mboost-dp1
Vurdering af Ibm bærbar
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg fandt følgende maskine gennem edbpriser ved at søge efter en maskine med de specs jeg ønskede.
http://www.studiepriser.dk/shop/product_info.php?p...
Er der nogen der kan give den en kommentar med på vejen - Er den ok?
http://www.studiepriser.dk/shop/product_info.php?p...
Er der nogen der kan give den en kommentar med på vejen - Er den ok?
Hvor lang tid snakker vi om?
Ved godt at der kommer en t61, men det er jeg nu ligeglad med medmindre prisen på denne falder...
Ved godt at der kommer en t61, men det er jeg nu ligeglad med medmindre prisen på denne falder...
#4 Den er faktik billigere på studiepriser end ok1.de.. har lige tjekket..
#3 i denne måned faktisk!
læs mere her:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3...
og her:
http://www.engadget.com/2007/04/24/lenovos-thinkpa...
#3 i denne måned faktisk!
læs mere her:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3...
og her:
http://www.engadget.com/2007/04/24/lenovos-thinkpa...
Fandt en 2ghz med samme specs på ok1 til 13k, så 11.800 for den her er vel ok?
Tror du at priserne på t60 serien vil falde inden for overskuelig fremtid. Jeg tænker på at t43 stadig er på markedet til en alt for høj pris (efter min mening)
Nu er jeg dog kommet i tvivl om jeg hellere skulle satse på en wide screen. Men det er en 15,4 jeg sidder med nu, og vil gerne have en mindre model der er nemmere at slæbe til/fra uni.
Fandt en 2ghz med samme specs på ok1 til 13k, så 11.800 for den her er vel ok?
Tror du at priserne på t60 serien vil falde inden for overskuelig fremtid. Jeg tænker på at t43 stadig er på markedet til en alt for høj pris (efter min mening)
Nu er jeg dog kommet i tvivl om jeg hellere skulle satse på en wide screen. Men det er en 15,4 jeg sidder med nu, og vil gerne have en mindre model der er nemmere at slæbe til/fra uni.
#5 Tror det er begrænset hvor meget de vil falde... Har du brug for den nu, så køb den nu, har du ikke kan du lige så godt vente jo..
Men umiddelbart kan jeg ikke lige se hvad der er nyt på T61 iforhold til T60...
Widescreen er sq fedt at have, men fylder jo så også det mere i bredden! Skal man jo lige huske, hvis du sidder ved et bord, som ikke er specielt bredt. Desuden synes jeg, at det er ret at man kan se et helt word dokument på skærmen :)
Men umiddelbart kan jeg ikke lige se hvad der er nyt på T61 iforhold til T60...
Widescreen er sq fedt at have, men fylder jo så også det mere i bredden! Skal man jo lige huske, hvis du sidder ved et bord, som ikke er specielt bredt. Desuden synes jeg, at det er ret at man kan se et helt word dokument på skærmen :)
Tror jeg holder mig til den 14" jeg kiggede på.
Nå, en kammerat mener 100% sikkert at en Zepto er meget bedre end Ibm?!
Tror jeg holder mig til den 14" jeg kiggede på.
Nå, en kammerat mener 100% sikkert at en Zepto er meget bedre end Ibm?!
"Jamen Zepto er dansk og meget bedre - Jeg har aldrig haft problemer"
- Nej, men det er der så ca 50.000 andre der har...
"Jamen Zepto er dansk og meget bedre - Jeg har aldrig haft problemer"
- Nej, men det er der så ca 50.000 andre der har...
Har du xp eller vista på den?
Jeg er lidt bange for om den bliver for lille at skrive på, hvad er dine erfaringer med dette?
Tak for dit input
Har du xp eller vista på den?
Jeg er lidt bange for om den bliver for lille at skrive på, hvad er dine erfaringer med dette?
Tak for dit input
Jeg har XP - venter lidt med Vista, til den er ovre de værste "børnesygdomme".
