mboost-dp1
Skal have ny gamer pc
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hejsa jeg skal have samlet mig en ny pc men er på bar bund da jeg ikke kan finde rundt i alle de mærker og navne, det er sgu lidt at en jungel :)
jeg har 10.000kr at gøre godt med (betyder ikke de alle skal bruges)
Den skal være til spil og skal nok holde noget tid.
et enkelt krav til at starte er dog nok, at bundkort, kabinet og cpu skal gerne købes hos en forhandler der også samler da lige de 3 ting har jeg dårlig erfaring med.
gerne noget quad core med 2 gb ram, kan jo altid købe flere senere.
håber der nogle der har nogle forslag.
ps. jeg har i forvejen en
1.8ghz athlon xp
1gb ram
radeon 9600
så det er vidst også på tide :)
jeg har 10.000kr at gøre godt med (betyder ikke de alle skal bruges)
Den skal være til spil og skal nok holde noget tid.
et enkelt krav til at starte er dog nok, at bundkort, kabinet og cpu skal gerne købes hos en forhandler der også samler da lige de 3 ting har jeg dårlig erfaring med.
gerne noget quad core med 2 gb ram, kan jo altid købe flere senere.
håber der nogle der har nogle forslag.
ps. jeg har i forvejen en
1.8ghz athlon xp
1gb ram
radeon 9600
så det er vidst også på tide :)
Jeg har ikke vildt meget forstand på det, men jeg har osgå lige lavet en gamercom til 7000 og den er ret Ultimate...:D
Jeg vil foreslå at du køber det hele hos SHG - shg.dk
Jeg fik for mine 7000:
2,3 ghz quad core
4 Gb DDR2 ram
9500 gt (overclocked) grafikkort
En G5 gamerMouse
Et vildt kabinet hvor man kan se temperatur forskellige steder
et bundkort der matcher det hele
en 500 GB. harddisk
Et DVD drev der også brænder
Syndes selv det er rigtig fedt og foreslår selvfølgelig at du køber helt det samme da det ikke kan blive meget bedre :D
Jeg vil foreslå at du køber det hele hos SHG - shg.dk
Jeg fik for mine 7000:
2,3 ghz quad core
4 Gb DDR2 ram
9500 gt (overclocked) grafikkort
En G5 gamerMouse
Et vildt kabinet hvor man kan se temperatur forskellige steder
et bundkort der matcher det hele
en 500 GB. harddisk
Et DVD drev der også brænder
Syndes selv det er rigtig fedt og foreslår selvfølgelig at du køber helt det samme da det ikke kan blive meget bedre :D
mus, hdd, dvd har jeg så ikke brug for da jeg bruger bare fra den gamle.
jeg har da undersøgt det lidt på toms hardware med hensyn til gfx, og ifølge deres test skulle 9500(du mener vel 96000?) ligge lige bag 8800gt
læste noget af testen på http://www.tomshardware.com/2008/02/21/nvidia_gefo...
jeg har da undersøgt det lidt på toms hardware med hensyn til gfx, og ifølge deres test skulle 9500(du mener vel 96000?) ligge lige bag 8800gt
læste noget af testen på http://www.tomshardware.com/2008/02/21/nvidia_gefo...
Ja det er rigtigt nok at 8800 er bedre, men det er ikke så meget og den er noget dyere, men hvis du har 10000 har man ligesom lidt andre vilkår... og hvis du ikke skal have de der ting så får su ligesom en ret ultimativ PC
Jeg syndes i hvert fald ikke du kun skal købe 2 GB ram, jo mindre du har tænkt dig at købe DDR3, hvilket kunne være en fed ide med alle de penge :D
Jeg syndes i hvert fald ikke du kun skal købe 2 GB ram, jo mindre du har tænkt dig at købe DDR3, hvilket kunne være en fed ide med alle de penge :D
DDR3 ram kan ikke betale sig, det koster simpelt hen en mindre bondegård
Så hellere brug pengene på at få et bedre grafikkort (eller to i SLI/crossfire?)
