mboost-dp1

STORE problemer med AMD athlon XP+

Gå til bund
Gravatar #1 - Bloonz
16. feb. 2003 16:35
Hej, jeg har en AMD athlon 2400+, mit problem er at den bliver over op hedet, dvs ca 47 sekunder efter jeg har trykker på tænd knappen slukker den(ca 10-15 sekunder inde i winxp) Den virker fint når kun skærmen, main-strømmen og tastaturet er sluttet til men jeg mangler jo lyd, mic, internet, mus og USB! Jeg ville derfor høre om der er nogle af jer der har haft samme problem og løst det!Jeg har fået at vide at jeg skulle pille batteriet ud af bundkortet og lade compen stå uden strøm i ca 10-15mins og der efter ændre biosen til 2000+ !... det kan jeg ikke(kan ikke finde en hvor der står 2000+!) Jeg har fundet en menu hvor man kan sætte ned til 150, 144 og 133MhZ, virker ikke!Den eneste løsning jeg ser er at købe en mindre CPU (få pengene tilbage for min computer(5 dage gammel) og så købe en 1,8ghz! evt en anden processor(evt. intel??) da jeg er ret uvenner med amdXP+ >:( hmm)Well, håber i forstå mit spørgsmål og håber at i kan svare med en løsning eller ihvertfald noget der ligner det!Venligst hilsen Rolf Carlsen
/div">
Svar her eller send mig en mail på <A href="mailto:[email protected]">[email protected]</A> (nu er <STRONG>funkymonkey</STRONG> glad)
Gravatar #2 - funkymonkey
16. feb. 2003 16:51
Det lyder mildest talt underligt, at din CPU kun bliver overophedet når du har lydkort og andet fjernet, er du sikker på det er varme? BTW har du SELV sat CPU og køler på?

Måske kan det være en enkelt del der generer fejlen, prøv at sætte alle dele i, start op, tjekke for prob og slukke, fjerne en del mere o.v.s.

ANG. at sætte hastiheden ned, så er de 2 ting du skal kigge efter FSB(fron side bus) og multiplier. Disse bestemmer clock-frekvensen

PS: Du behøver altså ikke bruge fed skrift, man bruger den til at fremhæve enkelte ord, at påføre den til hele teksten er idioti
Gravatar #3 - Xanthia
16. feb. 2003 17:11

hvis du har mulighed for det, vil jeg anbefale dig at tage ned i butikken så du står over for dem der har klokket så gevaldigt i det. Og så skal du ellers bare give dem en dundertale af format!

Ellers send dem en række hidsige e-amils, for det forløb du beskriver her er meget langt fra rimeligt. Det pisser mig altid voldsomt af når butikker ikke holder hvad de lover, ligegyldigt om det er leveringstider, produktspedifikkationer eller andet, for du har altså krav på at få en vare der fungerer tilsvarende med den beskrivelse du har læst på nettet mester.
Gravatar #4 - Bloonz
16. feb. 2003 19:12
FunkyMonkey, computeren er bygget samlet, fandt ud af at køleren sad forkert i (den blæste al luften ud af, køler = køle ned = blæse (frisk-kølig) luft IND right?)Please help!!
Gravatar #5 - funkymonkey
16. feb. 2003 19:23
Hvis de har samlet den og sat køleren forkert på, så skal du aflevere/sende den fluks tilbage. Det vil være en god ide at skrive en seddel med fejlbeskrivelse og sende den med, for at holde det sagligt og hvis den skal sendes så send den som "forsigtig" pakke så de ikke kan prakke fejlen på dig
Gravatar #6 - Bloonz
17. feb. 2003 16:28
FunkyM. idag ringede jeg til dem og de sagde at jeg skulle pakke den ned, skrive en kort fejlbeskrivelse og sende den som alm. pakke(har jeg gjort før, gjorde det også til mig! så de har fuldt ansvar!) Nu skal jeg bare vente! :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login