mboost-dp1

Vurdering af Ny PC - HighEnd

Gå til bund
Gravatar #1 - Abech
12. sep. 2007 12:24
Hej alle,
Så er det blevet tid til at købe ny PC.
Den skal bruges til spil (cs, crysis, bf2) og grafisk arbejde (flash, photoshop).
Jeg vil gerne investere i noget af det bedste, da jeg har erfaret med min nuværende PC, som har været trofast igennem snart 3-4 år, at det godt kan betale sig at købe noget af det bedste, da det holder meget længere.

Det er uden skærm - da jeg har en LG 24" (LG L245WP-BN).

Jeg har kigget på computermail.dk. Hvor man selv kan samle sin egen PC.
Jeg valgte Nex Ultimate 5005 - med følgende konfiguration:

Konfigurationen kommer med:
Chipset: Intel P965 Express
Lydkort: 5.1 CH SigmaTel STAC9227 Audio
6 x USB 2.0 Porte
1 x FireWire Port
Netkort: Gigabit 10/100/1000 Mb/s
DVD-Brænder 20x +/- Dual Layer

Processor: Intel Core 2 Duo E6700 (2.66 GHz, FSB 1066MHz, 4MB L2 Cache)
Hukommelse: Kingston 4GB DDR2 (PC2-6400, 800 MHz, 4 x 1 GB)
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTX 768MB (PCI-E)
Harddisk: 250 GB (SATA-II)
Styresystem: Windows Vista Home Premium (OEM, DK, x64 / 64-bit)

Pris: kr. 11.101,-

- Jeg har været meget i tvivl angående valg af styresystem. Men har besluttet at jeg ligesågodt kan købe det nyeste nu jeg er igang. Så det blev Vista.. og 64-bit versionen.
- Jeg har valgt en forholdsvis lille harddisk. Da 250GB er fint til mig. Har også en ekstern harddisk på 300 GB ved siden af hvis det bliver nødvendigt.

Så mit spørgsmål er. Er dette en vild PC i dag (september 07)? Og er prisen fair, i forhold til hvad man får?

På forhånd tak,
Abech
Gravatar #2 - trylleklovn
12. sep. 2007 12:38
Det ser ganske fornuftigt ud.. Det ville i hvert fald være hvad jeg ville anbefale en, der skulle have en gamer pc nu.

Evt. med en raptor disk bare til windows, så du får lidt ekstra speed der.
Gravatar #3 - protoz
12. sep. 2007 13:02
Jeg ville anbefale at du køber 2x raptor hd og så kører i et raid-0 setup.
Gravatar #4 - BranDBorG
15. sep. 2007 08:52
Yes... Jeg vil også ligesom #3 anbefale at du på en eller anden måde får købt 2 ens harddiske så du kan kører raid0...
Det giver virkelig meget ved normalt windows vista use.
Hvis du derudover bruger den til grafisk arbejde hvor der skal læses og skrives meget ekstra på harddisken så vil det bare være et ekstra plus med et raid0 setup.

Det behøves dog ikke at være raptor diske da ydelsen på dem idag ikke er så super meget bedre end en normal 7200rpm disk.

Derudover ville jeg nok også invistere i et bundkort med P35 chipset fra intel...

Måske se om du kan få nogen ram der hedder 8000 istedet for 6400... Det giver også en del ekstra i Vista...

Så skulle du være sikret de næste par år :)
Gravatar #5 - Svindleren
15. sep. 2007 15:11
vil du ikke få mere ud af at tage en quad core ? eller er jeg wrong på den ? ca samme pris..
Gravatar #6 - Norrah
15. sep. 2007 15:50
#5 ikke hvis den er tiltænkt spil

Det er meget få applikationer som endnu understøtter quadcore. Derfor vil den højere clockhastighed som er på hans værere bedre i flere tilfælde.

Men vil da nævne at "jeg" selv har bestilt en Quad Core.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login