Så hellere brug pengene på at få et bedre grafikkort (eller to i SLI/crossfire?)
Ja okay du har nok ret :(
Men det der med grafikkortet hvis han køber et 8800 GT 512 MB (overclocked) kan det så gøres meget bedre?
Men det der med grafikkortet hvis han køber et 8800 GT 512 MB (overclocked) kan det så gøres meget bedre?
jeg prøver lige så stille at samle en inde på shg.dk
hvis bundkortet understøtter DDR3, understøtter det også DDR2?
har ivhertfald fundet frem til en mulig cpu
www.shg.dk
cpu
varenr. 2056049 Intel Core 2 Quad Model Q6600 (2.4GHz)
ram
varnr. 2111232 Corsair Twin2X 2x2048MB DDR2, PC6400 DDR800, CAS 4-4-4-12
www.shg.dk
cpu
ram
Hvis jeg skulle opgradere/købe ny ville jeg styre uden om Quad et par år endnu. Derimod ville jeg kigge på Intel's nyeste dual core series (E8000). 3.0GHz med en super hurtig FSB.
Derudover ville jeg foreslå minimum 4 GB DDRII PC6400(800MHz) og min et 8800 GT med 640MB ram
Derudover ville jeg foreslå minimum 4 GB DDRII PC6400(800MHz) og min et 8800 GT med 640MB ram
Nej DDR 2 og DDR3 deler ikke de samme stik, så med mindre du går efter et der kan håndtere begge slags er du bundet til enten DDR2 eller DDR3.
Her er i øvrigt et der kan klare begge slags, det er dog ikke helt så godt som Intel X38 og X48 chipsættene
Link til nævnte P35 bundkort hos Shg:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr...
7 skrev:jeg prøver lige så stille at samle en inde på shg.dk
www.shg.dk
cpu
ram
Nej DDR 2 og DDR3 deler ikke de samme stik, så med mindre du går efter et der kan håndtere begge slags er du bundet til enten DDR2 eller DDR3.
Her er i øvrigt et der kan klare begge slags, det er dog ikke helt så godt som Intel X38 og X48 chipsættene
Link til nævnte P35 bundkort hos Shg:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr...
De kommer da med højst 512MB, derimod kan du få et gammelt 8800GTS med 640MB RAM. Men det skal man holde sig fra, da det ikke er så hurtigt som 8800GT kortet.
Derimod er 8800GTS 512MB, da det bygger på samme kerne som 8800GT.
Ehrm, hvor kan man få et 8800GT med 640MB Ram?10 skrev:Hvis jeg skulle opgradere/købe ny ville jeg styre uden om Quad et par år endnu. Derimod ville jeg kigge på Intel's nyeste dual core series (E8000). 3.0GHz med en super hurtig FSB.
De kommer da med højst 512MB, derimod kan du få et gammelt 8800GTS med 640MB RAM. Men det skal man holde sig fra, da det ikke er så hurtigt som 8800GT kortet.
Derimod er 8800GTS 512MB, da det bygger på samme kerne som 8800GT.
Bundkortet understøtter en frontsidebus hastighed på 1333 MHz, og dermed også de processorer der har været nævnt.
Du kan i øvrigt se de understøttede processorer her.
Der skal dog muligvis opdateres Bios, alt afhængigt hvor ny processoren er.
Og det understøtter DDR2 1066 og DDR3 1333.
Så ja det understøtter alt det du spørger om :)
Men hvis du ikke skal bruge understøttelsen af både DDR2 og DDR3 Ram, så ville jeg personligt gå efter et X38 baseret bundkort.
Men P35 kortet er så absolut ikke dårligt, og du sparer lidt penge.
Men samtidig går du glip af muligheden for SLI eller Crossfire.
Bundkortet understøtter en frontsidebus hastighed på 1333 MHz, og dermed også de processorer der har været nævnt.
