mboost-dp1

*skumle bande* SHG *CENSUR*

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
13. dec. 2004 12:30
Hvordan kan et firma som SHG bare sådan hive min barnetro på dem væk? Som trofast kunde har jeg altid troet blindt på hvad SHG sagde, men ak, i dag bristede min tro på dem.
Jeg har i seks (6!) dage gået og kigget på mit splinter nye MSI K8T Neo2 bundkort, ved siden af lå der hele 2 x 256MB DDR400 Dualchannel RAM, der blot ventede på en lille bitte detalje: min AMD64 3000+ S939 CPU, og i dag kom den!!! Jeg hoppede og dansede som et lille barn da postbudet kom med pakken, og jeg skyndte mig ind, og flåede papiret af.
Hurtigt fik jeg skilt det gamle kabint ad, og forsigtigt satte jeg bundkort, RAM og CPU i, og koblede alle ledninger til, efter alle kunstens regler, både med antistatisk måtte, jordforbindelse etc. Endelig var min nye maskine klar til at tygge en Gentoo-installation igennem sig.
Roligt trykkede jeg på POWER, men der kom intet billede på skærmen, ikke så meget som et kvæk fra højtalerne, og harddiskene nægtede at komme med deres livsbekræftigende små *sgrrr*.
Nå, men af med hjelmen på dyret, et tjek viste ingen fejl med ledninger, men måske en eller anden IRQ-konflikt (ja, jeg er født før PnP, så den løsning var plausibel for mig). Ud røg det med TV-kort, harddiske, cdrom-drev nullermænd og hvad der ellers måtte befinde sig i maskinen, som strengt taget var udnødvendigt for at POST kunne genneføres.
Efter alle anstrengelserne med at rippe maskinen var resultatet det samme. Jeg måtte gøre det, jeg før havde grinet af, når andre gjorde det: ringe til support.
Her snakkede jeg med, efter 15 minutters ventetid (det er okay), en ung mand, der forslog mig enten at teste med kun en RAM-blok. Done that, og så faldt dommen: bundkortet kræver saftsusme en BIOS-opdatering før kortet kan bruge en 0.09 micron CPU, på trods af de NOKKE-FÅR har skrevet det på deres egen info-side om produktetat det virker "out of the box"!!!!
Så satme om jeg ikke har ventet i 6 dage på at få en CPU til mit bundkort, og så skal BUNDKORTET sq også lige en tur tilbage til SHG så de kan losse en softwareupdate ind, en ting de i øvrigt lige så godt kunne have gjort fra dag ét, så de undgik både en RMA-sag og en hulensmasse brok fra mig (de kræver sq 100 spir, bobs, dask, moneter, gylden, danske kroner for at jeg får det produkt jeg bestilte)

Så kære SHG: Vil I ikke godt love mig, at I fremover holder Jer til sandheden om Jeres produkter, i stedet for at sælge en gang halvfabrika?

[PS. Supporteren fortalte mig at jeg selv kunne opdatere bios, men da jeg spurgte om jeg tilfældigvis kunne låne en 0.13 micron CPU af ham, så jeg KUNNE FÅR LORTET OP OG KØRE mente han at det nok var lettest at sende bundkortet ind...]
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
13. dec. 2004 12:51

Du bør prøve at få de 100 kr. refunderet, det kan ikke passe. Ikke så meget for de 100 kroners skyld, men mere en princip sag.

Men ellers har jeg kun gode erfaringer med SHG, men nu bor jeg også så tæt på, at jeg altid selv kan hente tingende, så det er ikke specielt problematisk med fragt :)
Gravatar #3 - Cyrack
13. dec. 2004 12:57
Det regner jeg så sandelig også med. Men nu skal jeg bare have sendt den ind til dem, og så regner jeg med at have en fungerende computer på torsdag :-)
Håber ikke der opstår flere fejl undervejs (synes efterhånden dette er ved at være en 100% ægte mandagscomputer)
Gravatar #4 - Scherlund
13. dec. 2004 15:25
Nu kommer jeg lige med et dumt spørgsmål, men jeg kan simpelthen ikke få det ind i mit hoved hvordan det kan være at et bundkort ikke virker med en 0.09 mikron cpu, men virker med en 0.13 mikron.
Er der nogen forskel i selve kerne designet eller noget (udover at de er lavet i forskellig støttelse)?

