mboost-dp1
Skærm fra bærbar som almindelig skærm
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Nogen der har prøvet at benytte en skærm fra en "gammel" bærbar som skærm til en almindelig pc..
- I princippet burde der være en alm. VGA-indgang derpå, som på en almindelig skærm, eller..!? Og så skal den self. have strøm..
- I princippet burde der være en alm. VGA-indgang derpå, som på en almindelig skærm, eller..!? Og så skal den self. have strøm..
#1 De fleste gamle bærbare brugte en digital pre-DVI forbindelse. Jeg er ikke stødt på en som brugte en analog VGA forbindelse.
Men hvis du har en gammel bærbar skærm(og god med en loddekolbe!) som du ikke bruger til noget, så var det vel værd at forsøge?
Og hvis du laver en artikel og guide med billeder, kan du da indsende den hertil og se om den kommer på :)
Ville ihvertfald være sjovt at prøve tror jeg
Og hvis du laver en artikel og guide med billeder, kan du da indsende den hertil og se om den kommer på :)
Ville ihvertfald være sjovt at prøve tror jeg
Men hvis du har en gammel bærbar skærm(og god med en loddekolbe!) som du ikke bruger til noget, så var det vel værd at forsøge?
Mener desværre ikke det er så ligetil - af hvad jeg husker at have læst så er skærmen ikke bare en man lige kan connecte til VGA-udgang og så gi den lidt juice.
Noget med at det kræver en bestemt styringsenhed/del som ofte(altid?) er integreret i bundkortet på den bærbare. Dvs. det er mere eller mindre umuligt at få det til at virke.
Selvom det er en skam - man kunne lave en lækker jukebox eller andre lign fede ting med sådan en `lille´ skærm.
Der er en fyr lHER som forklare hvordan det kan gøres. Det er ikke lige til som han siger
Men kig på det. Han linker også til andre sider der går i dybten med converteren.
You need a controller to convert standardized VGA, RCA, S-video signal to non standardized LCD signal.
Men kig på det. Han linker også til andre sider der går i dybten med converteren.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.