For småt at skrive på? jeg sys den er perfekt. De første 30 sek er det lidt småt, men derefter virker det som om at det ikke kan være større.
Hvis jeg ser en 14.1" - eller større, skærm med 1280x800 sys jeg det ser stort ud.
For småt at skrive på? jeg sys den er perfekt. De første 30 sek er det lidt småt, men derefter virker det som om at det ikke kan være større.
Hvis jeg ser en 14.1" - eller større, skærm med 1280x800 sys jeg det ser stort ud.
Jamen så skal det sku bare være den. Der er næsten ingen prisforskel på følgende butikker ifølge edbpriser:
Laptops.dk
Getmore A/S
Computerne.com Aps
ComputerMail ApS
ComputerSalg.dk A/S
Studiepriser
Proshop ApS
ITbutikken A/S
EDBbiksen.dk ApS
Laptop4u
Jeg synes jeg har hørt meget skidt om laptops.dk
Nogen der er at foretrække?
Se desuden http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253...
Laptops.dk
Getmore A/S
Computerne.com Aps
ComputerMail ApS
ComputerSalg.dk A/S
Studiepriser
Proshop ApS
ITbutikken A/S
EDBbiksen.dk ApS
Laptop4u
Jeg synes jeg har hørt meget skidt om laptops.dk
Nogen der er at foretrække?
Se desuden http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253...
#14 Den eneste jeg kan anbefale, er laptops.dk, men de er dog parallel importeret vistnok...
Kender ikke studiepriser, men virker rimelig troværdig dog.
Getmore, ComputerMail, Computersalg og EDBbiksen ville jeg dog aldrig købe ved.
Kender ikke studiepriser, men virker rimelig troværdig dog.
Getmore, ComputerMail, Computersalg og EDBbiksen ville jeg dog aldrig købe ved.
#17 Ja det kan du. IBM har worldWide garanti på deres produkter.
#19 Det er ikke helt korrekt, de laver modeller hvor der kun kan laves service i det land hvor den er købt. De modeller er så lidt billiger. Men ved ikke hvordan man tjekker det.(nogle af de ibm som laptops.dk køber i udlandet er nogle gange uden worldwide servise, altså må laptops selv lave dem hvis der sker et eller andet)
Proshop har jeg handlet mod flere gange og er fuld tilfreds. Har haft noget til reklamation en gang, og det blev lavet, og kom med posten 3 dage efter jeg sendte det.
Proshop har jeg handlet mod flere gange og er fuld tilfreds. Har haft noget til reklamation en gang, og det blev lavet, og kom med posten 3 dage efter jeg sendte det.
Det virker som et rigtig godt køb! Opløsningen er perfekt, så du skal ikke bekymre dig om at det bliver for småt at skrive på. Alt andet, er næsten for stort :P
Jeg vil foreslå at få en lidt større harddisk,½GB mere RAM og få en dockingstation og så skrotte den stationære :D
Det virker som et rigtig godt køb! Opløsningen er perfekt, så du skal ikke bekymre dig om at det bliver for småt at skrive på. Alt andet, er næsten for stort :P
Jeg vil foreslå at få en lidt større harddisk,½GB mere RAM og få en dockingstation og så skrotte den stationære :D
Jeg skrev til laptops.dk og fik svar 2 min senere. Han skrev at alt service og garanto var direkte gennem lenovo. Jeg prøver at ringe til lenovo i morgen for at bekræfte dette.
Synes også den ser rigtig fin ud. Mht dine forslag er det ligemeget med HD, da jeg skal have en ekstern harddisk alligevel. Jeg skal have flere ram i - måske ikke ligenu, men i forbindelse med en senere vista opgradering. Docking er ligemeget da den bærbare blev skrottet for et par år siden!
Jeg skrev til laptops.dk og fik svar 2 min senere. Han skrev at alt service og garanto var direkte gennem lenovo. Jeg prøver at ringe til lenovo i morgen for at bekræfte dette.