Du kan i øvrigt se de understøttede processorer her.
Der skal dog muligvis opdateres Bios, alt afhængigt hvor ny processoren er.
Og det understøtter DDR2 1066 og DDR3 1333.
Så ja det understøtter alt det du spørger om :)
Men hvis du ikke skal bruge understøttelsen af både DDR2 og DDR3 Ram, så ville jeg personligt gå efter et X38 baseret bundkort.
Men P35 kortet er så absolut ikke dårligt, og du sparer lidt penge.
Men samtidig går du glip af muligheden for SLI eller Crossfire.
tror det skal blive de her ting
bundkort
P5E, Intel X38, GLAN, 8 Channel Surround Audio, SATAII RAID, Firewire, Dual PCI-Express VGA, Dual DDR2-800 / DDR2-1066, LGA775
cpu
ram
gfx
GeForce 8800GT, 512MB GDDR3, Dual DVI, TV-Out, HDTV, PCI-Express, Retail
pris indtil videre: 5291
bundkort
P5E, Intel X38, GLAN, 8 Channel Surround Audio, SATAII RAID, Firewire, Dual PCI-Express VGA, Dual DDR2-800 / DDR2-1066, LGA775
cpu
ram
gfx
GeForce 8800GT, 512MB GDDR3, Dual DVI, TV-Out, HDTV, PCI-Express, Retail
pris indtil videre: 5291
Det lyder som en rimelig Ultimativ gamer com... bortset fra at jeg nok ville vælge en AMD CPU, da Intel er de onde :)
Når du nu har 10.000 kr budget ville jeg anbefale dig at købe en nyere CPU en en Q6600 (den er udemærket, har selv en, men de nyere skulle vidst være bedre)
så er den hele samlet
http://www.shg.dk/kundecenter/cart_ext.asp?id=8Z38...
den bliver bestilt iaften, med mindre nogen har bedre forslag til omkring samme pris
http://www.shg.dk/kundecenter/cart_ext.asp?id=8Z38...
den bliver bestilt iaften, med mindre nogen har bedre forslag til omkring samme pris
skal egentlig bare have en harddisk, da jeg tror at den 80gb jeg har i den gamle ikke har det så godt, den har givet nogle lyde fra sig det sidste halve år når jeg trykker på power on.
den nye i setupet skal bare installeres xp på, så har jeg i forvejen 2x150gb til diverse data
den nye i setupet skal bare installeres xp på, så har jeg i forvejen 2x150gb til diverse data
Personligt ville jeg vælge disse RAM over de, du har valgt eftersom de har 1200 MHz mod dine egnes 800MHz, også koster de kun 172 kr. mere.
Ydermere er denne processor at foretrække, i min mening, da den er 45nm og lidt hurtigere - til kun 234 kr. mere.
#22: Jeg tror Genzo vil have RAID 1 for datasikkerhed og skrivehastighed (der er intet som OS HD der dør...). Det ville jeg i hvert fald gøre. :-)
Ydermere er denne processor at foretrække, i min mening, da den er 45nm og lidt hurtigere - til kun 234 kr. mere.
#22: Jeg tror Genzo vil have RAID 1 for datasikkerhed og skrivehastighed (der er intet som OS HD der dør...). Det ville jeg i hvert fald gøre. :-)
Jeg ville nok foreslå denne:
Varenummer:
2098866
Producent:
Seagate
Beskrivelse:
500 GB - SATAII-300 - 7200 RPM / 32MB, Native Command Queuing (NCQ), Softsonic FDB! - Barracuda 7200.11 - (Husk Powerkabel - 420170
Den er dobbelt så stor og dobbelt så hurtig til det dobbelte :D
Varenummer:
2098866
Producent:
Seagate
Beskrivelse:
500 GB - SATAII-300 - 7200 RPM / 32MB, Native Command Queuing (NCQ), Softsonic FDB! - Barracuda 7200.11 - (Husk Powerkabel - 420170
Den er dobbelt så stor og dobbelt så hurtig til det dobbelte :D
lidt ærveligt :( men det skal nok blive fedt NÅR du får det :D
Skriv lige når du får det og har prøvet det :)
Skriv lige når du får det og har prøvet det :)
