mboost-dp1

Tilslutning af kabinet-kølere, Hvordan?!

Gå til bund
Gravatar #1 - Abech
8. nov. 2007 19:53
Hey folkens,

Jeg opdager i min nye computer (som kom samlet) at der er nogle af kabinet-kølerne som ikke er tilsluttet. Jeg vil bare gerne tilslutte én til køler - Men er lidt i tvivl om hvor jeg tilslutter den.

- Er det ligemeget hvilket 'strømkabel' jeg tilslutter den til?

- Er det rigtigt forstået at ledningerne er connected på kryds og tværs af komponenterne? - Det så sådan ud da jeg åbnede kabinettet.

På forhånd tak,

Mvh.
Abech
Gravatar #2 - zin
8. nov. 2007 20:05
Så længe strømkablet passer til det kabel der kommer fra blæseren af - så ja.
Ja, alting er forbundet på kryds og tværs... Som så, da. Strømkabler flyver sådan lidt på må og få i et kabinet. Det samme gælder kabler til enheder såsom CD-rom drev og harddiske (IDE og SATA kabler). Ledningerne til tænd og sluk-knappen er også forbundet på tværs - ligesom meget andet.
Det er slet ikke så... organiseret, som man skulle tro.
Gravatar #3 - Abech
8. nov. 2007 23:22
Okay, tak for hjælpen ZiN.
Gravatar #4 - arne_v
9. nov. 2007 00:32
Hvis du med strøm kabel mener et af de gamle store klodsede hvide plastic stik med 4 connectorer (hvoraf en kabeinet blæser dog kun vil bruge 2), så er det ligegyldigt.

Hvis dit bundkort har en 3 pinds kabinet køler stil og din kabelkøler har det kabel dertil, så vil jeg anbefale det.
Gravatar #5 - zin
9. nov. 2007 22:12
#4: Hvis den kan nå - jeg har en kabinetkøler i siden af mit kabinet med en sådan forsyning - den kan lige nå og jeg bander og svovler hver gang jeg skal have kabinettet åbnet, og nogle gange ville jeg have foretrukket hvis jeg blot havde købt en strømtyv (strøm fra en af 4-pins stik til en 3-pins), men nu om stunder fortæller jeg mig selv at så havde jeg blot bandet over at skulle fjerne den hver gang jeg skulle ind i kabinettet. :-)
Gravatar #6 - arne_v
10. nov. 2007 01:17
Gravatar #7 - MiniatureZeus
10. nov. 2007 07:57
ZiN
Hvis det er så har jeg også en forlænger derhjemme med controller på så du kan styre voltne selv. Kan jeg da godt sende til dig for en 20,- :)
Gravatar #8 - zin
10. nov. 2007 16:54
#7: Ellers tak. :-)
#6: Jeg foretrækker det egentlig som det er nu - som jeg har udtrykket.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login