mboost-dp1
USB dvd + Extern harddisk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey... er det ikke meningen at man skulle kunne sætte en extern harddisk til sin USB-dvdafspiller når det nu virker at sætte sit USB-stik i? Når jeg sætter harddisken i melder afspilleren fejl!?!
Nogle IDE-controllere er dedikerede CD/DVD hosts, men det er satme længe siden.
Hvilken afspiller snakker vi om?
Hvilken afspiller snakker vi om?
Hmm mente nu heller ikke der burde være nogen forskel. Tjekkede også filsystemet, hvilket både på usb-stikket og på den externe harddisk på nuværende tidspunkt er FAT32. Undrer mig lidt hvis det har nogen betydning med størrelsen på harddisken. Mit virkende USB-stik er på 4GB og harddisken på 500GB. På TV-skærmen skriver afspilleren at der ikke er nogen "playable files", selvom jeg har prøvt med de samme på hver.
Harddsiken får selvfølgelig strøm fra strømforsyning. Desuden er både DVD afspiller og harddisk helt nye.
Det er en BIOSTEK XS-260. Sys ikke det går så godt med at finde noget om den. Deres hjemmeside er jeg heller ikke helt sikker på. Det nærmeste jeg er kommet er biostek.info, men den side giver ikke megen mening, og indeholder kun 3 produkter.
Jeg kan godt forstå du har lidt problemer med at finde en opgradering til den. På deres hjemmeside
ser det ud til at den skulle være muligt at opgradere dens firmware. Men på deres support side findes den ikke.
Står der noget i manualen om max størrelse USB'en kan håndtere?
En bruger på Pixmania skriver at den ikke kan håndtere større diske end 64 GB...
prøv evt. at kontakte dem...
/3214n.
ser det ud til at den skulle være muligt at opgradere dens firmware. Men på deres support side findes den ikke.
Står der noget i manualen om max størrelse USB'en kan håndtere?
En bruger på Pixmania skriver at den ikke kan håndtere større diske end 64 GB...
prøv evt. at kontakte dem...
/3214n.
Nå da. Jamen det vil jeg da lige undersøge. Mener ikke der følger nogen brugbar manual med, men vil lige undersøge det.
Hmm... det lader til at det er størrelsen der er problemet. Nogen der ved om det er muligt at dele harddisken og på den måde få det til at virke? Forhandleren skrev tilbage at afspilleren var mest egnet til usb stik.
Du kan jo prøve at partitionere den. Start med at lave én lille partition (fx. 4 eller 2 gb). Se hvor stor en partition maskinen kan håndtere.
Bagefter må du se om den kan klare mere end én partition. Den ignorerer nok alle andre end den første, hvis jeg skal gætte. Så resten af pladsen kan du nok lave til én stor partition.
Du kan jo prøve at partitionere den. Start med at lave én lille partition (fx. 4 eller 2 gb). Se hvor stor en partition maskinen kan håndtere.
Bagefter må du se om den kan klare mere end én partition. Den ignorerer nok alle andre end den første, hvis jeg skal gætte. Så resten af pladsen kan du nok lave til én stor partition.
Hmm... førsøgte lige med at dele harddisken op, men unden videre held. Det eneste jeg har fået ud af det er at jeg nu ikke kan få det tilbage til en partition. ved ikke om det er muligt at gøre uden at fjerne alt derfra og så prøve. Tænkte også lidt om grunden til at det ikke virkede med en lille partition kunne ha noget at gøre med primær og logisk partitioner!?
Det kunne godt være jeg lige skulle prøve at med en enkelt lille partition og så bare slette alt fra den. Det var bare det jeg ville prøve at ungå.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.