3 og Supreme Commander, men der vil hurtigt komme flere. Spørgsmålet er bare, om arkitekturen i en Q6600 ikke er for gamle med for mange flaskehalse til, at den overhovedet vil kunne konkurrere med den hurtigste dual core fra Intel? Tænk lige på, at Q6600 faktisk er to dual core-processorer på en chip.
Altså... Jeg har en quad-core... Den har absolut ingen problemer med at køre 3Ghz ved 1333Mhz FSB.
Hvis du kan finde en dual-core til under 900,- (quadcoren koster ca 1800,-) som er clocket højere end 3Ghz og 1333Mhz FSB, så er det måske værd at overveje at nøjes med en dual-core.
Hvis du derimod gerne vil lege sammen med de store drenge så sørg for at du får en af de "nye" quad-cores... Steppingen hedder G0.
Den gamle 2.4Ghz quadcore stepping hedder B3 og bliver noget varmere end G0'eren .
Held og lykke med det.
Hvis du kan finde en dual-core til under 900,- (quadcoren koster ca 1800,-) som er clocket højere end 3Ghz og 1333Mhz FSB, så er det måske værd at overveje at nøjes med en dual-core.
Hvis du derimod gerne vil lege sammen med de store drenge så sørg for at du får en af de "nye" quad-cores... Steppingen hedder G0.
Den gamle 2.4Ghz quadcore stepping hedder B3 og bliver noget varmere end G0'eren .
Held og lykke med det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.