mboost-dp1
Ville du købe laptop i netto?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
http://netto.dk/
Netto har en HP laptop til salg. Jeg har altid hørt godt om HP laptops, og da en bekendt spurgte om HP ville være et godt valg agde jeg ja.
Eneste problem er dog at det er netto der forhandler den, og evt. fejl vil skulle klares gennem netto, eller hvordan?
Vil netto skulle væer mellemled når/hvis der evt. skulle forekomme fejl på maskinen?
Hvad mener I? Ville i holde jer fra den?
Den skal ikke slæbes med rundt særligt ofte. Den vil fungere som hjemmearbejdsstation og ikke flyttes ret tit...
Netto har en HP laptop til salg. Jeg har altid hørt godt om HP laptops, og da en bekendt spurgte om HP ville være et godt valg agde jeg ja.
Eneste problem er dog at det er netto der forhandler den, og evt. fejl vil skulle klares gennem netto, eller hvordan?
Vil netto skulle væer mellemled når/hvis der evt. skulle forekomme fejl på maskinen?
Hvad mener I? Ville i holde jer fra den?
Den skal ikke slæbes med rundt særligt ofte. Den vil fungere som hjemmearbejdsstation og ikke flyttes ret tit...
Hmm teoretisk set er det vel ligesom at købe en medion igennem Aldi?!
Men altså selve computeren ser jo meget ok ud til prisen, og der står ikke noget om support eller garanti, så tror da ikke det er specielt risikabelt iforhold til Aldi...
Men altså selve computeren ser jo meget ok ud til prisen, og der står ikke noget om support eller garanti, så tror da ikke det er specielt risikabelt iforhold til Aldi...
Jeg vil mene at HP er et mere "sikkert" mærke at købe, i forhold til medion. I fjernsynet, i noget operaon-x/forbrugergejl, viste de engang hvordan mange aldi-forretninger ydede ringe hjælp til deres kunder når eks. computere skulle sendes til reperation, og de som skulle foretage reperationerne og var temmeligt ligeglade med kundeservice. Så folk stod ofte med håret i postkassen.
Jeg kunne forestille mig at HP ville være lidt mere profesioenelle end medion i sådanne sager, eller?
Jeg kunne forestille mig at HP ville være lidt mere profesioenelle end medion i sådanne sager, eller?
#3 jeg har heller ikke sammenlignet HP og medion, men mere forretningstypen.
Problemet er jo, at hvis der er noget som går galt, så skal det igennem forretningen hvor man købte produktet, så du skal altså kontakte Netto, hvis HP'en går i smadder... Med mindre man kan gå direkte til HP istedet, hvilket jeg tror man kan, men jeg ville dog lige undersøge det, hvis det var mig :)
Problemet er jo, at hvis der er noget som går galt, så skal det igennem forretningen hvor man købte produktet, så du skal altså kontakte Netto, hvis HP'en går i smadder... Med mindre man kan gå direkte til HP istedet, hvilket jeg tror man kan, men jeg ville dog lige undersøge det, hvis det var mig :)
Tjaaa.. det eneste jeg har lært er at specifikationer ikke altid betyder det samme. Og at det er beklageligt at der ikke står hvor meget bærbaren vejer.
#5 Hvad skulle "vægt 2,99 kg" så indikere vægten på?
--
Jeg ville først ringe til HP og høre om hvordan og hvorledes de supporterer den. Netto har jo ingen chance for at supportere fejl og mangler på nogen måde.
Desuden synes jeg det er ærgeligt du spørger folk herinde, da der altid vil blive anbefalet IBM og bærbare i lignende kvalitet. Skyklapperne er svære at få væk.
Sandheden er at den HP bærbar vil opfylde de krav der stilles meget nemt. Hvis jeg havde en ven eller noget familie der skulle ud at købe en hjemme computer ville jeg anbefale dem at kigge på den der, da det er en god PC til prisen, men tjek lige op hos HP først. Kan dog ikke forestille mig der er nogle problemer med support fra deres side.
--
Jeg ville først ringe til HP og høre om hvordan og hvorledes de supporterer den. Netto har jo ingen chance for at supportere fejl og mangler på nogen måde.
Desuden synes jeg det er ærgeligt du spørger folk herinde, da der altid vil blive anbefalet IBM og bærbare i lignende kvalitet. Skyklapperne er svære at få væk.
