mboost-dp1

Trådløs uden at være trådløs

Gå til bund
Gravatar #1 - mester gulerod
23. sep. 2005 15:35
Her idag så jeg noget som jeg troede var umuligt, nemlig en lille antene, som man putter ind i sit alm. netkort, og vupti er den trådløs.

Antennen havde for som et "L" hvor den lange del, som var antennen, var ca 7-10 cm. lang, og den korte del, som var stikket og omformeren fra det trådløs for til alm. var 2 cm. lang.

Jeg ved ikke om det var trådløs ethernet man fik, eller bare et par antenner der passer sammen og sender mellem hinanden med samme frikvens.

Had hedder sådan en, og hvor kan man få den?
Gravatar #2 - buch
23. sep. 2005 15:38
Du har lige set en i dag, og så spørger du hvor man kan købe den? hvor så du den?
Gravatar #3 - mester gulerod
23. sep. 2005 16:13
På min skole, og nej der er ikke nogen jeg kan spørge hvor den eller de for der er flere af dem, kommer fra.

og ja det er en antenne man kan tage af, for det prøvede jeg selv (det var min lærer der sagde jeg skule sætte dem i)
Gravatar #4 - buch
23. sep. 2005 16:20
#3 kig på hvilken producent der har lavet dem, det vil hjælpe:)
Gravatar #5 - BurningShadow
23. sep. 2005 21:53
Jeg kender ikke den enhed du omtaler, men noget det lader til at virke på samme måde (hvis jeg har forstået dig rigtigt).
ASUS har en smart lille WiFi ting, som ikke kræver drivere, og som konfigureres med en web-browser.
Den er pragtfuld, når man har en spøjst lille OS, hvor der er NIC drivere, men ingen WiFi-support ;-)
Gravatar #6 - amokk
24. sep. 2005 20:40
#1 ehm tror du ikke bare det var et trådløst PCI netkort du så? de plejer at have en antenne der stikker ud bag på, med den form du beskriver

#5 det er jo et Access point du beskriver der, ikke et NIC :-)
Gravatar #7 - BurningShadow
25. sep. 2005 13:51

#1 skriver:
"nemlig en lille antene, som man putter ind i sit alm. netkort, og vupti er den trådløs."

Det han efterlyser en en lille ting (mere specifikt en antenne) der kan gøre et almindeligt netkort trådløst. Foruden at den boks jeg linker til kan bruges som accesspoint, så er dette faktisk dens funktion.
Gravatar #8 - amokk
25. sep. 2005 21:53
#6 eftersom han blot at set dette i funktion på sin skole, synes jeg det er nærliggende at tro, at han måske blot at set et PCI WLAN kort, som jo ligner et alm. netkort ret meget, blot med en antenne der stikker ud der hvor der normalt sidder et RJ45 stik
Gravatar #9 - sophus
22. okt. 2005 09:56
#8: Men han skriver jo at han selv har sat dem på og prøvet at pille dem af igen, så må man vel gå ud fra at han selv har set der sidder et RJ45 stik bagved.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login