mboost-dp1

USB headset - Noget fanden har skabt?

Gå til bund
Gravatar #1 - fiskah
11. jun. 2005 10:50
Nu har jeg haft et USB headset i en rum tid. Det der irriterer mig mest er, at jeg ikke kan sætte headsettet i eller hive det ud, uden at lyden forsvinder. Herefter skal den applikation som bruger lyden genstartes for at lyden kommer igen.

Jeg har forstået at dette er fordi mit headset fungerer som et nyt lydkort, hvorfor applikationen således ikke forstår at den skal bruge det andet lydkort nu.

Derfor vil jeg høre om der er nogen løsning på dette?

Jeg har ikke nogle features som ikke ville være der hvis det ikke var et USB headset, andet end at det er r** irriterende at jeg ikke bare kan hive headsettet ud og sætte det til når jeg vil.
Gravatar #2 - booost1
11. jun. 2005 18:40
Altså, fordelen ved et usb-headset er, at man ikke behøves have et lydkort i forevejen, og at man ikke skal have både lyd- og micstik. Skulle man så have et lydkort alligevel, hvilket jo er tilfældet i næsten alle nyere computere, så er lyden i f.ek.s Plantronics DSP-500 en del bedre en nogle af de tidligere lydkort jeg har haft. Så,
1. Man sparer pengene til et bedre lydkort
2. Man skal kun have et stik, og ingen drivere.

Når det så er sagt, kan jeg godt tilskrive mig din irritation over at applikationen skal genstartes hver gang, dog kan jeg ikke se/finde nogen løsning på denne :/
Gravatar #3 - amokk
11. jun. 2005 19:33
forstår ikke hvorfor man i det hele taget ikke laver USB headsets med nogle analoge stik også, så de kan sættes til lydkortet hvis man som fiskah er træt af USB'en
Gravatar #4 - fiskah
11. jun. 2005 19:52
Ja fordelen kunne jo være lydkvaliteten, men jeg synes nu at de fleste lydkort i dag er i en kvalitet, hvor jeg i hvert fald ikke opdager forskel.
Jeg har dog selv et udmærket højttalersæt og et udmærket lydkort.

Er det muligt at få en adapter eller noget i den stil?
Gravatar #5 - amokk
11. jun. 2005 21:35
#4 jeg går ud fra der sidder en box af en slags på ledningen til dine høretelefoner

du kan klippe ledningen af inden den box, og så lodde 2 alm. minijack stik på
Gravatar #6 - JackDK
12. jun. 2005 18:28
Nu kan du se det nye Headset fra Steelpad, der kan man købe det med et usblydkort med minijack indgange! dette lydkort er så udviklet specifik til Gaming og indtil videre sat op til CS
Gravatar #7 - jeldtoft
12. jun. 2005 22:41
Jeg er ved at kigge på et headset.
Loudspeaker: Speaker type:
Frequency response:20-20000Hz
sensitivity:106dB±3% Impedance:32Ohm
Maximum power input:100mW Jack (mm):3.5 stereo Jack
Cable length:Approx.2m

Type:Electret Condenser Microphone
Polar pattern:Omni-directional Impedance:Low
Sensitivity:-58dB±3dB Operating Voltage:3V
Frequency Response:30-16000Hz

Kan nogen fortælle mig om det er noget lort eller om det er ok?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login