Hvis du ikke har sendt bundkortet ind endnu, ville jeg råde dig til at tjekke om clear cmos jumperen sidder forkert, eller om du har glemt fjerne en af afstands stykkerne fra bagpladen. Disse 2 ting har drevet mig på renden af sindsyge optil flere gange :)
Gravatar #5 - Cyrack
13. dec. 2004 16:41
Så vidt jeg kunne forstå på supporteren (anden gang jeg snakkede med ham) var problemet i den måde CPU identificerede sig selv over for controlleren. Men efter lidt søgen rundt på google og msis egen side kan jeg faktisk ikke finde problemet beskrevet nogen steder :-/

CMOS jumperen sidder (svj kan se korrekt, efter de oplysninger der er i nyeste manual) korrekt og der er kun de afstandsstykker der skal være....
Gravatar #6 - ZOPTIKEREN
13. dec. 2004 16:55
@CyRacK

Den med de 100kr løses lettest, ved at sige du pusser en advokat på dem. Sjovt nok makker SHG for det meste så ret. Det er ikke første gang at de forsøger at tjene på deres egne fejl.

I det mindste er det småting du er blevet rykket for. Jeg har en kammerat som fik en regning på en computer han ikke havde købt (wtf?). Derefter ville SHG se kvitteringen, for den computer han ikke have købt ved dem, således at de kunne konkludere at de havde sendt regningen et forkert sted hen. Kom igen SHG :)
Gravatar #7 - Cyrack
13. dec. 2004 19:07
Hehe, det hele løste sig da jeg ringede til dem tidligere i aften. Jeg fortalte at jeg havde spurgt mig rundt om på nettet om den fejl de sagde der skulle være på kortet, og da ingen åbenbart har hørt om det kunne jeg ikke se hvorfor MIT kort skulle være specielt. Nu bytter de det, uden beregning, og han undskyldte meget at jeg havde haft så meget bøvl med det :-) Nu skal jeg bare have pakket lortet sammen og have losset det afsted til dem i morgen, så må jeg se hvad der sker... Forhåbentligt har jeg en SSH oppe til på fredag, så jeg kan tjekke hvordan installationen går når jeg er hos kæresten i weekenden :-)
Gravatar #8 - Svindleren
13. dec. 2004 19:22
#6 ROFL hahahahahaha max grinerne.... man kan sqda ikke vise en kvitering på noget man ikke har købt

det er det samme som at sparke en der ikke er der ? :-)
Gravatar #9 - amokk
14. dec. 2004 16:03
#6 LOL tror du set noget firma tager en trussel om en advokat seriøst, når det drejer sig om 100kr? og hvad så hvis en advokat skriver, så skal man betale de 100 kr... og?

MIN SHG-historie

I 2001 købte jeg en delene til en PC til min farmor...

Da jeg senere på dagen opdagede at de havde tilbud på en større harddisk, skrev jeg en mail og fik 1. ordre anulleret, og bestilte igen. Begge gange betalt med dankort.

Dagen efter kom varerne, som forventet, og det hele så fint ud.

MEN i bunden af kassen lå der åbenbart en check, hvis pålydende svarede til prisen på den første ordre.

Det undrede mig en del, og jeg måtte jo konkludere at de havde brudt reglerne og trukket beløbet INDEN de havde sendt varen afsted.

Dagen efter gik jeg i banken for at indløse denne check, og da jeg kom hen til automaten (i roskilde bank kan man indløse checks i automater) fik jeg en grim oplevelse:

Den sagde at min konto var lukket, kortet var spist og jeg skulle kontakte bankens personale.

Da jeg kom ind i banken, startede det med at de absolut ikke kunne finde mit dankort i den automat der lige havde spist det (på trods af at jeg havde en kvittering med automatens nummer på) - så viste min bankrådgiver mig så at min konto stod i -6000 kr og havde gjort det i 2 dage...

Jeg viste ham min check som han satte ind på kontoen med det samme, og han forklarede mig så, at SHG ikke havde kontaktet deres bank for at undersøge dækningen på min konto, og at de havde hævet inden de sendte varen, hvilket var ulovligt.

Det kostede mig en bøde på 250 kr i overtrækningsgebyr, samt 3 dage uden dankort, (de skulle først sende kortet tilbage til mig da de havde splittet automaten ad)

Jeg skrev en del gange til SHG, de afviste alt hver gang, men jeg blev ved i en uges tid, og til sidst bad de mig så om at samle alt hvad jeg ahvde sendt til dem, og de ville se på det...
Så fik jeg en mail fra deres direktør, som havde overført de 250 kr til min konto. - så tja, SHG kan være besværlige!
Gravatar #10 - Wolly
14. dec. 2004 22:11
JEg har også haft problemer med SHG. Jeg havde købt et asus bundkort og en helt ny AMD 400 MHz CPU (ja det er nogen tid siden) og da skidtet ikke virkede og jeg ringerede til dem, fortalte de mig ligesom med cyrack at jeg havde brug for en bios opdatering! Efter at have svinet dem noget til, byttede de mit bundkort men det nye kort virkede heller ikke.
Så sendte jeg hele skidtet, bundkort RAM og CPU til dem, da jeg var overbevist om at det ikke var bundkortet den var gal med, og ganske rigtig, var det CPU'en der ikke virkede...

