mboost-dp1
Videokvalitet PC til TV
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har lige tilsluttet min PC til mit TV, og er ikke videre imponeret af kvaliteten.
Kablerne jeg har brugt har været ret billige, men kan det have så meget at sige for billedkvaliteten?
Kablerne jeg har brugt har været ret billige, men kan det have så meget at sige for billedkvaliteten?
Desværre sker der det med grafikkort som har TV out at de bruger en standard Windows opløsning (Feks 640x480) og stretcher den ud til at fylde fjernsynsskærmens opløsning.
Det betyder i mange tilfælde at dit billede bliver godt og grundigt gnidret på fjernsynet, selvom det står klokke rent på din monitor.
Så vidt jeg ved er det bedste alternativ et ATI grafikkort, powerstrip software og et hjemmelavet SCART/S-Video kabel som sidder direkte i VGA porten.
Det betyder i mange tilfælde at dit billede bliver godt og grundigt gnidret på fjernsynet, selvom det står klokke rent på din monitor.
Så vidt jeg ved er det bedste alternativ et ATI grafikkort, powerstrip software og et hjemmelavet SCART/S-Video kabel som sidder direkte i VGA porten.
#6 Det "kabel" eksisterer ikke. Højst som en halvdyr converter og så er du lige langt mht. skæve opløsninger (TV-opløsningen er vistnok 704x576).
Jeg vil foreslå dig at finde dine grafikkort-indstillinger på din maskine istedet og skrue helt op for flickerfilter og skarphed osv... Det kan faktisk hjælpe din tv-oplevelse ret langt på vej...
#4 Det du mener man skal bruge ATI og powerstrip til kan NVIDIAs driver selv (custom resolutions).... Så nej man har ikke "behov" for ATI og 3djepart software, bare en ordentlig driver.
Jeg vil foreslå dig at finde dine grafikkort-indstillinger på din maskine istedet og skrue helt op for flickerfilter og skarphed osv... Det kan faktisk hjælpe din tv-oplevelse ret langt på vej...
#4 Det du mener man skal bruge ATI og powerstrip til kan NVIDIAs driver selv (custom resolutions).... Så nej man har ikke "behov" for ATI og 3djepart software, bare en ordentlig driver.
#6: Jeg har lige mistet min Windows installation pga en hardware opgradering, så det er ikke sikkert jeg kan få mine links igen (Vil prøve når jeg kommer hjem, men afhænger af den post jeg har lavet omkring det at genskabe data fra et promise controller RAID).
Hvis du ikke vil vente, så prøv at søge på "Vga to SCART converter" på google, der skulle gerne være 2-3 eksempler på at lave sådan et kabel.
Hvis du ikke vil vente, så prøv at søge på "Vga to SCART converter" på google, der skulle gerne være 2-3 eksempler på at lave sådan et kabel.
Kan huske da TV-Tool var det bedste din tv udgang kunne få :)
Men da det er et lukket projekt,og gammelt, virker det kun hvis man har et ældre nvidia kort fra TNT til GF4.
Hvis det kan bruges, og TV-Tool fra siden kun er en demo, har jeg vist en licens, som jeg ikke bruger mere :)
Men det slår ikke en HD skærm med DVI stik ;)
Men da det er et lukket projekt,og gammelt, virker det kun hvis man har et ældre nvidia kort fra TNT til GF4.
Hvis det kan bruges, og TV-Tool fra siden kun er en demo, har jeg vist en licens, som jeg ikke bruger mere :)
Men det slår ikke en HD skærm med DVI stik ;)
Altså nu har jeg lige siddet og læst lidt om der her i aftes og så vidt jeg forstår så virker det IKKE med windows at lave sit eget hjemmestrikkede converter-kabel vga->scart
A VGA->TV box will resample the whole signal and reduce the number of rows and pixels, leading to a blurry effect which looks like the worst composite signal even if you do manage to find one that outputs RGB.Så det bliver ikke i windows... (medmindre det kan gøres gennem powerstrip eller lignende software (det ved jeg faktisk ikke))
A cable such as that which I described does not alter the frequency of the signal nor the number of lines and pixels. It relies on the fact that the "VGA" port on your video card has been reprogrammed in software to output a PAL or NTSC signal. This is not possible in Windows, but is trivial in X Windows, by merely changing the horizontal and vertical refresh rate in xorg.conf.
Det VGA til SCART kabel jeg refererer til indeholder en række simple komponenter, ikke flere end de kan klemmes ind i stikket til scart stikket selv.
Så vidt jeg husker så er det nogle sync signaler som ATI kortet kan generere hvis man har powerstrip installeret (Da det er et stykke Windows software, vil jeg formode at det virker til Windows :o) ).
Jeg har endnu ikke fået reddet mine data fra min Windows installation, så jeg kan desværre endnu ikke linke til mine kilder.
Så vidt jeg husker så er det nogle sync signaler som ATI kortet kan generere hvis man har powerstrip installeret (Da det er et stykke Windows software, vil jeg formode at det virker til Windows :o) ).
Jeg har endnu ikke fået reddet mine data fra min Windows installation, så jeg kan desværre endnu ikke linke til mine kilder.
Jeg google lige hurtigt på ovennævnte ord og fandt de her to:
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
http://ryoandr.free.fr/english.html
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
http://ryoandr.free.fr/english.html
så har jeg lige et sprøgsmål
hvis man nu bruger et DVI til DVI på en skærm der ikke står HD ready på, så viser den ikke billedet ordenligt på skærmen.. den laver mindre opløsning og hvis man skifter over til skærmen, så det kun er den, så viser den helt forkert.men hvis man køre VGA og over på skræem med ikke HD ready, så giver den et godt billede uden problemer...
kan det passe ?
for jeg havde brugt 30 min for at få det til at virke... men da jeg satte en DVI til VGA konverter på, så virkede det som om det var rent VGA..
hvis man nu bruger et DVI til DVI på en skærm der ikke står HD ready på, så viser den ikke billedet ordenligt på skærmen.. den laver mindre opløsning og hvis man skifter over til skærmen, så det kun er den, så viser den helt forkert.men hvis man køre VGA og over på skræem med ikke HD ready, så giver den et godt billede uden problemer...
kan det passe ?
for jeg havde brugt 30 min for at få det til at virke... men da jeg satte en DVI til VGA konverter på, så virkede det som om det var rent VGA..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.