mboost-dp1
VGA -> DVI = bedre performance ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej,
Sidder lige og fundere over noget.
Har hørt mange gange, at DVI giver bedre billede, mindre støj, klarer farver og generel bedre performance end det ældre traditionelle VGA stik.
Hvad så hvis man:
a) fra grafikkortet bruger et mellemstik fra grafikkortets DVI port --> skærmens VGA port ? Bliver skærmbilledet så bedre?
b) fra grafikkortet bruger et mellemstik fra grafikkortets VGA port --> skærmens DVI port ? Bliver skærmbilledet så bedre?
Umiddelbart så ville det logiske jo være, at det ikke spiller ind overfor kvaliteten i b), men med a) siger min primitive logik mig, at der burde være en forskel...
Sidder lige og fundere over noget.
Har hørt mange gange, at DVI giver bedre billede, mindre støj, klarer farver og generel bedre performance end det ældre traditionelle VGA stik.
Hvad så hvis man:
a) fra grafikkortet bruger et mellemstik fra grafikkortets DVI port --> skærmens VGA port ? Bliver skærmbilledet så bedre?
b) fra grafikkortet bruger et mellemstik fra grafikkortets VGA port --> skærmens DVI port ? Bliver skærmbilledet så bedre?
Umiddelbart så ville det logiske jo være, at det ikke spiller ind overfor kvaliteten i b), men med a) siger min primitive logik mig, at der burde være en forskel...
Umiddelbart siger min logik mig, at billedkvaliteten vil være stort set ens, når du bruger converteren VGA-DVI, da grafikkortet alligevel sender billederne ud gennem et VGA-signal. Hvis billedet bliver bedre, så tror jeg ikke, at det er en voldsom forbedring, som hvis det var et "rent" DVI-signal hele vejen igennem.
Hvis du har 10-20 minutter, og hvis du både har en DVI til VGA- og VGA til DVI-converter, så kan du sagtens prøve at undersøge det selv.
Hvis du har 10-20 minutter, og hvis du både har en DVI til VGA- og VGA til DVI-converter, så kan du sagtens prøve at undersøge det selv.
#2 har ikke mulighed for at teste, men bare noget jeg undrede mig lidt over :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.