JEg skulle dog ikke betale for det, men dangang købte jeg også en del hardware fra dem...
Gravatar #11 - Cyrack
14. dec. 2004 22:20
#10 - Wolly

Det er også den almene opfattelse jeg har af SHG: Hvis det virker er der ingen problmer, men hvis man har lidt vanskligheder ryger ens sag direkte i /dev/null indtil man brokker sig tilpas meget, så sker der pludselig noget

En anden lille historie: jeg havde en AMD Duron der brændte af for mig (CPU med original køler). De ville ikke ombytte den for mig, men da jeg tilfældigvis skulle noget i området af deres forretning kiggede jeg forbi med hele maskinen (efter opfordring fra nogle venner, da en ristet CPU-kerne *meget* let splintre når man tager køleren af) og ganske rigtig: CPU krakelerede da de selv pillede kølerne af. Efter et par timers diskution endte det med jeg fik en ny CPU, selv om de mente jeg selv havde 'knækket' kernen ved montering, og det faktum at CPU'en havde kørt i månedsvis uden problemer bed ikke rigtigt i første omgang.

Umiddelbart er moralen: køb kun ved SHG hvis du er klar til at tage kampen op i en RMA-sag
Gravatar #12 - Cyrack
15. dec. 2004 11:17
Nu har SHG modtaget bundkortet, og det er blevet testet defekt, så jeg glæder mig til at finde ud hvad der sker i løbet af de næste par timer...
Gravatar #13 - Cyrack
16. dec. 2004 12:51
ARGH!!!!
Nu er den ene RAM-stang defekt... anyway, ligenu staar maskinen og taesker en gang Gentoo-bootstrap igennem sig... Glaeder mig til jeg kommer hjem i aften, saa burde den vel vaere faerdig med baade bootstrap og system
Gravatar #14 - buch
16. dec. 2004 22:05
man skal da købe ved smg i aalborg det er kram de sælger en af vennerne fik brændt flere af den samme type cpu af flere gange den tog de bare retur og gav ham en ny selvom han gentagene gange selv var skyld i skaden så køb ikke hos shg men smg :D i skal dog ha et lille firma:D har os selv lige købt ny computer hos dem!
Gravatar #15 - Viperaberus
17. dec. 2004 09:21
man skal da købe ved smg i aalborg det er kram de sælger en af vennerne fik brændt flere af den samme type cpu af flere gange

Så sæt for helvede nogle kommaer og punktummer! (evt. et par linjeskift!)
Jeg kan godt gøre det for dig: (Sandsyligvis ikke det du mente!)

Man skal da købe ved smg i aalborg det er kram. De sælger en af vennerne. Fik brændt flere af den samme type cpu af flere gange.
Gravatar #16 - hundeboll
17. dec. 2004 11:24
#15 Viper:
Det skulle nok nærmere have været sådan her:
Man skal da købe ved SMG i Aalborg. Det er kram de sælger. En af vennerne fik brændt flere af den samme type cpu af flere gange. Den tog de bare retur og gav ham en ny, selvom han gentagene gange selv var skyld i skaden. Så køb ikke hos shg, men SMG :D I skal dog ha et lille firma :D Har også selv lige købt ny computer hos dem!
Gravatar #17 - Viperaberus
17. dec. 2004 11:52
Jeg forsøgte bare, at pointere hvor galt manglende tegnsætning kan gå... Det var så tæt på korrekt gramatik, men en HELT anden mening, så jeg ikke kunne nære mig :-P
Gravatar #18 - amokk
17. dec. 2004 15:42
#15 jeg håber da ik de begynder at sælge mine venner, hvis jeg handler hos dem :-p gud ved hvor de havner, måske som sexslaver i polen eller lign.
Gravatar #19 - Svindleren
17. dec. 2004 18:08
Hahahahaha.... og jeg troede at når jeg skrev, s manglede der tegnsæt :-P
Gravatar #20 - scalpel
20. feb. 2005 11:38
Nåja, så er jeg da ikke den eneste der har oplevet ting og sager med SHG.

Min historie:

Det hele startede med at en af mine kammerater og jeg selv skulle have nye computere, vi ville lave dem billigt og da jeg har været i praktik i en computerforretning hvor jeg samlede 12+ computere følte jeg mig habil nok til at samle 2 stks.

Med alt bestilt opløb ordren i omegnen af 7800 for mig og 6000 for min ven, skidtet ankommer og jeg får det samlet med nogle lange kig i motherboard manualen når der skulle sættes ledninger sammen.

