mboost-dp1
Vurdering af ny PC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Her i september er det tid til at udskifte min PC. Jeg har fundet alle dele til den, ud over RAM, som jeg køber der, hvor jeg arbejder.
-------------------------------------------
Intel Core2Duo E6320 1.86GHz
ASRock ConRoe1333-eSATA2
Inno3D GeForce 8800GTS
Antec Sonata III EU
NorthQ 3702 Silent Tornado
Samsung SpinPoint P80 SP1614C 160 GB
Pris i alt inkl. moms og fragt: 5.034 DKK. Jeg mangler som sagt stadig ram... Senere skal der også en skærm, mus og tastatur til. Men dette er hardware i første omgang. Jeg har ikke meget mere end 5.500 DKK at gøre godt med lige pt, så er dette et fornuftigt køb? Kom evt. med andre sammensatte systemer, hvis I har nogle muligheder. På forhånd tak.
-------------------------------------------
Intel Core2Duo E6320 1.86GHz
ASRock ConRoe1333-eSATA2
Inno3D GeForce 8800GTS
Antec Sonata III EU
Pris i alt inkl. moms og fragt: 5.034 DKK. Jeg mangler som sagt stadig ram... Senere skal der også en skærm, mus og tastatur til. Men dette er hardware i første omgang. Jeg har ikke meget mere end 5.500 DKK at gøre godt med lige pt, så er dette et fornuftigt køb? Kom evt. med andre sammensatte systemer, hvis I har nogle muligheder. På forhånd tak.
Har lige købt samme grafikkort.
Det kan anbefales. Det er ikke GTX, men det er stadigvæk langt bedre end mig gamle 7800GT, som jeg ikke umiddelbart havde problemer med at trække nogle spil på, så godt til prisen! Vær opmærksom på det kræver minimum en 400w strømsforsyning dog, med 26a på 12v.
Det kan anbefales. Det er ikke GTX, men det er stadigvæk langt bedre end mig gamle 7800GT, som jeg ikke umiddelbart havde problemer med at trække nogle spil på, så godt til prisen! Vær opmærksom på det kræver minimum en 400w strømsforsyning dog, med 26a på 12v.
Den skal bruges til lidt af hvert... Det er muligt at jeg måske går op i en E6600 CPU i stedet. Skal lige have set på om priserne ikke skulle ske at falde yderligere.
Ifølge Asrock kan den tage 1333MHz FSB og ikke kun 1066MHz som EDBpriser skriver. Så jeg ville ofre 200,- ekstra på en 2,66GHz 1333MHz FSB E6750.
Intel Core2Duo E6750 2.66GHz
ASRock ConRoe1333-eSATA2
Inno3D GeForce 8800GTS
Antec Sonata III EU
----------------------------------------------
Sådan ser det ud nu, og prisen er oppe på 5.234 DKK.. NICE!
ASRock ConRoe1333-eSATA2
Inno3D GeForce 8800GTS
Antec Sonata III EU
----------------------------------------------
Sådan ser det ud nu, og prisen er oppe på 5.234 DKK.. NICE!
oppe på 5000kr :(
Er så småt igang med at bygge en ny maskine... har so far købt hdd og keyboard...
3.000kr :(
har besluttet mig for
Kabinet
Ram
StrømForsygning
Cpu
Og Brænder
6.000kr ekstra :(
Mangler bundkort og grafikkort. Hvor jeg overhovedet ikke kan bestemme mig.
Og det er ikke hardware der skal overclockes da jeg ikke gider den slags pis. Men alt respekt til nogen der kan sætte det sammen de vil ha' uden at, som mig, gå amok med prisen.
Kan måske nævnes at jeg er meget kræsen.
Og lige til sidst vil jeg sige, ganske nydelig pc, den bliver du nok glad for, men vil som #8 siger også lige tilføje at cpu'en sagtens kan bruge et lille pust. Ikke fordi den er langsom, men når du allerede betaler for en core 2 duo, så er det dumt ikke at tage en lidt større.
Er så småt igang med at bygge en ny maskine... har so far købt hdd og keyboard...
3.000kr :(
har besluttet mig for
Kabinet
Ram
StrømForsygning
Cpu
Og Brænder
6.000kr ekstra :(
Mangler bundkort og grafikkort. Hvor jeg overhovedet ikke kan bestemme mig.
Og det er ikke hardware der skal overclockes da jeg ikke gider den slags pis. Men alt respekt til nogen der kan sætte det sammen de vil ha' uden at, som mig, gå amok med prisen.
Kan måske nævnes at jeg er meget kræsen.
Og lige til sidst vil jeg sige, ganske nydelig pc, den bliver du nok glad for, men vil som #8 siger også lige tilføje at cpu'en sagtens kan bruge et lille pust. Ikke fordi den er langsom, men når du allerede betaler for en core 2 duo, så er det dumt ikke at tage en lidt større.
#13-->
Ja, den skal slf kunne klare de nyeste spil. Derudover arbejder jeg meget med programmer som Photoshop CS3 og generelt skal den bare være hurtig og holde noget tid.
Den skal slf også være nogenlunde pæn, og derfor har jeg også valgt et enkelt men støjsvagt kabinet fra Antec.
Ja, den skal slf kunne klare de nyeste spil. Derudover arbejder jeg meget med programmer som Photoshop CS3 og generelt skal den bare være hurtig og holde noget tid.
Den skal slf også være nogenlunde pæn, og derfor har jeg også valgt et enkelt men støjsvagt kabinet fra Antec.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.