mboost-dp1
Ustabil computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Min fars computer er meget ustabil.
Jeg har prøvet efterhånden lidt af hvert, chkdsk med "ja" til "ret fejl", jeg har formateret og geninstalleret den...
Og en gang i mellem kan det lykkedes mig at få den op at kører, men ellers kan den komme med random failures.. Som f.eks. at harddisken slet ikke findes, eller den kan komme til windows load-screen hvor den så kan stå i meget meget lang tid.
Jeg har også støvsuget den, og tjekket kablerne...
Jeg mistænker lidt enten motherboard, eller harddisk.
Er der nogen måde at tjekke det på, uden at skifte komponenterne?
Jeg har prøvet efterhånden lidt af hvert, chkdsk med "ja" til "ret fejl", jeg har formateret og geninstalleret den...
Og en gang i mellem kan det lykkedes mig at få den op at kører, men ellers kan den komme med random failures.. Som f.eks. at harddisken slet ikke findes, eller den kan komme til windows load-screen hvor den så kan stå i meget meget lang tid.
Jeg har også støvsuget den, og tjekket kablerne...
Jeg mistænker lidt enten motherboard, eller harddisk.
Er der nogen måde at tjekke det på, uden at skifte komponenterne?
Der har ikke rigtig været nogle problemer under boot cd, men den har også godt kunne virke en gang i mellem når jeg har testet fra windows.
Harddisken kommer bare med den der sædvanelige "læse" skratten.
Nu har jeg prøvet at tage den ene RAM blok ud, så må vi se om det afhjælper problemet :)
Lige her den første times tid min lillebror har brugt den har den virket OK.
Harddisken kommer bare med den der sædvanelige "læse" skratten.
Nu har jeg prøvet at tage den ene RAM blok ud, så må vi se om det afhjælper problemet :)
Lige her den første times tid min lillebror har brugt den har den virket OK.
[qoute]Jeg har også støvsuget den [/quote]
ikke noget jeg vil andbefalde!!!! når luften bliver suget rundt ved bundkorte danner det nærmest et lille torden vejr af statisk elektrisitet
kender flere der har ødelagt ram og/eller bundkort på den konto
men for mig lyder det som at der er en ustabil sektor på harddisken... du kan finde tools der kan chekke den på kryds og tværs
ikke noget jeg vil andbefalde!!!! når luften bliver suget rundt ved bundkorte danner det nærmest et lille torden vejr af statisk elektrisitet
kender flere der har ødelagt ram og/eller bundkort på den konto
men for mig lyder det som at der er en ustabil sektor på harddisken... du kan finde tools der kan chekke den på kryds og tværs
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.