Efter at have tjekket, dobbelttjekket og trippeltjekket alt, siden det var en athlon som SHG.dk ingen garanti yder på hvis den går i stykker, tændte vi for den første samlede, min vens.

Den stod et lille stykke tid og tyggede på opstarten og sagde så nogle velplacerede "bip" "bip" "bip" og vi ringer til support og får at vide vi skal teste efter udelukkelses princippet, og vi havde dobbelt af de fleste ting så vi kunne egentlig bare teste løs. Jeg havde dog ikke VILD lyst til at skifte amd kernen for mange gange fordi køleren var ENORMT stram, men on with it.

Efter udelukkelsesmetoden endte det med at motherboardet måtte være fejlen, så vi proppede alt hans udstyr over på mit motherboard, samme respons. Vi ringer igen til supporten og får at vide vi nok skal regne med at der er noget galt med BEGGE motherboards, hvad er chancen for at du får 2 motherboards der er smadrede, så han sagde at vi bare skulle sende dem tilbage til SHG.dk så ville de teste dem for 250 kr per styk!!!!!

Så blev jeg tosset og lavede en RMA sag og sendte hele lortet retur, min ven sendte kun hans motherboard retur og fik senere et nyt samt de 250 kr refunderet, men det var bare princippet i hans udtalelser der gjorde mig sur.

Da de så lykkeligt havde modtaget mine dele, som jeg havde 4 vidner på at jeg havde lagt i en pæn kasse i pæn orden og i antistatisk materiale, sagde de kraftsusemig at ram + cpu manglede, så jeg fik en check igen på 5700 kr.

I lang tid diskuterede vi så med dem over mail, men først da jeg så truede med at hive en advokat ind i saegn så var der pludselig en check på 2100 kr på vej til mig.

Det var bare for meget.
Gravatar #21 - Cyrack
20. feb. 2005 22:06
scalpel

Desværre er SHG sådan....
Gravatar #22 - amokk
20. feb. 2005 22:17
#21 det har du nok ret i... ALLE deres kunder oplever dette... TROR DU SELV?
Gravatar #23 - Cyrack
20. feb. 2005 22:25
#22 - amokk
Nej, ikke alle deres kunder, men dem der har problemer med det leverede (hvor man enten ikke bare sender tilbage eller acceptere det de siger) oplever det nok på en eller anden måde. Jeg synes i hvert fald at det er påfaldende at hver gang man handler med SHG og der er problemer med produktet (hvor det anvendes på en lidt anden måde end det de havde forventet) så må man kæmpe for sin ret. Jeg ved godt at mange oplever SHG som et godt firma. Men jeg har bare prøvet mere end en gang, at de har førsøgt at tørre mig godt og grundigt, derfor er jeg notorisk mistroiske overfor SHG.
Gravatar #24 - k_madsen
21. feb. 2005 03:12
Hejsa jeg har også lige prøvet det samme med et amd motherboard, (asus).
Ved personlig henvendelse til teknisk service, fik jeg en i telefonen som mente, 'at jeg IKKE vidste hvad der foregik'.
Men det koster KUN penge, såfremt der IKKE er noget galt med den købte enhed.
Jeg har haft 3 rma sager hos SHG, og de er alle faldet heldigt ud.
Det er svært via en telefon, at bedømme folks formåen, og man kommer sikkert nemt til at generalisere. Det sker sikkert jævnligt, at der kommer stumper retur, der IKKE fejler noget.
Prøv lige at se tingene fra begge sider. Gå en tur og køl lidt af inden man ringer til support. Man kommer ikke ret langt, hvis man er så gal, at man IKKE hører efter, hvad der bliver sagt. Dette er IKKE et forsvar af shg, men blot en simpel dagligdags tese 'undgå at gøre den ligegyldige fejl personlige'.
Gravatar #25 - scalpel
21. feb. 2005 15:51
K_madsen, jeg var aldrig sur. Jeg fortalte ham om min erfaring med AMD maskiner, ja jeg ved godt at ofte så sidder folk og bilder dem en masse ind, men de må sku hellere tro på det end at lade være.

Det værste var for mig den kæmpe brevudveksling om de 2100 kroner senere hvor de knap nok kunne finde ud af hvad fanden de egentlig havde på lager eller ej.

OG det er da også MEGET prekariøst at 2 asus bundkort begge er defekte... just a minor note... tror seriøst de køber anden klasses varer med større fejl %
Gravatar #26 - k_madsen
21. feb. 2005 16:56
#25 Jo måske, men det er kun en selv det rammer, shg har sikkert glemt episoden ret hurtigt.
2 ud af 2 lyder af meget, men jeg har desværer IKKE noget valg, da min pt foretrukne cpu, er en AMD64 Mobil 3400+
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login