mboost-dp1

Tænd / Sluk computer

Gå til bund
Gravatar #1 - Rappe
1. okt. 2003 12:52
Hey...

JEg har hørt at ens computer ikke har godt af at blive tændt / slukket hele tiden. Og det kan en hver vel også regne ud :P
Men er der en fingerregel om hvor lang tid man mindst skal være væk før det kan "betale" sig at slukke computeren.
Gravatar #2 - angak
1. okt. 2003 12:58
Øhhh.... Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt det.... Og tror egentlig heller ikke på det...

Tænder den når jeg skal bruge den, slukker når jeg går (for det meste)
Gravatar #3 - hundeboll
1. okt. 2003 14:44
jeg tænder den når den er slukket og slukker den... øhh.. Slukker den vist ikke ;o)
Gravatar #4 - FinnHolger
6. okt. 2003 22:45
Det er meget bøjelige begreber med tænd og sluk..

XP understøtter:

Standby - Suspend to RAM, der tar 5 sek. at slukke/tænde igen.
Hibernate - RAMen blir gemt på HDen, og bundkortet slukker alt.
Shut down - Stort set det samme som hibernate, men comp. er lukket ned, og tar 5 år om at starte op..

Jeg lukker kun min comp. rigtigt ned engang hver 14 dag, eller hvis den crasher.
Gravatar #5 - hundeboll
6. okt. 2003 23:15
crasher? Hvad er det ?
Gravatar #6 - Cyrack
7. okt. 2003 05:59
#5 - Hunn

En feature introduceret af Microsoft med deres første version af DOS ;) Denne feature har i øvrigt overlevet helt frem til Windows XP, der er dog rygter om at den snart ryger ud til fordel for 'Restart Service', en udbredt feature i de lidet kendte "Unix"-styresystemer, samt kloner deraf... ;)
Gravatar #7 - brislingf
7. okt. 2003 06:09
Begrebet crasher findes også til i unix verdenen. Dette sker do ikke så tit da folkene med unix systemerne ikke piller så meget som visse andre personer.
btw. min XP har snart kørt i 8 måneder uden at crashe og min maskine bliver ikke lukket ned. Det samme havde min linux maskine også gjort hvis jeg ikke havde "leget" for meget med den.

Desuden ville din maskine være stabil med XP hvis du kunne finde ud af at lave en ordentlig opsætning af den.
Det samme gælder for Unix, Linux. Her er problemet bare at systemet kan køre med en fejl i lang tid uden at brugerne opdager det.. Og fejlen bliver tit fundet når det er gået galt.. Så stop med at skyde skylden på Windows da du ikke har hold i den.
Gravatar #8 - emil fra sygiroen.dk
7. okt. 2003 06:32
Tl dem som har problemer med ustabile computere kan du nu gost betale sig at kigge på hvor meget man nu og engang har betalt for sin hardware... Det forholder sig nu og engang sådan at jo billigere man køber, jo færre penger "giver" man til udviklingen af kvalitet!

Jeg vil ikke starte en mindre krig med at skrive hvad jeg har gode oplevelser med da det som regl er ilde hørt!

Hav en god dag!
Gravatar #9 - Cyrack
7. okt. 2003 06:51
#7 - brislingf

Derfor ";)" bagefter... :) men ja, alle systemer crasher, men windows 9x var gusten slem til at crashe, og windows er stadig meget følsom over for fremmed software, nok mest fordi de forskelleige programmer let kan opnå adgang til vitale dele i hukommelsesområderne...
Gravatar #10 - hundeboll
7. okt. 2003 10:13
Det var nu ikke min mening at starte en diskussion om windows' og linux' stabilitet. Men nu hvor den er sat i gang, så er det da rart at se, at den forbliver på et - for newz.dk - ualmindeligt sobert niveau.

Jeg er selv en person, der leget utroligt meget med min computer gennem tiderne og har nu kørt linux i et år og for en måned siden droppede jeg helt windows. Min _personlige_ erfaring viser, at programmer sagtens kan crashe under både linux og windows, men modsat windows, så har jeg endnu ikke oplevet, at en 'killall -9 foo' ikke kunne redde systemet fra en genstart.

Håber det gav mening. ;o)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login