# Zin .. de ram du linker tiler kun 2* 1024 MiB.. som ikke giver nogen mening da det max giver plads til 4 GiB ...
han skal klart købe 2*2048 MiB, som han også selv linker til
#32: Genzo
hvis du gør dig lidt i OC burde du give lidt mere for en Q9300 (koster 1.825) .. det er en 45nm og ikke en 65 nm som q6600
men altså .. jeg har selv en q6600, og med en god køler er den køligere end dit bundkort.
han skal klart købe 2*2048 MiB, som han også selv linker til
#32: Genzo
hvis du gør dig lidt i OC burde du give lidt mere for en Q9300 (koster 1.825) .. det er en 45nm og ikke en 65 nm som q6600
men altså .. jeg har selv en q6600, og med en god køler er den køligere end dit bundkort.
#34 nu har jeg ikke fuldt med i denne debat. Og skal ikke kunne argumentere for at der ikke er en begrundelse til du siger det.
Men: Nu ligger landet sådan at som de fleste efterhånden ved, så kan en 32-bit's version af windows kun klare 4.2GB ram(GFX ram inkl.). Og det er de færreste der har brug for mere end 2gb ram endnu. Altså jeg gik fra 2 -> 4, grundet en diskussion som jeg kunne vinde ved at købe 2 klodser ekstra.
Det har på intet tidspunkt haft en mærkbar effekt i noget som helst.*
Hvis der nu ikke er meget at hente ved at købe 2x2GB hvorfor så ikke spare pengene ved at købe 2x1GB? Hvis man nu er under et budget, så kan man altså få meget mere ud af sin pc, hvis man spare de rigtige steder. Altså ikke på kvalitet, men som i dette tilfælde, kvantitet.
Jeg siger 2x2GB er ikke nødvendigt. Der går ihvertfald et år før 4Gb er en fordel, og endnu længere før man skal havde over, specielt med 32bits styresystemer som største markedsandel. Så hvad er egentlig din begrundelse til du er imod det?
*Dermed ikke sagt det ikke var pengene værd.
Men: Nu ligger landet sådan at som de fleste efterhånden ved, så kan en 32-bit's version af windows kun klare 4.2GB ram(GFX ram inkl.). Og det er de færreste der har brug for mere end 2gb ram endnu. Altså jeg gik fra 2 -> 4, grundet en diskussion som jeg kunne vinde ved at købe 2 klodser ekstra.
Det har på intet tidspunkt haft en mærkbar effekt i noget som helst.*
Hvis der nu ikke er meget at hente ved at købe 2x2GB hvorfor så ikke spare pengene ved at købe 2x1GB? Hvis man nu er under et budget, så kan man altså få meget mere ud af sin pc, hvis man spare de rigtige steder. Altså ikke på kvalitet, men som i dette tilfælde, kvantitet.
Jeg siger 2x2GB er ikke nødvendigt. Der går ihvertfald et år før 4Gb er en fordel, og endnu længere før man skal havde over, specielt med 32bits styresystemer som største markedsandel. Så hvad er egentlig din begrundelse til du er imod det?
*Dermed ikke sagt det ikke var pengene værd.
#norrah .. det er rigtigt at 32 bit ikke kan benytte mere end 4GiB ram med GFX (tror selv jeg benytter 3326 MB)
men allerede nu giver det altså mening med mere ram, fx er vista sat til selv at benytte flere ram til systemet når du har flere, hvilket giver bedre ydelse.
du kan da ikke svare på om en anden bruger benytter over 2 GiB ram. Det eneste du måske kan svare på er om spil på nuværende tidspunkt kommer over 2 GiB ram, men selv der vil mere ram give støre frihed medhensyn til at man som bruger kan have flere programmer kørende på samme tid.