Sandheden er at den HP bærbar vil opfylde de krav der stilles meget nemt. Hvis jeg havde en ven eller noget familie der skulle ud at købe en hjemme computer ville jeg anbefale dem at kigge på den der, da det er en god PC til prisen, men tjek lige op hos HP først. Kan dog ikke forestille mig der er nogle problemer med support fra deres side.
Krav:
1 GB ram
15,4" wide screen
Processor: Ikke celeron. Gerne Intel core 2 duo.
Grafik: Ikke væsentlig, bare onboard med delte ram, ~128mb.
Skærm: 1280x800
Edit: 80 gigabyte harddisk er rigeligt.
Microsoft XP home eller pro. (Kender ikke vista godt nok til at vide hvornår en computers specs er tilstrækkelige for at det kører ordentligt)
Brug: Den skal ikke slæbes ret meget rundt. Den skal primært stå på et kontor, men skal flyttes en gang i mellem.
Den skal bruges til tekstbehandling og andre almene kontoropgaver samt internet-surfing. Ikke til gaming.
Jeg så helst at det blev en IBM, HP (compaq/packard bell) eller dell (Som jeg selv kun har positive erafringer med.)
Er det urealistisk at finde en maskine som denne for ~6K?
1 GB ram
15,4" wide screen
Processor: Ikke celeron. Gerne Intel core 2 duo.
Grafik: Ikke væsentlig, bare onboard med delte ram, ~128mb.
Skærm: 1280x800
Edit: 80 gigabyte harddisk er rigeligt.
Microsoft XP home eller pro. (Kender ikke vista godt nok til at vide hvornår en computers specs er tilstrækkelige for at det kører ordentligt)
Brug: Den skal ikke slæbes ret meget rundt. Den skal primært stå på et kontor, men skal flyttes en gang i mellem.
Den skal bruges til tekstbehandling og andre almene kontoropgaver samt internet-surfing. Ikke til gaming.
Jeg så helst at det blev en IBM, HP (compaq/packard bell) eller dell (Som jeg selv kun har positive erafringer med.)
Er det urealistisk at finde en maskine som denne for ~6K?
#10 nææ det er ikke.. måske en IBM, men ikke en HP eller en Dell (som jeg ville tage hvis valget var mellem de to)
Umiddelbart passer en Dell Inspirion 640M til dine krav.
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.as...
Umiddelbart passer en Dell Inspirion 640M til dine krav.
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.as...
#11 Han kan jo faktisk kun få en R60e fra Ok1.de hvis den skal passe hans prisniveau.
Jeg tvivler meget på at HP yder nogen form for support eller garanti på en bærebar solgt i Netto. Normalt når lavprisvarehusene køber den salgs produkter, køber de også alle garanti forpligtelser, netop derfor kan de sælge varene billigere end andre.
Men det er selvfølglig lige meget nu da tilbudet ikke gælder mere =)
Men det er selvfølglig lige meget nu da tilbudet ikke gælder mere =)
Hp supportere fint, hvis maskinen er istykker skal man dog vide at de kun kan sende den til rep fra HP hvis du vil have byttet skal du ringe til netto inden 14 dage ( nr står i kassen sammen med maskinen ) og få en godkendelse til at få dine penge tilbage ( de har nok solgt alle de maskiner de har på lager ) har oplevet noget ligende.
Altså hvis din maskine er i stykker ringer du til HP og oplyser problemet, så prøver gutterne derinde og se om de kan fixe problemt og kan de ikke det så får man sags nr og bliver tilbudt en rep.
Det siger man så pænt "nej tak til jeg prøver at kontakte Netto", når man så kontakter Netto siger man at HP ikke kunne fixe problemet og op yser et eller andet 10 cifer nr de har givet en . Og så sørger de for at man får sine penge tilbage og kan gå ud og købe en ny maskine. Nemt nok når man lige ved hvordan det system virker...
Altså hvis din maskine er i stykker ringer du til HP og oplyser problemet, så prøver gutterne derinde og se om de kan fixe problemt og kan de ikke det så får man sags nr og bliver tilbudt en rep.
Det siger man så pænt "nej tak til jeg prøver at kontakte Netto", når man så kontakter Netto siger man at HP ikke kunne fixe problemet og op yser et eller andet 10 cifer nr de har givet en . Og så sørger de for at man får sine penge tilbage og kan gå ud og købe en ny maskine. Nemt nok når man lige ved hvordan det system virker...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.