mboost-dp1

Spørgsmål ang. Unex Switch.

Gå til bund
Gravatar #1 - bech101
14. aug. 2005 11:22
Da jeg vågnede op i morges i noget af en brændert, vågnede jeg op ved siden af en kasse af min families gamle computer grej. Der lå blandt andet en Unex NexSwitch SDO50s, altså en switch. Nå, jeg vidste ikke lige hvad en Switch var, men jeg kunne jo se at der var plads til at sætte flere netkabler i, og det er jo en rar ting at kunne gøre når man har gutter på besøg. Så efter at have bøvlet lidt med noget kable havde jeg så fået forbindelse igennem min fine nye switch.

Men, bliver mit netværk hurtigere af det?
Hvis flere connecter på samme tid igennem min switch bliver det så langsommere?
Bliver resten af husets computeres internet langsommere af at jeg bruger en switch på min forbindelse?

På forhånd tak.

// Bech
Gravatar #2 - Bubel
14. aug. 2005 13:23
Hvis du vil koble flere pc'ere på din internetforbindelse, skal du bruge en router, med mindre i har købt flere IP-numre.
Routeren har typisk 1 port til internetforbindelse og 4 porte til pc'ere eller switch/hub.

Om internetforbindelsen bliver langsommere af at du kobler flere pc'ere på, kommer an på hvad de bruger internetforbindelsen til. Download af større filer vil naturligvis belaste forbindelsen mere end chat og alm. surf.

Hvilket netværksudstyr har du i øjeblikket?
En switch er lidt hurtigere end en hub, den primære formål er at sammenkoble flere pc'ere i et netværk.
Gravatar #3 - bech101
15. aug. 2005 15:07

Igennem min moders arbejdet har jeg en Efficient Speedstream 5781,
som der så er koblet 3 computere på.
Det internet kabel der så går ind på mit værelse har jeg så sat igennem en Switch( 5-port 10/100Mbps Switch ).

Og jeg kan se at der er plads til at sætte yderligere 4 stik i den, så regnede jeg med at hvis jeg gjorde det, ville yderligere 4 computere have forbindelse med nettet, og forbindelse med hinanden, men jeg tager måske fejl?
Gravatar #4 - Bubel
16. aug. 2005 04:44
Nej du har helt ret.

Du kan sagten koble 4 pc'ere til og de får så også adgang til internettet og hinanden. Det belaster dog først internetforbindelsen, hvis de benytter den.
Gravatar #5 - bech101
16. aug. 2005 13:40
Okay, tak for hjælpen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login