.. med hensyn til pris, så er DDR2 ram så billige at det virkelig ikke har noget at sige. 2*2048 MiB ram koster lige over 600 kr, og yderligere kan jeg nævne at ZIN altså linker til 2*1024 MiB ram som koster 1000 kr, men kan klare 1200 MHz mod de normale 800MHz. Det er så her at man virkelig spilder penge efter som der ikke bliver brug for over 800 MHz før CPU'en rammer 3.600 MHz
men allerede nu giver det altså mening med mere ram, fx er vista sat til selv at benytte flere ram til systemet når du har flere, hvilket giver bedre ydelse.
Der går ihvertfald et år før 4Gb er en fordel
du kan da ikke svare på om en anden bruger benytter over 2 GiB ram. Det eneste du måske kan svare på er om spil på nuværende tidspunkt kommer over 2 GiB ram, men selv der vil mere ram give støre frihed medhensyn til at man som bruger kan have flere programmer kørende på samme tid.
.. med hensyn til pris, så er DDR2 ram så billige at det virkelig ikke har noget at sige. 2*2048 MiB ram koster lige over 600 kr, og yderligere kan jeg nævne at ZIN altså linker til 2*1024 MiB ram som koster 1000 kr, men kan klare 1200 MHz mod de normale 800MHz. Det er så her at man virkelig spilder penge efter som der ikke bliver brug for over 800 MHz før CPU'en rammer 3.600 MHz
37 skrev:Det er så her at man virkelig spilder penge efter som der ikke bliver brug for over 800 MHz før CPU'en rammer 3.600 MHz
Det er så derfor man skal vælge en Core 2 Duo 8400 (Wolfdale), stadig 45nm teknologi, 1333MHz FSB og hele 3.0GHz. Den har i langvagrige tests vist at den snildt klarer 3.5GHz bare med luft fra stock-køleren og du kan dermed udnytte PC2-8500 så du næsten har samme hastighed på ram, cpu fsb og mobo fsb... My dream world
#40 Okay, min udtalelse var måske lidt for optimistisk, for de pillede ved volten, og de udtaler intet om 5 GHz, men det burde ikke være umuligt på vandkøling eller måske med et peltier-element. De nåede dog 4,3 GHz, og det skulle gerne have været med standardkøleren.
Link til artiklen
Link til artiklen
Jubii :D sig lige om den Rocks :P
Du købte quad-core ikke???
vil du så ikke lige finde ud af om du kan udnøtte dem alle...
har vædet en 20'er på man godt kan :)
Du købte quad-core ikke???
vil du så ikke lige finde ud af om du kan udnøtte dem alle...
har vædet en 20'er på man godt kan :)
har du tjekket om de alle er igang eller har du konstateret at der ikke kommer fejl... Jeg skal have hårdkogte bevider :D
#45 .. ja jeg har set at de alle arbejder på samme tid på samme program. Men der er altså ikke noget nyt i at et OS kan klare 4 kærner ..
det er naturligvis stadig begranset af programmet. fx har jeg prøvet den gamle F@H klient som ikke er lavet til flere kerner. Den ligger så konstant på 25%, som jo svare til 1 kærne på 100%
men der er flere spil og mange tunge programmer som er lavet om og benytter alle kærnerne på samme tid (nogen bedre end andre)
det er naturligvis stadig begranset af programmet. fx har jeg prøvet den gamle F@H klient som ikke er lavet til flere kerner. Den ligger så konstant på 25%, som jo svare til 1 kærne på 100%
men der er flere spil og mange tunge programmer som er lavet om og benytter alle kærnerne på samme tid (nogen bedre end andre)
okay fino nej vidste godt at mange OS har kunnet det i lang tid, men nu er MS jo altid lidt bagud :D
Men okay jeg tror de 20 kr er hjemme :p
Men okay jeg tror de 20 kr er hjemme :p
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.