mboost-dp1

Ustabil computer

Gå til bund
Gravatar #1 - sophus
12. feb. 2008 11:46
Min fars computer er meget ustabil.
Jeg har prøvet efterhånden lidt af hvert, chkdsk med "ja" til "ret fejl", jeg har formateret og geninstalleret den...
Og en gang i mellem kan det lykkedes mig at få den op at kører, men ellers kan den komme med random failures.. Som f.eks. at harddisken slet ikke findes, eller den kan komme til windows load-screen hvor den så kan stå i meget meget lang tid.
Jeg har også støvsuget den, og tjekket kablerne...

Jeg mistænker lidt enten motherboard, eller harddisk.
Er der nogen måde at tjekke det på, uden at skifte komponenterne?
Gravatar #2 - zin
12. feb. 2008 11:47
Check RAMene - få fat i en boot check CD med memtest86, boot den og check dem. Motherboardet i sig selv kan man ikke "checke" uden at udskifte, svjv.
Gravatar #3 - 3214N
12. feb. 2008 18:08
kommer harddisken med "sjove" klik lyde? Fejler den først når den har stået tændt et stykke tid? Hvis du har en anden, så prøv at skifte den.
Ellers prøv en boot-CD, men det kunne meget vel være HD'en.

/3214n.
Gravatar #4 - sophus
12. feb. 2008 19:09
Der har ikke rigtig været nogle problemer under boot cd, men den har også godt kunne virke en gang i mellem når jeg har testet fra windows.
Harddisken kommer bare med den der sædvanelige "læse" skratten.

Nu har jeg prøvet at tage den ene RAM blok ud, så må vi se om det afhjælper problemet :)
Lige her den første times tid min lillebror har brugt den har den virket OK.
Gravatar #5 - NioBe
13. feb. 2008 11:07
Er enig med #2... de fleste fejl forekommert altid hos rammene.
Det kan også være controlleren til harddisken der muligvis ikke har det alt for godt...
Gravatar #6 - zin
13. feb. 2008 14:45
#5: Oh fuck. I så tilfælde vil jeg anbefale at finde en død bæver og svinge den over hovedet seksten gange og derefter begrave den sammen med en kylling under motherboardet - og se om det virker! :O
Gravatar #7 - sophus
17. feb. 2008 09:17
Kan jeg prøve at sætte harddisken i et af de andre S-ATA stik på motherboardet for at se om det evt. kun er det stik på controlleren?
Gravatar #8 - NioBe
18. feb. 2008 08:29
Hvis det vel og mærket er en Sata harddisk!?
Gravatar #9 - moisen
19. feb. 2008 13:30
[qoute]Jeg har også støvsuget den [/quote]

ikke noget jeg vil andbefalde!!!! når luften bliver suget rundt ved bundkorte danner det nærmest et lille torden vejr af statisk elektrisitet
kender flere der har ødelagt ram og/eller bundkort på den konto

men for mig lyder det som at der er en ustabil sektor på harddisken... du kan finde tools der kan chekke den på kryds og tværs
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login