mboost-dp1

Valg af TFT skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - andeo
31. okt. 2006 08:49
Hej,

Jeg overvejer at skifte den gamle CRT skærm ud med en fladskærm, og dette af flere grunde.

Da jeg bruger office pakken temmelig meget og ser også en del film på computeren, overvejer jeg at tage en Widescreen.

Mine spørgsmål er så:

- Kan det betale sig at købe en fladskærm nu, eller skal man evt. vente ? (Jeg mener, ser det ud til at priserne i den nærmeste fremtid vil falde meget?)

- Jeg har kigget på en 20" skærm, som har opløsningen 1680x1050. De spil jeg spiller på pc'en understøtter alle widescreen, men mit spørgsmål er så, at fordi mit grafikkort ikke er særlig stærkt, vil det så være i stand til at køre i denne opløsning uden problemer på en TFT?

- Sidst: Kan man godt bruge en mindre opløsning (Widescreenformat) og at den alligevel fylder hele skærmen?

Jeg håber der er nogen som har lyst til at hjælpe, og bemærk venligst at jeg ikke er så IT-kyndig (ihf. ikke på dette område / emne.

På forhånd tak for hjælpen.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
31. okt. 2006 13:25
Først:
Altså hvis man skulle have det billigste indenfor IT så skal du sætte resten af dit liv af til at vente, for priserne rasler altid ned så snart der kommer noget nyt som er bedre og billigere... så hvis du skal have en fladskærm så køb den nu (eller måske efter jul til udsalget...) istedet for at vente på at den bliver billigere...

Ellers så giv lige lidt info om hvad du har tænkt dig at spendere på den... :) Hjælper en del :)
Gravatar #3 - andeo
31. okt. 2006 14:49
Jeg har et budget der siger max 2500 kr.

Skærmen skal være all-around, men også meget til spil.
Gravatar #4 - gentox
31. okt. 2006 19:15
Helt afhængigt af grafikkortet, så vil det selvfølgelig kræve mere hvis det skal køre 1680x1050. Og hvis det ikke er en topmodel, og spillet er krævende, så kan du lige så godt se dig om efter et nyt kort oven i skærmen.
Du kan dog sagtens køre det i en lavere opløsning, og det vil fylde hele skærmen, men billedet vil se mudret ud.

Men det råd som jeg vil give dig, og alle andre, er at spørge de flinke menesker hos http://www.flatpanels.dk

Siden har udover et godt forum også en del tests, der helt sikkert vil kunne hjælpe dig på vej. Og hvis du er helt blank om hvad det skal være, så spørg i forumet.
Gravatar #5 - Kadann
31. okt. 2006 19:17
Hvis du vælger en widescreen, så er der hjælp at hente på denne side mht. spil:

http://www.widescreengamingforum.com/masterlist.ph...

Jeg har med stor succes fået en god portion af selv gamle spil, til at køre i widescreen-opløsning p.g.a. ovenstående side.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login