mboost-dp1

Skærm fra bærbar som almindelig skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - DJCC
15. aug. 2007 14:59
Nogen der har prøvet at benytte en skærm fra en "gammel" bærbar som skærm til en almindelig pc..
- I princippet burde der være en alm. VGA-indgang derpå, som på en almindelig skærm, eller..!? Og så skal den self. have strøm..
Gravatar #2 - Dreadnought
15. aug. 2007 15:06
#1 De fleste gamle bærbare brugte en digital pre-DVI forbindelse. Jeg er ikke stødt på en som brugte en analog VGA forbindelse.
Gravatar #3 - NFX
15. aug. 2007 19:55
Med andre ord - det er temmeligt besværligt at bruge en sådan skærm, da de bruger specielle stik. Der er "ofte" folk der spørger om det, men det er desværre ikke noget der er praktisk muligt.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
15. aug. 2007 20:47
Men hvis du har en gammel bærbar skærm(og god med en loddekolbe!) som du ikke bruger til noget, så var det vel værd at forsøge?

Og hvis du laver en artikel og guide med billeder, kan du da indsende den hertil og se om den kommer på :)

Ville ihvertfald være sjovt at prøve tror jeg
Gravatar #5 - Bjørn
15. aug. 2007 22:47
Men hvis du har en gammel bærbar skærm(og god med en loddekolbe!) som du ikke bruger til noget, så var det vel værd at forsøge?

Mener desværre ikke det er så ligetil - af hvad jeg husker at have læst så er skærmen ikke bare en man lige kan connecte til VGA-udgang og så gi den lidt juice.

Noget med at det kræver en bestemt styringsenhed/del som ofte(altid?) er integreret i bundkortet på den bærbare. Dvs. det er mere eller mindre umuligt at få det til at virke.

Selvom det er en skam - man kunne lave en lækker jukebox eller andre lign fede ting med sådan en `lille´ skærm.
Gravatar #6 - Xill
16. aug. 2007 00:00
Noget med at det kræver en bestemt styringsenhed/del som ofte(altid?) er integreret i bundkortet på den bærbare

nå ja .. men som sagt var det et krav at man var god med en loddekolbe, men lad os da så bare sige MEGET god med en loddekolbe :-D
Gravatar #7 - MiniatureZeus
16. aug. 2007 06:09
Kunne ellers være sjovt at se om man kunne :)
Gravatar #8 - Bjørn
16. aug. 2007 11:33
Bestemt
Gravatar #9 - Norrah
16. aug. 2007 11:45
Det kan man godt, har set folk gøre det før. Men der ligger meget arbejde i det. Skal se om jeg kan finde et link.
Gravatar #10 - Djaa9
16. aug. 2007 14:41
Der er en fyr lHER som forklare hvordan det kan gøres. Det er ikke lige til som han siger
You need a controller to convert standardized VGA, RCA, S-video signal to non standardized LCD signal.

Men kig på det. Han linker også til andre sider der går i dybten med converteren.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
16. aug. 2007 16:37
Ja, hvis du har en lille Georg Gearløs i maven, ser det jo ikke så slemt ud :P :O

Men klø på, og lav en artikel, skal gøre mit for, at den kommer på ihvertfald :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login