mboost-dp1

Valg af processor - duo eller ej

Gå til bund
Gravatar #1 - Anders..
24. jul. 2006 18:22
Hey

Jeg står foran køb af en bærbar og vil høre om der er nogen der er kloge på hvad jeg skal vælge. Processoren er det eneste der er forskellen på de 2 maskiner jeg har gik på.
Det drejer sig om nedenstående

Er solo processoren bedre end duo'en?

Intel® Core™ Solo Processor T1350 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

Intel® Core™ Duo Processor T2050 (1.60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

Hvad vil du/I anbefale mig og hvad er fordelen ved den ene frem for den anden.
Gravatar #2 - ztyle
24. jul. 2006 18:32
Jeg ville uden tvivl vælge Duo'en

men jeg kan ikke finde de nævte modeller hos Intel
Gravatar #3 - BurningShadow
24. jul. 2006 18:41
Hvis du bruger et OS der er helt igennem flertrådet, så er der kun ét rigtigt valg; Duo'en.
Hvis alt er flertrådet, så vil du opleve at det reagere langt hurtigere, end et Solo system.

Jeg vil mene at det eneste problem, muligvis vil være spil, pga. spil-programmørernes evner, i den retning.
Men du køber vel heller ikke en bærbar, for primært at bruge den til spil?
Gravatar #4 - Saxi85
24. jul. 2006 20:58
Hej
Nu er jeg tilfaeldigvis ven til anders der har stillet spoergsmaalet.
Jeg har haft samme overvejelser da jeg netop har bestilt baerbar
Ogsaa er det jeg indser at jeg maaske (?) har dummet mig. jeg er ikke helt sikker fordi jeg er lidt konfus med hensyn til hvad et flertraadet styresystem er ? Kan det evt forklares lidt mere paedagogisk saa jeg ogsaa kan vaere med.. hehe

Mvh Rasmus
Gravatar #5 - BurningShadow
24. jul. 2006 21:48
"Kan det evt forklares lidt mere paedagogisk"

Ok, vi springer bare den del over, med det flertrådet OS ( + programmer ) og holder os til at det er en god idea at vælge Duo :)

Finder jeg en god måde at forklare det på, så smider jeg den her :)
Problemet er lidt, at det er nogenlunde lige så nemt at forklare (på en forstålig måde), som det er at forklare "træls" og "hygge".
Gravatar #6 - BurningShadow
24. jul. 2006 22:27
Jeg tror at den bedste forklaring er her:
"Multiple threads can be executed in parallel on many computer systems. This multithreading generally occurs by time slicing, wherein a single processor switches between different threads"
-link-

Vista vil helt sikkert være flertrådet (ellers skulle de lammetæves, for selv WinXP burde have været det...)
Gravatar #7 - Saxi85
25. jul. 2006 08:57
Hehe oki tak... Som jeg forstaar det saa er det vel naar programmet skal udfoere 2 handlinger samtidigt. Hvor en processor bliver noedt til at lave lidt af en opgave, ogsaa lidt af en anden, kan en duo processor lave dem helt samtidigt ?
Eller er jeg helt afsporet ?
Men tak for hjaelpen
Gravatar #8 - BurningShadow
25. jul. 2006 09:14

Netop :)
Gravatar #9 - FinnHolger
27. jul. 2006 09:01
Jeps, forestil dig du har en tjener der både skal hente kaffe og lave mad på een gang.
Hvis han derimod fik ro til madlavningen, kunne han klare denne hurtigere, når der blev hyret en ad-hoc tjener til kaffen og kagen.

..eller lidt ligesom når nogen sir "Jeg har jo kun to arme!".
- "Nej du har nu fire".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login