mboost-dp1
Vudering af nyt system
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Skal have mig en ny computer, budget ca. 5000 kr. Har selv en 400W PSU - på edbpriser.dk har jeg samlet mig flg system:
Motherboard: ASUS M2N-SLI Deluxe AiLifestyle Series 768 kr.
CPU: Athlon 64 X2 3800+ 2 GHz 511 kr.
GF: ASUS EN8600GTS/HTDP 1488 kr.
RAM: Corsair XMS2 2 x 1 GB 949 kr.
HD: Hitachi DeskStar T7K500 320 GB 529 kr.
DVD-Brænder: Samsung SH-S183A (Sort) 227 kr.
Kabinet: Enten Antec Solution SLK3000B-EU (Fra 2005!) eller Antec New Solution NSK6000 374 kr. / 326 kr.
Pris med forsendelse ca. 5087 kr. Spiller det OK sammen?
Jeg er virkelige i tvivl med kabinet så er åbne for forslag, ikke for geil, gerne støjsvagt og med 120 mm fan bag i. Jeg vil helst ikke have at systemet skal larme for meget så er villig til at betale et par hundrede kr. ekstra på enten bedre kabinet eller køler?
PS. Er der noget ekstra jeg skal have med for at få svinet til at virke - det ville være dumt at stå og mangle et enkelt kabel eller fx kølepasta? MB & GF
Motherboard: ASUS M2N-SLI Deluxe AiLifestyle Series 768 kr.
CPU: Athlon 64 X2 3800+ 2 GHz 511 kr.
GF: ASUS EN8600GTS/HTDP 1488 kr.
RAM: Corsair XMS2 2 x 1 GB 949 kr.
HD: Hitachi DeskStar T7K500 320 GB 529 kr.
DVD-Brænder: Samsung SH-S183A (Sort) 227 kr.
Kabinet: Enten Antec Solution SLK3000B-EU (Fra 2005!) eller Antec New Solution NSK6000 374 kr. / 326 kr.
Pris med forsendelse ca. 5087 kr. Spiller det OK sammen?
Jeg er virkelige i tvivl med kabinet så er åbne for forslag, ikke for geil, gerne støjsvagt og med 120 mm fan bag i. Jeg vil helst ikke have at systemet skal larme for meget så er villig til at betale et par hundrede kr. ekstra på enten bedre kabinet eller køler?
PS. Er der noget ekstra jeg skal have med for at få svinet til at virke - det ville være dumt at stå og mangle et enkelt kabel eller fx kølepasta? MB & GF
#1 Angående kabinet så købte jeg selv et Antec SLK3000B for et par måneder siden. Der er lige nogen ting man skal have i hovedet inden man køber det.
(1) Et fullsize ATX MB skal kantes lidt ind.
(2) Der er knap plads til mit X1950 Pro kort. Det kan lige være der. Men det støder næsten op imod HD Rammen og derfor er kabeltrækning lidt svær. Man mister jo så også mindst en HD plads.
(3) Powerknap sider inde bag lågen.
(4) Ingen frontstik til lyd.
(5) Støvfanget er placeret sådan at det næsten er ubrugeligt. Det kan dog løses med et par tynde strømpebukser og lidt gaffa.
Hvis disse ting ikke er en hindring for dig, så kan jeg kun anbefale det kabinet. Det er forholdsvis støjsvag. Det eneste jeg normalt kan høre er blæseren fra mit grafikkort samt mine to meget gamle harddisks der snurre rundt derinde.
(1) Et fullsize ATX MB skal kantes lidt ind.
(2) Der er knap plads til mit X1950 Pro kort. Det kan lige være der. Men det støder næsten op imod HD Rammen og derfor er kabeltrækning lidt svær. Man mister jo så også mindst en HD plads.
(3) Powerknap sider inde bag lågen.
(4) Ingen frontstik til lyd.
(5) Støvfanget er placeret sådan at det næsten er ubrugeligt. Det kan dog løses med et par tynde strømpebukser og lidt gaffa.
Hvis disse ting ikke er en hindring for dig, så kan jeg kun anbefale det kabinet. Det er forholdsvis støjsvag. Det eneste jeg normalt kan høre er blæseren fra mit grafikkort samt mine to meget gamle harddisks der snurre rundt derinde.
Umiddelbart ser det ud til at 8600GTS er lidt mindre(i længden) end X1950 PRO! Hvordan forholder billedet sig til dit kort?
Jeg har Keyboard med Power on så knappen gør ikke så meget. Jeg skal ikke bruge frontstik til lyd.
Hvordan er støvfiltret placeret dårligt? Altså sidder det dårligt i forhold til den installeret fan eller?
Eneste problem er bare at forhandlerne svinger meget med kabinettet, ene dag har nogle det andre dage ikke.
Så jeg er stadig meget åben over for forslag til et kabinet.
Umiddelbart ser det ud til at 8600GTS er lidt mindre(i længden) end X1950 PRO! Hvordan forholder billedet sig til dit kort?
Jeg har Keyboard med Power on så knappen gør ikke så meget. Jeg skal ikke bruge frontstik til lyd.
Hvordan er støvfiltret placeret dårligt? Altså sidder det dårligt i forhold til den installeret fan eller?
Eneste problem er bare at forhandlerne svinger meget med kabinettet, ene dag har nogle det andre dage ikke.
Så jeg er stadig meget åben over for forslag til et kabinet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.