mboost-dp1
Thinkpad T61 (Batteri)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg er blevet meget forelsket i en T61 med følgende specs:
Intel Core 2 Duo T7300 / 2 GHz, 4 MB CACHE
1 GB RAM - 667 MHz - PC2-5300 ( 1 x 1 GB ) (Opgraderer selv til 2 GB)
120 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
DVD-brænder - udskifteligt plug-in modul
14.1" TFT aktiv matriks 1440 x 900 ( WXGA+ ) - 24-bit (16,7 millioner farver)
NVIDIA Quadro NVS 140M - 128 MB
4-cellet Batteri
Pris: 10.988
Jeg har dog læst mange negative kommentarer omkring batteritiden. Denne skulle angiveligt kun være lidt over 2 timer, hvilket ikke er nok for mig. Jeg har derfor tænkt mig, at købe et ekstra 6- eller 7-cellet batteri med.
Det viser sig dog, at begge disse batterier "stikker ud" på bagsiden, hvilket jeg synes ser yderst grimt ud. Ydermere forestiller jeg mig, at det gør det svært eksempelvis at finde et slip-on cover, der passer dertil.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, om der er nogen der har en T61 og om deres erfaringer med den, og om der måske er nogen der har erfaringer med laptops, hvor batteriet stikker ud på bagsiden. Bliver man mon så irritereret over det som jeg forestiller mig man gør? Eller er det bare mig der er for forfængelig :)
Intel Core 2 Duo T7300 / 2 GHz, 4 MB CACHE
1 GB RAM - 667 MHz - PC2-5300 ( 1 x 1 GB ) (Opgraderer selv til 2 GB)
120 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
DVD-brænder - udskifteligt plug-in modul
14.1" TFT aktiv matriks 1440 x 900 ( WXGA+ ) - 24-bit (16,7 millioner farver)
NVIDIA Quadro NVS 140M - 128 MB
4-cellet Batteri
Pris: 10.988
Jeg har dog læst mange negative kommentarer omkring batteritiden. Denne skulle angiveligt kun være lidt over 2 timer, hvilket ikke er nok for mig. Jeg har derfor tænkt mig, at købe et ekstra 6- eller 7-cellet batteri med.
Det viser sig dog, at begge disse batterier "stikker ud" på bagsiden, hvilket jeg synes ser yderst grimt ud. Ydermere forestiller jeg mig, at det gør det svært eksempelvis at finde et slip-on cover, der passer dertil.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, om der er nogen der har en T61 og om deres erfaringer med den, og om der måske er nogen der har erfaringer med laptops, hvor batteriet stikker ud på bagsiden. Bliver man mon så irritereret over det som jeg forestiller mig man gør? Eller er det bare mig der er for forfængelig :)
Undskyld,men det er et plat argument du har for at fravælge de store batterier.
Jeg har også "stik-ud"-batteri til min x40. Og hvis du ikke kan finde et cover, så kan konen nok strikke et sammen.
Jeg har også "stik-ud"-batteri til min x40. Og hvis du ikke kan finde et cover, så kan konen nok strikke et sammen.
Well, jeg vil anbefale en af lenovo's thinkpad tasker, expander eller organizer - de er ret fede, og der er ihvertfald plads.
Og hvis du køber en lille belkin NE99 tingest vil den også kunne være deri.
Hvis du ikke skal bruge DVD drevet så tit kan du overveje om du ikke skal have et ultrabay batteri istedet.
Mht. batteritiden har jeg også oplevet at have maks 2 timer med standardbatteriet i den model der (spec mæssigt passer den ihvertfald præcist på min).
Vær opmærksom på at der er problemer med lyden hvis du skal køre Linux.
Og hvis du køber en lille belkin NE99 tingest vil den også kunne være deri.
Hvis du ikke skal bruge DVD drevet så tit kan du overveje om du ikke skal have et ultrabay batteri istedet.
Mht. batteritiden har jeg også oplevet at have maks 2 timer med standardbatteriet i den model der (spec mæssigt passer den ihvertfald præcist på min).
Vær opmærksom på at der er problemer med lyden hvis du skal køre Linux.
Ok, jamen så tror jeg ikke jeg vil lade dét afskrække mig... Tak for svarene :)
Lige et bonusspørgsmål. Det lader til, at der er mange penge at spare ved at vælge denne R61 i stedet:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Den har godt nok en større skærm, men dette kan godt accepteres. Det vigtigste spørgsmål er om jeg ville kunne mærke enorm forskel på en 1,8 ghz 2 mb cahce og en 2,0 ghz 4 mb cache?
Jeg skal bruge computeren til at tage noter på uni, internet, lidt webdesign, men ikke rigtigt nogle kraftige beregninger...
Lige et bonusspørgsmål. Det lader til, at der er mange penge at spare ved at vælge denne R61 i stedet:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Den har godt nok en større skærm, men dette kan godt accepteres. Det vigtigste spørgsmål er om jeg ville kunne mærke enorm forskel på en 1,8 ghz 2 mb cahce og en 2,0 ghz 4 mb cache?
Jeg skal bruge computeren til at tage noter på uni, internet, lidt webdesign, men ikke rigtigt nogle kraftige beregninger...
#5: Du vil sandsynligvis ikke lægge mærke til hastigheden i særligt mange tilfælde.
Du vil dog lægge mærke til at maskinen har kortere garanti (T61 = 3 års onsite, R61 = 2 års turn-in) og vejer et lille kg mere.
Ift. at putte den i en lille slipcase, så er R61 også "tykkere".
Du vil dog lægge mærke til at maskinen har kortere garanti (T61 = 3 års onsite, R61 = 2 års turn-in) og vejer et lille kg mere.
Ift. at putte den i en lille slipcase, så er R61 også "tykkere".
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.