mboost-dp1
Tror jeg har dummet mig lidt :D
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey derude...
Håber der er en der kan hjælpe mig lidt. Min kabinetkæler var begyndt at larme en del, så jeg valgte at klippe ledningen, da jeg altid har kørt med åbent kabinet. Da jeg klippede ledningen, dummede jeg mig ret meget, da jeg glemte at slukke min computer og den slukkede selvfølgelig med et lille knald. Det er et stykke tid siden jeg gjore det, men i går (efter at have været tændt i 3 dage) slukkede min computer pludseligt. Det Gjorde den igen i dag efter at have stået tændt i ca 6-7 timer...
Mit spørgsmål: Har jeg fucket min strømforsyning op, eller skal jeg få mig en ny kabinetblæser??
Håber der sidder en med en god ide :D
Håber der er en der kan hjælpe mig lidt. Min kabinetkæler var begyndt at larme en del, så jeg valgte at klippe ledningen, da jeg altid har kørt med åbent kabinet. Da jeg klippede ledningen, dummede jeg mig ret meget, da jeg glemte at slukke min computer og den slukkede selvfølgelig med et lille knald. Det er et stykke tid siden jeg gjore det, men i går (efter at have været tændt i 3 dage) slukkede min computer pludseligt. Det Gjorde den igen i dag efter at have stået tændt i ca 6-7 timer...
Mit spørgsmål: Har jeg fucket min strømforsyning op, eller skal jeg få mig en ny kabinetblæser??
Håber der sidder en med en god ide :D
Hvor har du fundet din kabinetkæler henne? Jeg er ret glad for mit kabinet, så jeg har overvejet at gøre noget godt for det, og en fyr til at stå og kæle det hver dag lyder da som en rigtig god gaveidé.
(Undskyld - men det var for god en mulighed for en plat vits.)
(Undskyld - men det var for god en mulighed for en plat vits.)
Sjov fejl :D Altså slåfejlen.
Men jeg tror ikke det er din strømforsyning. At computeren slukker er et typisk varmeproblem. Det er heller ikke nok at blot køre med åbent kabinet.
Men kig i BIOS, der kan man ofte se hvad strømforsyningen levere, så kan du jo tjekke om det passer. Så kan du også tjekke CPU temperaturen, når du er der.
Men jeg tror ikke det er din strømforsyning. At computeren slukker er et typisk varmeproblem. Det er heller ikke nok at blot køre med åbent kabinet.
Men kig i BIOS, der kan man ofte se hvad strømforsyningen levere, så kan du jo tjekke om det passer. Så kan du også tjekke CPU temperaturen, når du er der.
Tak skal i have for svarene! Jeg prøver lige at tage ledningen ud... Det kunne jo godt gøre det... Ellers må jeg jo se en gang på varmen :D Men tak
Nu er ledningen ude... CPU tempen ligger på ca. 60, men det er jo ikke det store for AMD. Nogen der kender et program hvor jeg kan se temp og sådan til XP?
60 er rimeligt højt, selvom det er en AMD, hvor ser du den? Ved idle i XP? eller BIOS?
http://mbm.livewiredev.com/
Der kan du DL'e MotherBoard Monitor..
Den er godtnok stoppet med at blive udviklet, men det er stadig et af de bedste tools, og så er det ikke ret lang tid siden :-).
http://mbm.livewiredev.com/
Der kan du DL'e MotherBoard Monitor..
Den er godtnok stoppet med at blive udviklet, men det er stadig et af de bedste tools, og så er det ikke ret lang tid siden :-).
Det var i bios, lige efter opstart... men tager lige et kig på det program og skriver hvad det siger nu...
Den kører stadig på 58-60 grader efter at have kørt siden kl 12... Men den er heller ikke gået ned hele dagen :D Nu håber jeg bare at det var fordi jeg ikke havde taget det gammle kabel ud...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.