mboost-dp1

Spørgsmål om skærme

Gå til bund
Gravatar #1 - dkbooster
29. sep. 2007 06:54
Hej allesammen

Jeg har to spørgsmål om skærme

1.

De gamle står og skal have et nyt fjernsyn. De kommer fra et gammelt Beovision mx 8000. De skal self. være et fladskærms tv af en art og det eneste krav er sådan set at det ikke må være en nedgang i billedkvalitet i forhold til den gamle.

Jeg har lidt kig på to modeller:

En LCD:
Sony KDL 40X3000

eller en Plasma:
Pioneer PDP-4280XD

Fjernsynet skal primært bruges til tv, analogt og digitalt, samt dvd og self. i fremtiden HD-DVD/blu-ray. Den skal altså IKKE primært sættes til en computer.

Hvilken skærm vil i mene giver det bedste billede?

2.

Jeg står selv og skal købe en ny skærm til min computer. Jeg har lidt kig på en denne:

Samsung SyncMaster 206BW

Det eneste der er problemet er, at jeg også gerne vil have min ps2 sat til skærmen - er der nogen måde man kan gøre det på, eller skal jeg ud og investere i de dyrere skærme med composite indgange?
Gravatar #2 - Norrah
29. sep. 2007 08:16
Til Din skærm:

Signalindgang

Analog RGB, DVI
Separat H/V, Composit, SOG
15pin D-sub, DVI-D

Så hvis det er den du vil havde, så er der ingen problem der, selvom jeg af erfaring ikke syntes ps2 signalet er så kønt gennem min fladskærm (samsung 244t).

Anyway, dine forældre. Nu kan jeg jo ikke se prisen, den er nok lidt pebret, men go for the Sony. Du finder ikke ret mange bedre tv'er.
Gravatar #3 - dkbooster
29. sep. 2007 08:25
#2 øhh... Separat H/V, Composit, SOG - står det ikke under Syncmodel? ;)

Jeg tror Sonyen ligger omkring de 25k og Pioneeren ligger omkring 20k...

OK, jeg har snakket med en mand nede i ekspert der mente at et plasma fjernsyn ville give et bedre billede :S
Gravatar #4 - Norrah
29. sep. 2007 08:48
#3 plasma kan give et ganske glimrende billede. Men er elendig til sort og har en dårlig vane med at brænde fast.

Ville aldrig anbefale et Plasma til nogen, men indrømmet. De har godt nok oppet sig med dem for tiden. Så i sidste ende bare vælg det du føler ser bedst ud.
Gravatar #5 - dkbooster
29. sep. 2007 08:53
#4 hehe... angående det med sort har jeg hørt nøjagtig det samme om LCD - og at plasma skulle være meget bedre på det punkt ;)

Det er lidt en jungle at finde rundt i.

Angående det med ps2, så synes jeg ikke det ser ud til at der er en composite indgang på skærmen, men er der nogen måde man kan konvertere fra composite til vga?
Gravatar #6 - Norrah
29. sep. 2007 09:01
#5 altså når jeg siger det er der så er det fordi det er der....

Samsung 244T

Det er min skærm, som har alle de overnævnte indgange, og så kan du sammenligne hvad der står!
Gravatar #7 - dkbooster
29. sep. 2007 09:25
#6 Javel /me klapper hælene sammen....

Meeen synes bare det er lidt spøjst at det ikke står inde på andre sider så..... =/
Gravatar #8 - Norrah
29. sep. 2007 19:11
Helt enig. Og undskylder da lige, kan da vidst godt se det lød lidt striks, men det var nu ment i god tro.
Gravatar #9 - Svindleren
29. sep. 2007 19:26
go for Plasma:
Pioneer PDP-4280XD

Du får noget af det bedte på marked der, det med at sort ikke er sort, er løgn. Gå ind i en butik hvor de har sat den op, og sammenlign den med nogle af de LCD skærm der er, så skal du se foreskellen... den har også et fantastisk billede mht. analog signal.
Det er også blevet meget bedre mht at logo brænder fast, det sker hvis du glor på det samme still billede i langtid, og nu om dage er der også rkvalmer i tv, så den skifter jo ofte. MEn man siger ca de første 100 timer vil det være godt at skifte kanal.

Ellers så synes jeg du skulle overveje philips, da de giver et mere naturligt billede iforhold til sony og de andre. Sony har det med at de virker lysere i farverne. det kan self også indstilles, men vil SLET ikke kunne hamle op med philips, eller den der Pioneer.

har selv lige anskaffet mig et philips 37" :D

Men gå ned i den lokale og sammenlign de 2 skærme du har set på, så kan du se hvilken der er bedst :D
Gravatar #10 - dkbooster
30. sep. 2007 08:11
#9 Det er nok et godt råd...

De har faktisk dem begge to hængene nede i den lokale expert... Men de viste sjovt nok ikke det samme signal - Pioneeren viste analogt fjernsyn mens Sonyen viste en fancy HD reklamefilm fra Sony... Hvorfor mon den forskel ;)

Tak for hjælpen alle to :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login