Synes også den ser rigtig fin ud. Mht dine forslag er det ligemeget med HD, da jeg skal have en ekstern harddisk alligevel. Jeg skal have flere ram i - måske ikke ligenu, men i forbindelse med en senere vista opgradering. Docking er ligemeget da den bærbare blev skrottet for et par år siden!
Hvis laptops.dk skriver at den ydes af lenovo, så går de sikkert også det. De fleste han sælger er vist ikke parallelimporteret, og så ydes garanti af Lenovo. Det er mere om den er international.
Jeg skal have en ekstern hdd til alle mine billeder fra digital kamera samt til musik og back up etc.
Er der plads til to harddiske i sådan en fætter??
Jeg skal have en ekstern hdd til alle mine billeder fra digital kamera samt til musik og back up etc.
Er der plads til to harddiske i sådan en fætter??
@ Hånter
Jeg skal forresten lige spørge dig hvordan støj niveauet er på den. Kan se på ibm's side at den er på 36 db. Er blæseren igang konstant, eller er den til at have inden for en meters afstand af øret? :P
Jeg skal forresten lige spørge dig hvordan støj niveauet er på den. Kan se på ibm's side at den er på 36 db. Er blæseren igang konstant, eller er den til at have inden for en meters afstand af øret? :P
#27 jeg har aldrig handlet der, så ved det ikke, men de skrifter da tastaturet, så mon ikke også sproget. Måske nogle på forumet ved det? (læste et sted, at en havde et problem, fordi laptops.dk havde skriftet hdd til en noname og sat et uoriginal windoes i. Men det er jo ligegyldigt for dig, når lenovo yder servise)
Larmer?
Den siger ikke et ord. Eller, nu har jeg en 7200 rpm HD i min, det eneste jeg kan høre (nogle gange!!), er en let summen.
Blæseren går kun igang ved meget krævende opgaver, som WOW osv., men ikke engang på det tidspunkt, kan den rigtig høres.
Så det er virkelig IBM stil - Støjsvag!
Den siger ikke et ord. Eller, nu har jeg en 7200 rpm HD i min, det eneste jeg kan høre (nogle gange!!), er en let summen.
Blæseren går kun igang ved meget krævende opgaver, som WOW osv., men ikke engang på det tidspunkt, kan den rigtig høres.
Så det er virkelig IBM stil - Støjsvag!
Kanon! Jeg er solgt! Sidder ved noget der minder om en støvsuger på epo
Kanon! Jeg er solgt! Sidder ved noget der minder om en støvsuger på epo
Jeg ringede til Ibm for at finde ud af om der var service/garanti gennem dem. De sendte mig videre til en anden hos ibm, som sendte mig til Lenovo, som sendte mig til servicegruppen, som sendte mig til en anden i huset, SOM TIL SIDST kunne fortælle mig at så længe maskinen var købt i europa, var der ingen problemer. Hvis den er fra Usa, Afrika, asien, ville de ikke yde garanti og service...
Jeg har skrevet til laptops for at få bekræftet hvor den er fra...
Jeg har skrevet til laptops for at få bekræftet hvor den er fra...
Nu sidder jeg selv og overvejer at købe bærbar, da min stationære, som er jævnt spilminded, er en smule sulten i strøm og meget lidt mobil. Nu har jeg fulgt lidt med i denne tråd, og er nået frem til at valget står mellem en Macbook og en T6x - specs (opdaterede) ser umiddelbart ud til at tale til en Macbooks fordel, ligeledes prisen (ca. 8-9K for en Macbook og 12K for Lenovo'en), men sandt at sige har jeg ikke den vilde erfaring med bærbare.
Er der noget specielt der taler til Lenovoens fordel, og dermed gør den til det bedste køb af de to?
Er der noget specielt der taler til Lenovoens fordel, og dermed gør den til det bedste køb af de to?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.